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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Enrico Manlio Ottolini
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아티스트
Fabio Porfidia
-
인원
게임 소개
사략꾼들! 골든 디케이드는 2명에서 5명의 플레이어를 위한 경쟁적인 보드게임으로 18세기 해적판들의 목숨을 앗아갑니다. 플레이어는 섬들 사이에서 공해를 항해하는 해적을 가장하여 모든 섬을 정복합니다. 해적들은 위험한 폭풍, 암초, 모래톱으로 가득 찬 물을 피해 보물을 사냥하고 상인들을 약탈하며 식민지에 물건을 팔 것이다. 그들은 서로 싸우기 위해 배를 더 좋고 큰 배와 바꾸거나 돛, 선원, 무기로 개선시킬 것이다.
모든 해적은 다음과 같이 게임을 시작합니다.
다음 중 6개의 기본 무기, 손상된 토큰을 수리하는 1명의 선원 및 캔버스의 마커 또는 기타 모든 마커를 홀드에 넣을 수 있는 빈 슬롯이 있는 100 더블론 가치의 표준 선박 카드
더블론 20개;
해적들이 플레이하는 동안 특별한 행동을 할 수 있도록 하는 명령 토큰.
적재 폰 및 선박 폰(보드에 선박을 나타냄);
해적이 도시를 정복했을 때 국기에 다는 네 개의 해적선 토큰.
모듈 주변을 항해하면 모든 플레이어가 바람에 흔들리는 식민지 선박이나 다른 플레이어들을 자유롭게 공격해 더블론이나 장비 토큰을 훔칠 수 있다. 공격은 두 배가 같은 타일에 있을 때 시작된다. 모든 경쟁자는 자신의 함선에 있는 무기 토큰(또는 기본 무기)과 일치하는 3장의 전투 카드를 가지고 비밀리에 하나를 선택한다. 두 명의 경쟁자들이 그들의 카드를 선택했을 때, 그들은 동시에 뒤집고, 그들은 결과를 보기 위해 두 카드를 비교한다.
자신의 차례가 끝나면 각 선수는 바람장미를 돌리는 6개의 이벤트 중 하나를 생성하고 즉시 관련 동작을 수행해야 한다. 외교, 크라켄, 캐스트어웨이, 매장된 보물, 폭풍, 식민지 함선.
경기가 끝나면 점수는 다음 조건에 따라 선수에게 배정된다.
보관 중인 더블론;
소유 선박;
명령 토큰 보유;
소유 도시
장비 토큰(손상된 경우에도 해당)
가장 높은 점수를 받은 선수가 승자입니다.
모든 해적은 다음과 같이 게임을 시작합니다.
다음 중 6개의 기본 무기, 손상된 토큰을 수리하는 1명의 선원 및 캔버스의 마커 또는 기타 모든 마커를 홀드에 넣을 수 있는 빈 슬롯이 있는 100 더블론 가치의 표준 선박 카드
더블론 20개;
해적들이 플레이하는 동안 특별한 행동을 할 수 있도록 하는 명령 토큰.
적재 폰 및 선박 폰(보드에 선박을 나타냄);
해적이 도시를 정복했을 때 국기에 다는 네 개의 해적선 토큰.
모듈 주변을 항해하면 모든 플레이어가 바람에 흔들리는 식민지 선박이나 다른 플레이어들을 자유롭게 공격해 더블론이나 장비 토큰을 훔칠 수 있다. 공격은 두 배가 같은 타일에 있을 때 시작된다. 모든 경쟁자는 자신의 함선에 있는 무기 토큰(또는 기본 무기)과 일치하는 3장의 전투 카드를 가지고 비밀리에 하나를 선택한다. 두 명의 경쟁자들이 그들의 카드를 선택했을 때, 그들은 동시에 뒤집고, 그들은 결과를 보기 위해 두 카드를 비교한다.
자신의 차례가 끝나면 각 선수는 바람장미를 돌리는 6개의 이벤트 중 하나를 생성하고 즉시 관련 동작을 수행해야 한다. 외교, 크라켄, 캐스트어웨이, 매장된 보물, 폭풍, 식민지 함선.
경기가 끝나면 점수는 다음 조건에 따라 선수에게 배정된다.
보관 중인 더블론;
소유 선박;
명령 토큰 보유;
소유 도시
장비 토큰(손상된 경우에도 해당)
가장 높은 점수를 받은 선수가 승자입니다.
Privateers! The Golden Decade is a competitive boardgame for 2 to 5 players that takes the life of 18th Century's piracy on your table. Players will impersonate a pirate sailing the high seas among isles to conquer them all. Pirates will hunt treasures, loot merchants and sell goods to the colonies, avoiding dangerous storms, reefs and shoal-filled waters. They will trade ships for better and bigger ones or improve them with sails, crew and weapons in order to fight each other.
Every pirate starts the game with:
a standard ship card of 100 doubloons value with: movement of six, basic weapons, one crew man to repair the damaged tokens and empty slots where to put markers of canvas or every other markers in the hold;
twenty doubloons;
a command token, that let the pirates do special action during the play;
a load pawn and a ship pawn (to represent the ship on the board);
four pirate coves tokens, to put on the national flags when a pirate has conquered that national city.
Sailing around the modules, every player can freely attack the colonial ships, that are moved by the wind, or the other players, to steal doubloons or equipment tokens. The attack start when two ships are on the same tile. Every contender takes his three combat cards, that match the weapon token on his ship (or the basic weapon) and chose secretly one of them. When both the contenders had chosen their card, they flip them at the same time and they compare the two cards to see the result.
At the end of his own turn, each player has to generate one of the six events spinning the Wind Rose and immediately has to perform the related action: Diplomacy, Kraken, Castaway, Buried Treasure, Storm, Colonial Ship.
Once the game ends the scores are assigned to the players according to the following conditions:
Retained doubloons;
Owned ship;
Retained command tokens;
Owned cities
Equipment tokens, even if damaged
The player who has got the highest score is the winner.
Every pirate starts the game with:
a standard ship card of 100 doubloons value with: movement of six, basic weapons, one crew man to repair the damaged tokens and empty slots where to put markers of canvas or every other markers in the hold;
twenty doubloons;
a command token, that let the pirates do special action during the play;
a load pawn and a ship pawn (to represent the ship on the board);
four pirate coves tokens, to put on the national flags when a pirate has conquered that national city.
Sailing around the modules, every player can freely attack the colonial ships, that are moved by the wind, or the other players, to steal doubloons or equipment tokens. The attack start when two ships are on the same tile. Every contender takes his three combat cards, that match the weapon token on his ship (or the basic weapon) and chose secretly one of them. When both the contenders had chosen their card, they flip them at the same time and they compare the two cards to see the result.
At the end of his own turn, each player has to generate one of the six events spinning the Wind Rose and immediately has to perform the related action: Diplomacy, Kraken, Castaway, Buried Treasure, Storm, Colonial Ship.
Once the game ends the scores are assigned to the players according to the following conditions:
Retained doubloons;
Owned ship;
Retained command tokens;
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Equipment tokens, even if damaged
The player who has got the highest score is the winner.
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