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게임 소개

시그마 오메가는 전술 우주 전투 시스템과 관련 캠페인 시스템이라는 두 가지 게임을 하나로 묶은 것이다.

전술 게임은 3차원 뉴턴 역학을 사용한다 - 매 회전마다, 각 배는 이전 속도에 더해진 각 축의 가속도를 얻는다. 가속 및 조작 제한이 있습니다. 전투기는 속도와 무관하게 방향을 바꿀 수 있는 능력이 주어지며, 이는 전투에 영향을 미친다.코시 스파이럴.­

캠페인 게임은 사회자가 지도를 만들고 움직임을 판단함으로써 촉진될 수 있다. 제작, 행성 침공, 그리고 플레이어가 20개 정도의 규칙을 좋아하지 않는다면 선박 설계에는 상당히 복잡한 규칙이 있다.

규칙에 따르면, 이 게임은 원래 컴퓨터 시뮬레이션을 위한 지침의 집합이었다. 이 게임은 규칙집, 카운터, 기지선(꼭 잘라내야 함), 전투기 조준 템플릿(디토) 외에도 다양한 게임 계산을 구현하는 텍사스 인스트루먼트 계산기의 프로그램 순서표를 포함하고 있다.
Sigma Omega is two games in one: a tactical space combat system and an associated campaign system.

The tactical game uses three-dimensional Newtonian mechanics - every turn, each ship gets an acceleration on each axis which is added to the previous velocity. There are acceleration and maneuvering limits. Fighters are given the ability to alter facing somewhat independently of velocity, which affects combat - there is a section of invented maneuver combinations such as the "Cauchy Spiral."

The campaign game can be facilitated by a moderator, who creates a map and adjudicates the moves. There are rules for production, planetary invasion, and fairly complex rules for ship design if players do not like the twenty or so provided.

According to the rules, the game was originally "a set of guidelines for a computer simulation," which is apparent from the amount of arithmetic involved. In addition to the rulebook, counters, base ships (which must be cut out), and fighter sighting templates (ditto), the game includes an order sheet of programs for Texas Instruments calculators which would implement various game calculations.

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