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BGG랭킹
BGG전체 : 7825
WARGAMES : 979
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.52 / 5
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디자이너
Joe Youst
-
아티스트
Joe Youst
-
인원
게임 소개
(Decision Games 웹 사이트에서):
벌지 전투인 WACHT am Rhein은 거대한 전투의 거대한 전술 시뮬레이션입니다. 2,380개 이상의 카운터는 미국, 독일, 영국, 프랑스, 캐나다, 벨기에 등 중대와 대대급에서 모든 대형을 대표한다. 보병, 장갑, 대전차, 정찰, 공병, 돌격포, 곡사포, 로켓, 낙하산, 레인저, 글라이더, 본부 부대 등이 전부이다. 네 개의 지도는 그 지역을 정확하게 묘사한 것이다. 1944년 독일군 참모 지도와 1943년-44년 1:50,000 미군 지도에서 편찬된 이 지도들은 미국 방어의 보루가 된 모든 마을과 마을뿐만 아니라 다리 없이 바퀴 달린 차량으로 건널 수 없는 모든 개울과 강들을 보여준다.
플레이어는 6개의 작은 시나리오에 단일 맵을 사용할 수 있습니다. 4개 섹션을 모두 활용하고 3주(50게임 턴)를 그려내는 캠페인 게임도 있다. 독일군은 연합군의 보병, 갑옷, 공군력이 집중되는 상황에서 안트베르펜으로 향하는 마지막 장애물인 뫼즈 강을 향해 질주했다. 광범위한 공급, 날씨 및 공력 규칙이 포함됩니다.
이 와흐트 암 라인 판본은 전술적, 작전적 전쟁을 더 잘 묘사하기 위해 제1판의 전투, 포병 및 보급 시스템을 수정했다. 예를 들어, 기계화된 유닛이 적진에서 돌파구를 이용할 수 있도록 “exploading mode”가 추가되었다. 다른 변경 사항으로는 높은 지대로 기능하는 &ldqu;vantage points(”반티지 포인트)와 가파른 골짜기와 협곡으로 인한 채널링을 나타내는 “제한된 지형”가 있다.
게임 규모:
지도: 16진수당 1마일
시간: 1일 3게임 턴
부대: 보병과 포병 부대는 대대입니다. 갑옷은 회사 차원에서 묘사됩니다.
각 힘 단계는 회사와 동일합니다.
구성 요소:
22x34” 4색 지도 시트 4개
2,380개의 다이컷 놀이 작품
하나의 규칙 책자
단일 시나리오 책자
다양한 플레이어 지원 차트
10면 주사위 두 개
보관 가방
11x17x2인치 박스
벌지 전투인 WACHT am Rhein은 거대한 전투의 거대한 전술 시뮬레이션입니다. 2,380개 이상의 카운터는 미국, 독일, 영국, 프랑스, 캐나다, 벨기에 등 중대와 대대급에서 모든 대형을 대표한다. 보병, 장갑, 대전차, 정찰, 공병, 돌격포, 곡사포, 로켓, 낙하산, 레인저, 글라이더, 본부 부대 등이 전부이다. 네 개의 지도는 그 지역을 정확하게 묘사한 것이다. 1944년 독일군 참모 지도와 1943년-44년 1:50,000 미군 지도에서 편찬된 이 지도들은 미국 방어의 보루가 된 모든 마을과 마을뿐만 아니라 다리 없이 바퀴 달린 차량으로 건널 수 없는 모든 개울과 강들을 보여준다.
플레이어는 6개의 작은 시나리오에 단일 맵을 사용할 수 있습니다. 4개 섹션을 모두 활용하고 3주(50게임 턴)를 그려내는 캠페인 게임도 있다. 독일군은 연합군의 보병, 갑옷, 공군력이 집중되는 상황에서 안트베르펜으로 향하는 마지막 장애물인 뫼즈 강을 향해 질주했다. 광범위한 공급, 날씨 및 공력 규칙이 포함됩니다.
이 와흐트 암 라인 판본은 전술적, 작전적 전쟁을 더 잘 묘사하기 위해 제1판의 전투, 포병 및 보급 시스템을 수정했다. 예를 들어, 기계화된 유닛이 적진에서 돌파구를 이용할 수 있도록 “exploading mode”가 추가되었다. 다른 변경 사항으로는 높은 지대로 기능하는 &ldqu;vantage points(”반티지 포인트)와 가파른 골짜기와 협곡으로 인한 채널링을 나타내는 “제한된 지형”가 있다.
게임 규모:
지도: 16진수당 1마일
시간: 1일 3게임 턴
부대: 보병과 포병 부대는 대대입니다. 갑옷은 회사 차원에서 묘사됩니다.
각 힘 단계는 회사와 동일합니다.
구성 요소:
22x34” 4색 지도 시트 4개
2,380개의 다이컷 놀이 작품
하나의 규칙 책자
단일 시나리오 책자
다양한 플레이어 지원 차트
10면 주사위 두 개
보관 가방
11x17x2인치 박스
(from Decision Games website:)
WACHT am Rhein, the Battle of the Bulge, is a grand-tactical simulation of that enormous battle. The more than 2,380 counters represent every formation, at company and battalion levels, which fought there, including US, German, British, French, Canadian and Belgian units. Infantry, armor, anti-tank, reconnaissance, engineer, assault gun, howitzer, rocket, parachute, ranger, glider and headquarters units are all fully represented. The four maps are an accurate representation of the region. Compiled from 1944 German staff maps and 1943-44 1:50,000 US Army maps, they shows all roads, trails and other types of terrain, along with all the towns and villages that became bastions of the American defense, as well as every creek and river that couldn’t be crossed by wheeled vehicles without a bridge.
PLAYERS may use single maps for six smaller scenarios. There is also a campaign game that utilizes all four sections and portrays three weeks (50 game turns). In that one the Germans race for the Meuse, the last hurdle before the open country leading to Antwerp, in the face of increasing concentrations of Allied infantry, armor and air power. Extensive supply, weather and air power rules are included.
THIS edition of Wacht am Rhein presents modifications to the combat, artillery and supply systems of the first edition in order to better depict tactical and operational warfare. For example, an “exploitation mode” has been added in order to allow mechanized units to take advantage of breakthroughs in the enemy line. Other changes include the addition of “vantage points,” which function as high ground, enabling units to spot more effectively for artillery, as well as “constricted terrain,” which represents the channeling caused by steep gullies and ravines.
Game scale:
Map: 1 mile per hex
Time: 3 Game Turns per day
Units: Infantry and Artillery units are battalions. Armor is depicted at the company level.
Each strength step is equal to a company.
Components:
4 22x34” Four Color Map sheets
2,380 Die-Cut Playing Pieces
One Rule Booklet
One Scenario Booklet
Assorted Player Aid Charts
Two 10-sided Dice
Storage Bags
11x17x2 inch box
WACHT am Rhein, the Battle of the Bulge, is a grand-tactical simulation of that enormous battle. The more than 2,380 counters represent every formation, at company and battalion levels, which fought there, including US, German, British, French, Canadian and Belgian units. Infantry, armor, anti-tank, reconnaissance, engineer, assault gun, howitzer, rocket, parachute, ranger, glider and headquarters units are all fully represented. The four maps are an accurate representation of the region. Compiled from 1944 German staff maps and 1943-44 1:50,000 US Army maps, they shows all roads, trails and other types of terrain, along with all the towns and villages that became bastions of the American defense, as well as every creek and river that couldn’t be crossed by wheeled vehicles without a bridge.
PLAYERS may use single maps for six smaller scenarios. There is also a campaign game that utilizes all four sections and portrays three weeks (50 game turns). In that one the Germans race for the Meuse, the last hurdle before the open country leading to Antwerp, in the face of increasing concentrations of Allied infantry, armor and air power. Extensive supply, weather and air power rules are included.
THIS edition of Wacht am Rhein presents modifications to the combat, artillery and supply systems of the first edition in order to better depict tactical and operational warfare. For example, an “exploitation mode” has been added in order to allow mechanized units to take advantage of breakthroughs in the enemy line. Other changes include the addition of “vantage points,” which function as high ground, enabling units to spot more effectively for artillery, as well as “constricted terrain,” which represents the channeling caused by steep gullies and ravines.
Game scale:
Map: 1 mile per hex
Time: 3 Game Turns per day
Units: Infantry and Artillery units are battalions. Armor is depicted at the company level.
Each strength step is equal to a company.
Components:
4 22x34” Four Color Map sheets
2,380 Die-Cut Playing Pieces
One Rule Booklet
One Scenario Booklet
Assorted Player Aid Charts
Two 10-sided Dice
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