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BGG랭킹
BGG전체 : 1388
STRATEGY : 783
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.32 / 5
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디자이너
Bruno Cathala, Bruno Faidutti
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아티스트
Christophe Madura
-
인원
게임 소개
1888년 스팀펑크 기술은 엄청난 속도로 발전했습니다! 탐사선이 화성으로 보내졌고, 곧 우주 비행사들은 새로 발견된 자원을 얻기 위해 화성을 채굴하기 위해 로켓을 만들 것이다. 첫 번째는 셀레륨이라는 새로운 원소인데, 셀레륨은 비슷한 인간이 본 적이 없는 가연성 에너지원이 될 수 있다. 두 번째는 실바나이트로 지구상에서 볼 수 있는 것과는 달리 엄청나게 밀도가 높은 물질이다. 이러한 자원들 외에도, 빙하는 행성에서 발견되었다. 누구든 이 얼음 덩어리들을 조종하는 자는 화성에 살기 좋은 대기를 만들기 위해 일할 수 있을 것이다.
미션: 붉은 행성에서, 채굴 회사로서 일하는 플레이어들은 최근에 발견된 물질들을 식민지화하고 채굴하기 위해 우주 비행사들을 화성에 보내기 위해 경쟁한다. 10라운드의 과정 동안, 플레이어들은 매 라운드마다 그들의 특수 요원들 중 하나를 플레이하여 그들의 우주 비행사들로 화성으로 향하는 로켓들을 채우는 것을 돕는 동시에 그들의 상대편들이 같은 행동을 하는 것을 막기 위해 일합니다. 일단 착륙하게 되면, 이 우주비행사들은 행성의 특정 지역을 통제하기 위해 모여야 하며, 각각 세 가지 자원 중 하나를 내놓아야 한다. 셀레륨, 실바나이트, 얼음. 5라운드와 8라운드가 끝난 후, 플레이어들은 그들이 대부분의 우주 비행사를 지배하는 모든 지역에서 점수 토큰을 얻는다. 게임이 끝나면 플레이어들은 디스커버리 카드와 보너스 카드로부터 받은 보너스를 더하여 마지막 한 번 득점한다. 마지막에 가장 많은 점수 토큰을 가진 플레이어가 화성과 그것이 가져올 수 있는 모든 부를 통제합니다!
브루노 파이두티의 웹사이트에서:
브루노 카탈라가 디자인한 이 작품은 테마로 시작되었습니다. 우리는 화성을 식민지로 만드는 게임을 만들고 싶었습니다. 파란 행성을 떠나 붉은 행성을 향해 가는 셔틀을요. 테마는 강하고 아스모데가 결정한 스팀펑크 그래픽 스타일에 잘 포착되었다. 미션: 붉은 행성에서 각 플레이어는 우주 왕복선을 타고 우주 비행사를 보내 지구상에서 가장 유망한 지역을 차지하게 하는 식민지의 힘을 발휘합니다. 학자들을 위해, 이 시스템은 시타델스와 호이티 토이티/아델 베르플리흐테트 사이 어딘가에서 다수의 게임 à, la El Grande 또는 San Marco를 캐릭터/액션 카드 시스템과 병합한다. 새로운 것은 없지만, 많은 작업이 있었고 그 결과가 정말 자랑스럽습니다.
미션: 붉은 행성에서, 채굴 회사로서 일하는 플레이어들은 최근에 발견된 물질들을 식민지화하고 채굴하기 위해 우주 비행사들을 화성에 보내기 위해 경쟁한다. 10라운드의 과정 동안, 플레이어들은 매 라운드마다 그들의 특수 요원들 중 하나를 플레이하여 그들의 우주 비행사들로 화성으로 향하는 로켓들을 채우는 것을 돕는 동시에 그들의 상대편들이 같은 행동을 하는 것을 막기 위해 일합니다. 일단 착륙하게 되면, 이 우주비행사들은 행성의 특정 지역을 통제하기 위해 모여야 하며, 각각 세 가지 자원 중 하나를 내놓아야 한다. 셀레륨, 실바나이트, 얼음. 5라운드와 8라운드가 끝난 후, 플레이어들은 그들이 대부분의 우주 비행사를 지배하는 모든 지역에서 점수 토큰을 얻는다. 게임이 끝나면 플레이어들은 디스커버리 카드와 보너스 카드로부터 받은 보너스를 더하여 마지막 한 번 득점한다. 마지막에 가장 많은 점수 토큰을 가진 플레이어가 화성과 그것이 가져올 수 있는 모든 부를 통제합니다!
브루노 파이두티의 웹사이트에서:
브루노 카탈라가 디자인한 이 작품은 테마로 시작되었습니다. 우리는 화성을 식민지로 만드는 게임을 만들고 싶었습니다. 파란 행성을 떠나 붉은 행성을 향해 가는 셔틀을요. 테마는 강하고 아스모데가 결정한 스팀펑크 그래픽 스타일에 잘 포착되었다. 미션: 붉은 행성에서 각 플레이어는 우주 왕복선을 타고 우주 비행사를 보내 지구상에서 가장 유망한 지역을 차지하게 하는 식민지의 힘을 발휘합니다. 학자들을 위해, 이 시스템은 시타델스와 호이티 토이티/아델 베르플리흐테트 사이 어딘가에서 다수의 게임 à, la El Grande 또는 San Marco를 캐릭터/액션 카드 시스템과 병합한다. 새로운 것은 없지만, 많은 작업이 있었고 그 결과가 정말 자랑스럽습니다.
The year is 1888, and Steampunk technology has advanced at a prodigious rate! Probes have been sent to Mars, and soon astronauts will be manning rockets in order to mine the planet for newly discovered resources. The first is a brand new element, Celerium, that could prove to be a combustible energy source the likes man has never seen. The second is Sylvanite, an incredibly dense material unlike anything found on earth. In addition to these resources, glaciers have been discovered on the planet. Whoever controls these icy masses could work to create a livable atmosphere on Mars
In Mission: Red Planet, players work as mining companies compete to send astronauts to Mars in order to colonize and mine for recently discovered materials. Over the course of 10 rounds, players play one of their special agents every round to help fill the rockets heading to Mars with their own astronauts while simultaneously working to prevent their opponents from doing the same. Once landed, these astronauts must gather to control specific regions of the planet, each yielding one of the three resources: Celerium, Sylvanite, or Ice. After rounds 5 and 8, players gain score tokens for every region where they control the majority of the astronauts. At the end of the game, players score one final time, adding any bonuses received from Discovery Cards and Bonus Cards. The player with the most score tokens at the end controls Mars, and all the riches it can bring!
From Bruno Faidutti's website:
This one, designed with Bruno Cathala, started with the theme. We wanted to make a game about colonizing Mars, with shuttles leaving the blue planet towards the red one. The theme is strong, and well caught in the steampunk graphic style decided by Asmodée. In Mission: Red Planet, each player plays a colonial power which sends astronauts, in space shuttles, to occupy the most promising zones on the planet. For scholars, the systems merge a majority game, à la El Grande or San Marco, with a character/action card system, somewhere between Citadels and Hoity Toity/Adel Verpflichtet. Nothing really new here, but there was much work on it and we're really proud of the result.
In Mission: Red Planet, players work as mining companies compete to send astronauts to Mars in order to colonize and mine for recently discovered materials. Over the course of 10 rounds, players play one of their special agents every round to help fill the rockets heading to Mars with their own astronauts while simultaneously working to prevent their opponents from doing the same. Once landed, these astronauts must gather to control specific regions of the planet, each yielding one of the three resources: Celerium, Sylvanite, or Ice. After rounds 5 and 8, players gain score tokens for every region where they control the majority of the astronauts. At the end of the game, players score one final time, adding any bonuses received from Discovery Cards and Bonus Cards. The player with the most score tokens at the end controls Mars, and all the riches it can bring!
From Bruno Faidutti's website:
This one, designed with Bruno Cathala, started with the theme. We wanted to make a game about colonizing Mars, with shuttles leaving the blue planet towards the red one. The theme is strong, and well caught in the steampunk graphic style decided by Asmodée. In Mission: Red Planet, each player plays a colonial power which sends astronauts, in space shuttles, to occupy the most promising zones on the planet. For scholars, the systems merge a majority game, à la El Grande or San Marco, with a character/action card system, somewhere between Citadels and Hoity Toity/Adel Verpflichtet. Nothing really new here, but there was much work on it and we're really proud of the result.
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