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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: 3-5 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.76 / 5

게임 소개

브랜든 샌더슨의 미스트본 소설 세계를 배경으로 한 이 협상과 배신 게임에서 루타델의 위대한 가문의 우두머리가 되십시오. 최종 제국 — 광란의 콜로스, 질병, 사회 불안, 심지어 소설 —의 영웅들까지도, 그리고 주님의 호감을 얻기 위한 모든 계략들과 싸운다. 이야기의 마지막에, 당신은 권력과 위신에 오를 것인가? 아니면 파멸과 치욕에 빠질 것인가?

미스트본: 하우스 워(House War)는 미스트본의 첫 번째 소설의 사건들을 배경으로 한 자원 관리 게임이다. 세 명에서 다섯 명의 참가자들이 다양한 파벌의 역할을 맡으며 "을 해결하기 위해 협력해야 한다.최종 제국에 직면한 문제들. 이러한 문제를 해결하기 위해 플레이어는 특정 자원의 조합을 사용해야 하지만, 그 대가로 주님의 은총을 받게 된다.

각 라운드에서 플레이어는 자신의 파벌에 따라 각기 다른 비율과 조합으로 자원(음식, 돈, 명성, 스카, 전사, 아티움)을 생산한다. 서로 다른 리소스 간에 변환하여 누락된 리소스를 얻을 수 있지만, 장기적으로 플레이어가 서로 협력하여 리소스를 풀링해야 성공할 수 있습니다.

4개의 층이 있다.각 턴이 시작될 때마다 해당 컬럼의 보드에 문제가 추가되고 각 기존 문제가 한 계층 위로 이동합니다. 문제가 계층 4를 통과하면 "라고 한다.(소설에 대한 언급) 폭발로 인해 "의 수준을 높이는 등 플레이어들에게 다양한 문제를 야기한다.플레이어에게 "디바이어"를 주는 것입니다.quot;를 줍니다. 게임플레이의 주요 부분은 이러한 문제를 해결하기 위한 플레이어 간의 협상이다. 이전 턴에서 얻은 특혜를 제외한 모든 것들은 협상할 수 있다: 자원, 퍼스낼리티 카드(다양한 효과를 가질 수 있음), 게임 외 특혜 등.

게임은 불안이 8에 도달하거나 특별한 문제 카드(빈)가 해결되는 두 가지 방법으로 끝날 수 있다. 만약 그녀가 패배하지 않고 폭발하도록 허락된다면 그녀는 소요사태를 4배로 증가시킨다. 만약 선수들이 빈을 이길 수 있다면, 가장 높은 선호도를 가진 선수가 승리합니다. 만약 난이 8이 되면 반란이 일어나 가장 호의적이지 않은 플레이어(주 통치자와 가장 거리가 먼 파벌)가 승리한다.
Become the head of a Great House of Luthadel in this game of negotiation and betrayal set in the world of Brandon Sanderson's Mistborn novels. Contend with myriad problems plaguing the Final Empire — rampaging koloss, disease, social unrest, even the heroes of the novels — and with every step jockey for the Lord Ruler's favor. At the end of the story, will you rise to power and prestige — or fall in ruin and disgrace?

Mistborn: House War is a resource-management game set during the events of the first Mistborn novel. Three to five players assume the roles of various factions and must work together to solve the "Problems" facing the Final Empire. In order to solve these problems players must expend a certain combination of resources, but in return they receive Favor from the Lord Ruler.

Each round, players produce resources (food, money, prestige, skaa, warriors, and atium) in different proportions and combinations based on their faction. You can convert between different resources to get something that is missing, but in the long run the players must work together, pooling their resources, to succeed.

There are four tiers of "Problems"; at the start of each turn a problem is added to the board in the corresponding column and each pre-existing problem moves up one tier. If a problem passes tier 4, than it is said to "Erupt" (a reference to the novel) and it causes various problems for the players, such as increasing the level of "Unrest" or giving players "Disfavor". The main part of gameplay is the negotiation between players to solve these problems. Anything except Favor gained in previous turns can be negotiated: resources, Personality cards (which can have a variety of effects), out-of-game favors, etc.

The game can end in two ways, either the Unrest reaches 8 or a special problem card (Vin) is resolved. If she is not defeated and is allowed to erupt she increases the Unrest by 4. If the players are able to defeat Vin, then the player who has the highest amount of Favor wins. If the Unrest reaches 8, then the rebellion occurs and the player with the least Favor (the faction furthest from the Lord Ruler) wins.

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