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BGG랭킹
BGG전체 : 51
STRATEGY : 35
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
90-150 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.67 / 5
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디자이너
Vital Lacerda
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아티스트
Ian O'Toole
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인원
게임 소개
무인 탐사선 임무의 성공에 따라, 유엔은 화성 탐사국 (D.O.M.E.)을 설립했습니다. 2037년 첫 정착민들이 화성에 도착했고, 화성에 베이스캠프를 세운 뒤 수십 년 동안 민간 탐사업체들은 자생적 정착지 조성 작업을 시작했습니다. 이러한 기업의 수석 우주 비행사로서, 여러분은 화성에서 가장 크고 발전된 정착지를 개발하는 선구자가 되고자 합니다. 그를 위해서는 D.O.M.E 임무 목표와 더불어 자기 회사만의 목표를 달성해야 합니다.
처음에는 지구로부터의 보급품에 의존하여 화성 궤도 정거장과 행성 사이를 자주 왕래하게 됩니다. 시간이 지나 정착지가 확장됨에 따라 광산, 발전기, 물 추출기, 온실, 산소 공장, 단지 등을 건설하는 방향으로 선회합니다. 당신의 목표는 그 어느 지상 조직으로부터도 독립하여 자급자족하는 정착지를 개발하는 것입니다. 이를 위해서는 생존을 위한 필수 항목인 물, 공기, 전력, 식량이 얼마나 중요한지를 알아야겠죠.
인류의 가장 큰 도전에 감히 참여하시겠습니까?
<온 마스>는 여러 라운드에 걸쳐 진행되며, 한 라운드는 각각 개척 단계와 왕복선 단계의 두 단계로 구성됩니다.
개척 단계에는 각 플레이어가 차례대로 행동을 취합니다. 사용 가능한 행동은 게임판의 어떤 면에 있는지에 따라 다릅니다. 궤도에 있다면 청사진을 찍고, 기술을 구매하고 개발하며, 창고에서 물자를 가져올 수 있습니다. 지구의 표면에 있다면, 여러분은 로봇으로 건물을 짓고, 청사진을 이용해 건물을 업그레이드하고, 과학자 및 새로운 계약을 확보하고, 새로운 비행선을 맞이하고, 탐사선을 타고 행성 표면을 탐험할 수 있습니다. 왕복선 단계에 플레이어는 궤도에서 정착지와 궤도 정거장 사이를 이동할 수 있습니다.
<온 마스>의 모든 건물들은 서로 상호 연관성이 크며, 정착지가 성장하기 위해 필요한 것들도 있습니다. 정착지 주민들이 살 수 있는 단지를 짓는 데는 산소가 필요하고, 산소를 생산하는 데는 식물이 필요하고, 식물을 기르는 데는 물이 필요합니다. 얼음에서 물을 추출하려면 전력이 필요하고, 전력을 생산하려면 광물을 채굴해야 하며, 광물을 채굴하려면 정착지 주민이 있어야 합니다. 이러한 각각의 자원을 제공할 정착지의 능력을 업그레이드하는 것은 매우 중요합니다. 정착지가 성장할수록 단지가 필요합니다. 그래야 정착지 주민들이 이 척박한 화성 환경에서 살아남을 수 있습니다.
게임하는 동안, 플레이어들은 주어진 임무도 완수해야 합니다. 총 3개의 임무가 완료되면 게임이 종료됩니다. 승리를 위해서 플레이어는 화성의 첫 번째 정착지의 개발에 기여해야 합니다. 플레이어가 획득하는 OP(Opportunity Point)가 그 기여도를 나타냅니다. 게임이 끝날 때 OP가 가장 많은 플레이어가 승리합니다.
처음에는 지구로부터의 보급품에 의존하여 화성 궤도 정거장과 행성 사이를 자주 왕래하게 됩니다. 시간이 지나 정착지가 확장됨에 따라 광산, 발전기, 물 추출기, 온실, 산소 공장, 단지 등을 건설하는 방향으로 선회합니다. 당신의 목표는 그 어느 지상 조직으로부터도 독립하여 자급자족하는 정착지를 개발하는 것입니다. 이를 위해서는 생존을 위한 필수 항목인 물, 공기, 전력, 식량이 얼마나 중요한지를 알아야겠죠.
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<온 마스>는 여러 라운드에 걸쳐 진행되며, 한 라운드는 각각 개척 단계와 왕복선 단계의 두 단계로 구성됩니다.
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<온 마스>의 모든 건물들은 서로 상호 연관성이 크며, 정착지가 성장하기 위해 필요한 것들도 있습니다. 정착지 주민들이 살 수 있는 단지를 짓는 데는 산소가 필요하고, 산소를 생산하는 데는 식물이 필요하고, 식물을 기르는 데는 물이 필요합니다. 얼음에서 물을 추출하려면 전력이 필요하고, 전력을 생산하려면 광물을 채굴해야 하며, 광물을 채굴하려면 정착지 주민이 있어야 합니다. 이러한 각각의 자원을 제공할 정착지의 능력을 업그레이드하는 것은 매우 중요합니다. 정착지가 성장할수록 단지가 필요합니다. 그래야 정착지 주민들이 이 척박한 화성 환경에서 살아남을 수 있습니다.
게임하는 동안, 플레이어들은 주어진 임무도 완수해야 합니다. 총 3개의 임무가 완료되면 게임이 종료됩니다. 승리를 위해서 플레이어는 화성의 첫 번째 정착지의 개발에 기여해야 합니다. 플레이어가 획득하는 OP(Opportunity Point)가 그 기여도를 나타냅니다. 게임이 끝날 때 OP가 가장 많은 플레이어가 승리합니다.
Following the success of unmanned rover missions, the United Nations established the Department of Operations and Mars Exploration (D.O.M.E.). The first settlers arrived on Mars in the year 2037 and in the decades after establishment Mars Base Camp, private exploration companies began work on the creation of a self-sustaining colony. As chief astronaut for one of these enterprises, you want to be a pioneer in the development of the biggest, most advanced colony on Mars by achieving both D.O.M.E. mission goals as well as your company’s private agenda.
In the beginning, you will be dependent on supplies from Earth and will have to travel often between the Mars Space Station and the planet's surface. As the colony expands over time, you will shift your activities to construct mines, power generators, water extractors, greenhouses, oxygen factories, and shelters. Your goal is to develop a self-sustaining colony independent of any terrestrial organization. This will require understanding the importance of water, air, power, and food — the necessities for survival.
Do you dare take part in humankind’s biggest challenge?
On Mars is played over several rounds, each consisting of two phases - the Colonization Phase and the Shuttle Phase.
During the Colonization Phase, each player takes a turn during which they take actions. The available actions depend on the side of the board they are on. If you are in orbit, you can take blueprints, buy and develop technologies, and take supplies from the Warehouse. If you are on the surface of the planet, you can construct buildings with your bots, upgrade these buildings using blueprints, take scientists and new contracts, welcome new ships, and explore the planet’s surface with your rover. In the Shuttle Phase, players may travel between the colony and the Space Station in orbit.
All buildings on Mars have a dependency on each other and some are required for the colony to grow. Building shelters for Colonists to live in requires oxygen; generating oxygen requires plants; growing plants requires water; extracting water from ice requires power; generating power requires mining minerals; and mining minerals requires Colonists. Upgrading the colony’s ability to provide each of these resources is vital. As the colony grows, more shelters are needed so that the Colonists can survive the inhospitable conditions on Mars.
During the game, players are also trying to complete missions. Once a total of three missions have been completed, the game ends. To win the game, players must contribute to the development of the first colony on Mars. This is represented during the game by players gaining Opportunity Points (OP). The player with the most OP at the end of the game is declared the winner.
In the beginning, you will be dependent on supplies from Earth and will have to travel often between the Mars Space Station and the planet's surface. As the colony expands over time, you will shift your activities to construct mines, power generators, water extractors, greenhouses, oxygen factories, and shelters. Your goal is to develop a self-sustaining colony independent of any terrestrial organization. This will require understanding the importance of water, air, power, and food — the necessities for survival.
Do you dare take part in humankind’s biggest challenge?
On Mars is played over several rounds, each consisting of two phases - the Colonization Phase and the Shuttle Phase.
During the Colonization Phase, each player takes a turn during which they take actions. The available actions depend on the side of the board they are on. If you are in orbit, you can take blueprints, buy and develop technologies, and take supplies from the Warehouse. If you are on the surface of the planet, you can construct buildings with your bots, upgrade these buildings using blueprints, take scientists and new contracts, welcome new ships, and explore the planet’s surface with your rover. In the Shuttle Phase, players may travel between the colony and the Space Station in orbit.
All buildings on Mars have a dependency on each other and some are required for the colony to grow. Building shelters for Colonists to live in requires oxygen; generating oxygen requires plants; growing plants requires water; extracting water from ice requires power; generating power requires mining minerals; and mining minerals requires Colonists. Upgrading the colony’s ability to provide each of these resources is vital. As the colony grows, more shelters are needed so that the Colonists can survive the inhospitable conditions on Mars.
During the game, players are also trying to complete missions. Once a total of three missions have been completed, the game ends. To win the game, players must contribute to the development of the first colony on Mars. This is represented during the game by players gaining Opportunity Points (OP). The player with the most OP at the end of the game is declared the winner.
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