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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Amabel Holland
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아티스트
Ilya Kudriashov
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인원
게임 소개
《블러드 비포 리치먼드》는 조지 B. 린치먼드와의 7일 전투 중 일부를 재현한 게임 시리즈이다. 매클렐런’의 포토맥군과 북버지니아 남부군은 로버트 E. 리의 대담한 신임 지휘 하에 있었다. 매클렐런은 전술적 승리를 전략적으로 실패하는 데 있어 특기할 만한 점을 보여주면서 수적 우위를 낭비했다. 리&러스쿠의 야심찬 전투 계획은 그들을 수행할 능력이 없어 보이는 부하들 - 그들 중 우두머리, 이상하게도 보통 모범적인 스톤월 잭슨 - 에 의해 방해받았다. 어느 한쪽이 항복할 수 있었다면 1862년 6월 말에 전쟁이 결정되었을 것이다. Tiny Battle Publishing은 Gaines Mill을 시작으로 남북전쟁의 이 매력적이고 간과된 전투에 대한 이 빠른 실행, 중간 복잡도 게임 시리즈를 선보이게 된 것을 자랑스럽게 생각합니다.
우리의 시리즈 첫 게임은 7일 중 유일한 남군 승리에 초점을 맞추고 있습니다. 이례적인 결과에도 불구하고 Seven Days Bingo Card의 모든 상자에 체크 표시를 합니다(다이스와 마찬가지로 포함되지 않음). 리&르스쿠의 야심찬 전투 계획은 북군의 방어 진지에 대한 단편적인 정면 공격 때문에 늦은 시간에 포기되었다. 잭슨은 전투 내내 엄지손가락을 놀렸고, 마지막 총공격을 조율하기 위해 리가 직접 만났을 때만 모습을 드러냈다. 이로 인해 북군의 방어선이 무너졌고, 편집증적인 매클렐런이 마지막 순간까지 중요한 증원군을 저지하지 않았다면 북군의 방어선을 무너뜨릴 수 있었다.
수정된 2d6 다이롤은 주어진 턴에서 활성화되는 남군 사단을 결정합니다. 제 몫을 하지 못한 사단은 대부분의 전투를 치른 사단에 비해 모습을 드러낼 가능성이 적다. 그것은 이소룡이 세븐데이 동안 겪었던 어려움을 재현할 수 있는 간단하고 영리하며 우아한 방법이며, 잭슨이 나타나기만 하면 뭔가 할 수 있다는 좌절감과 감질나는 가능성을 만들어낸다.
블러드 비포 리치몬드는 톰 러셀의 블러드 온 더 알마 (2012)에 소개된 것과 같은 "스텝스 "스택스 오브 더 알마" 전투 시스템을 기반으로 한다. 적중했을 때 카운터를 뒤집어보면 보병과의 유혈충돌이나 포격의 끔찍한 충격이 느껴지지 않는다. 이 시스템은 잔인한 소모와 파괴적인 소탕을 설명하기 위해 식별 카운터 아래에 쌓인 스텝 카운터를 사용합니다.
우리의 시리즈 첫 게임은 7일 중 유일한 남군 승리에 초점을 맞추고 있습니다. 이례적인 결과에도 불구하고 Seven Days Bingo Card의 모든 상자에 체크 표시를 합니다(다이스와 마찬가지로 포함되지 않음). 리&르스쿠의 야심찬 전투 계획은 북군의 방어 진지에 대한 단편적인 정면 공격 때문에 늦은 시간에 포기되었다. 잭슨은 전투 내내 엄지손가락을 놀렸고, 마지막 총공격을 조율하기 위해 리가 직접 만났을 때만 모습을 드러냈다. 이로 인해 북군의 방어선이 무너졌고, 편집증적인 매클렐런이 마지막 순간까지 중요한 증원군을 저지하지 않았다면 북군의 방어선을 무너뜨릴 수 있었다.
수정된 2d6 다이롤은 주어진 턴에서 활성화되는 남군 사단을 결정합니다. 제 몫을 하지 못한 사단은 대부분의 전투를 치른 사단에 비해 모습을 드러낼 가능성이 적다. 그것은 이소룡이 세븐데이 동안 겪었던 어려움을 재현할 수 있는 간단하고 영리하며 우아한 방법이며, 잭슨이 나타나기만 하면 뭔가 할 수 있다는 좌절감과 감질나는 가능성을 만들어낸다.
블러드 비포 리치몬드는 톰 러셀의 블러드 온 더 알마 (2012)에 소개된 것과 같은 "스텝스 "스택스 오브 더 알마" 전투 시스템을 기반으로 한다. 적중했을 때 카운터를 뒤집어보면 보병과의 유혈충돌이나 포격의 끔찍한 충격이 느껴지지 않는다. 이 시스템은 잔인한 소모와 파괴적인 소탕을 설명하기 위해 식별 카운터 아래에 쌓인 스텝 카운터를 사용합니다.
Blood Before Richmond is a series of games recreating some of the Seven Days Battles fought between George B. McClellan’s Army of the Potomac and the Confederate Army of Northern Virginia, under its daring new commander, Robert E. Lee. McClellan squandered a numerical advantage by demonstrating what would become a characteristic knack for turning tactical victories into strategic failures. Lee’s ambitious battle plans were hindered by subordinates who seemed incapable of carrying them out - chief among them, oddly, the usually exemplary Stonewall Jackson. If either side had been up to snuff, the war might have been decided in Late June 1862. Tiny Battle Publishing is proud to present this series of quick-playing, medium-complexity games about these fascinating and overlooked battles of the American Civil War, starting with Gaines's Mill.
Our first game in the series focuses on the only Confederate victory of the Seven Days. Despite the atypical outcome, it ticks off all the boxes on your Seven Days Bingo Card (just like the dice, it’s not included). Lee’s ambitious battle plan was abandoned late in the day for piecemeal frontal assaults on well-entrenched Union defensive positions. Jackson twiddled his thumbs for most of the battle, only appearing when Lee met with him personally to coordinate a final all-out assault. This managed to break the Union line, which might have held had the paranoid McClellan not held back vital reinforcements until the last possible moment.
A modified 2d6 die roll determines which Confederate divisions activate on a given turn. Divisions that didn't pull their weight are less likely to show up than those that did most of the fighting. It's a simple, clever, and elegant way to recreate the difficulties that Lee had during the Seven Days, and it creates the frustrating and tantalizing possibility that Jackson could do something if he'd only show up.
Blood Before Richmond builds on the same "stacks of steps" combat system introduced in Tom Russell's Blood on the Alma (2012). Flipping a counter over when you take a hit just doesn't capture the feel of bloody infantry collisions or the horrifying impact of artillery fire. This system uses step counters stacked beneath an identifying counter to account for brutal attrition and devastating wipe-outs.
Our first game in the series focuses on the only Confederate victory of the Seven Days. Despite the atypical outcome, it ticks off all the boxes on your Seven Days Bingo Card (just like the dice, it’s not included). Lee’s ambitious battle plan was abandoned late in the day for piecemeal frontal assaults on well-entrenched Union defensive positions. Jackson twiddled his thumbs for most of the battle, only appearing when Lee met with him personally to coordinate a final all-out assault. This managed to break the Union line, which might have held had the paranoid McClellan not held back vital reinforcements until the last possible moment.
A modified 2d6 die roll determines which Confederate divisions activate on a given turn. Divisions that didn't pull their weight are less likely to show up than those that did most of the fighting. It's a simple, clever, and elegant way to recreate the difficulties that Lee had during the Seven Days, and it creates the frustrating and tantalizing possibility that Jackson could do something if he'd only show up.
Blood Before Richmond builds on the same "stacks of steps" combat system introduced in Tom Russell's Blood on the Alma (2012). Flipping a counter over when you take a hit just doesn't capture the feel of bloody infantry collisions or the horrifying impact of artillery fire. This system uses step counters stacked beneath an identifying counter to account for brutal attrition and devastating wipe-outs.
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