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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
15-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Martin Knight
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아티스트
-
인원
게임 소개
Quick Draw는 2-4명의 플레이어를 위해 고안된 카드로 각 플레이어가 옛 서부 지역에서 건파이터 역할을 맡는다. 각 플레이어는 30개의 라이프 포인트로 게임을 시작하며, 유리 구슬이나 펜과 종이를 사용하여 라이프 포인트를 추적할 수 있습니다. 당신은 2개의 조커가 있는 표준 카드 팩과 10-15개 정도의 6면 주사위(선수 수에 따라 적게)가 필요할 것이다.
게임은 퀵 드로, 조준, 파이어의 3개의 라운드로 각 턴을 나누어 진행된다. 턴이 시작될 때 선수들은 10장의 카드를 나눠주고, 그 다음 5장의 공동 카드를 플레이 구역의 가운데에서 뒤집어 놓는다.
각 라운드에서 선수들은 그들이 할 수 있는 최고의 포커핸드를 만들기 위해 그들의 손에서 3장의 카드를 사용해야 한다. 각 카드 한 장을 앞에 엎어 놓는다(3장의 카드 3장). 왼쪽 스택은 퀵 드로 라운드에 사용되는 카드이고 가운데 스택은 Aim 라운드에 사용되며 오른쪽 스택은 파이어 라운드에 사용됩니다. 마지막 남은 카드는 파이어 스택의 맨 오른쪽에 있습니다.
모든 플레이어가 카드 스택을 선택하고 남은 카드를 뒤집어서 펼쳐서 모두에게 공개하면 각 플레이어가 남은 카드 위에 2d6을 올려놓는다.
Quick Draw Round부터 포커핸드를 비교하고, 플레이어들은 차례대로 최선을 다해서 다른 플레이어들에게 그들의 호출에 도전할 기회를 준다. 모든 손이 호출되면, 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 빠른 그리기 컬럼을 사용하여 포커핸드로 교차 참조하고, 동작이 완료되면, 차상위 플레이어가 동일한 방식으로 동작을 수행합니다.
퀵 드로 라운드와 동일하게 조준 라운드로 이동한 후 파이어 라운드를 진행합니다.
파이어 라운드에서 주사위를 굴리면 플레이어의 왼쪽이나 오른쪽 중 하나를 선택할 수 있는 플레이어의 결과가 바로 감점된다. 만약 선수가 부정적인 결과로 끝난다면, 그들은 스스로 그 피해를 떠안는다. 파이어 라운드에서 주사위를 더하거나 빼라는 지시가 있을 때, 지시대로 주사위를 더하거나 빼기만 하면 플레이어의 남은 카드로부터 얻을 수 있습니다.
게임은 퀵 드로, 조준, 파이어의 3개의 라운드로 각 턴을 나누어 진행된다. 턴이 시작될 때 선수들은 10장의 카드를 나눠주고, 그 다음 5장의 공동 카드를 플레이 구역의 가운데에서 뒤집어 놓는다.
각 라운드에서 선수들은 그들이 할 수 있는 최고의 포커핸드를 만들기 위해 그들의 손에서 3장의 카드를 사용해야 한다. 각 카드 한 장을 앞에 엎어 놓는다(3장의 카드 3장). 왼쪽 스택은 퀵 드로 라운드에 사용되는 카드이고 가운데 스택은 Aim 라운드에 사용되며 오른쪽 스택은 파이어 라운드에 사용됩니다. 마지막 남은 카드는 파이어 스택의 맨 오른쪽에 있습니다.
모든 플레이어가 카드 스택을 선택하고 남은 카드를 뒤집어서 펼쳐서 모두에게 공개하면 각 플레이어가 남은 카드 위에 2d6을 올려놓는다.
Quick Draw Round부터 포커핸드를 비교하고, 플레이어들은 차례대로 최선을 다해서 다른 플레이어들에게 그들의 호출에 도전할 기회를 준다. 모든 손이 호출되면, 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 빠른 그리기 컬럼을 사용하여 포커핸드로 교차 참조하고, 동작이 완료되면, 차상위 플레이어가 동일한 방식으로 동작을 수행합니다.
퀵 드로 라운드와 동일하게 조준 라운드로 이동한 후 파이어 라운드를 진행합니다.
파이어 라운드에서 주사위를 굴리면 플레이어의 왼쪽이나 오른쪽 중 하나를 선택할 수 있는 플레이어의 결과가 바로 감점된다. 만약 선수가 부정적인 결과로 끝난다면, 그들은 스스로 그 피해를 떠안는다. 파이어 라운드에서 주사위를 더하거나 빼라는 지시가 있을 때, 지시대로 주사위를 더하거나 빼기만 하면 플레이어의 남은 카드로부터 얻을 수 있습니다.
Quick Draw is a card came designed for 2-4 players whereby each player takes on the role of a Gunfighter in the old west. Each player begins the game with 30 life points, you can use glass beads or pen and paper to keep track of the life points. You will need a standard pack of cards that have 2 jokers, and around 10-15 six sided dice (less depending on number of players).
The game is divided into turns with each turn being made up of 3 rounds; Quick Draw, Aim and Fire. At the start of a turn the players are dealt 10 cards and then 5 communal cards are played face up in the middle of the play area.
For each round the players must use three cards from their hand to make the best poker hand they can. They place each round of cards face down in front of them (3 stacks of 3 cards). The left stack are the cards used for the Quick Draw round, the middle stack is used for the Aim Round and the Right Stack is used for the Fire Round. The last remaining card is placed to the very right of the Fire Stack.
When all of the players have made their selection all of the stacks of cards and the remaining card are turned over, spread out and revealed for all to see, then each player places 2d6 on top of their remaining card.
Starting with the Quick Draw Round, the poker hands are compared, players call out their best hand in turn giving the other players the opportunity to challenge their call. Once all hands have been called, the highest scoring player performs the action from the table below using the quick draw column and cross referencing it with his poker hand, once his action has been completed the next highest highest player performs their action in the same way, this continues until all player have taken an action.
Play moves to the Aim round which is repeated exactly as with the quick draw round and then the Fire round is performed.
When the dice are rolled in the Fire Round, their result is deducted directly from the player to the left or right of the active player who may choose either one. If a player ends with a negative results, then they take the damage themselves. When instructed to add or deduct dice in the fire round, just add or deduct the dice as directed to or from the remaining card of the player.
The game is divided into turns with each turn being made up of 3 rounds; Quick Draw, Aim and Fire. At the start of a turn the players are dealt 10 cards and then 5 communal cards are played face up in the middle of the play area.
For each round the players must use three cards from their hand to make the best poker hand they can. They place each round of cards face down in front of them (3 stacks of 3 cards). The left stack are the cards used for the Quick Draw round, the middle stack is used for the Aim Round and the Right Stack is used for the Fire Round. The last remaining card is placed to the very right of the Fire Stack.
When all of the players have made their selection all of the stacks of cards and the remaining card are turned over, spread out and revealed for all to see, then each player places 2d6 on top of their remaining card.
Starting with the Quick Draw Round, the poker hands are compared, players call out their best hand in turn giving the other players the opportunity to challenge their call. Once all hands have been called, the highest scoring player performs the action from the table below using the quick draw column and cross referencing it with his poker hand, once his action has been completed the next highest highest player performs their action in the same way, this continues until all player have taken an action.
Play moves to the Aim round which is repeated exactly as with the quick draw round and then the Fire round is performed.
When the dice are rolled in the Fire Round, their result is deducted directly from the player to the left or right of the active player who may choose either one. If a player ends with a negative results, then they take the damage themselves. When instructed to add or deduct dice in the fire round, just add or deduct the dice as directed to or from the remaining card of the player.
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