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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jorge Piñan, Ignacio Sánchez Usera
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아티스트
Edigrafica games
-
인원
게임 소개
개구리는 매우 배고프고, 모든 종류의 곤충들이 가까이 있습니다. 개구리메뉴는 최대한 많은 곤충을 섭취해야 하며, 이를 위해서는 곤충에서 곤충으로 뛰어다니며 쉬지 않고 먹어야 한다. 그렇게 하는 동안 고립되지 않도록 하세요!
시작하려면 곤충 타일로 시작 타일을 2-4개 섞은 다음 6x6, 7x7, 8x8 정사각형(플레이어 수에 따라)에 타일이 위를 향하도록 배열합니다. 각 플레이어는 두 개의 랜덤 파워 타일(생선, 달걀, 혀)로 시작하며 각 타입의 타일은 다른 특수 동작을 가진다. 각 플레이어는 자신의 시작 타일이 나타나는 곳마다 보드에서 시작합니다.
차례에 따라, 활동 중인 플레이어는 현재 개구리가 있는 타일에 표시된 가능한 동작에 따라 개구리를 점프합니다. 플레이어는 타일을 회전시켜 네 가지 방향 중 하나로 사용할 수 있으며, 이 타일을 주장하고 보드에서 제거할 수 있다. 타일이 제거되면서 보드에 구멍이 뚫리고 플레이어는 개구리들을 이 구멍 위로 점프할 수 있습니다. 일단 개구리가 고립되면, 그 선수는 더 이상의 회전을 하지 않습니다. 모든 개구리가 고립되면 플레이어들은 개구리 아래에 타일을 놓고 자신의 점수를 집계합니다.
플레이어는 자신이 수집한 곤충의 종류와 양에 따라 점수를 매기며, 이 게임에는 7가지 종류의 곤충이 포함된다. 플레이어의 출발 타일은 자신이 선택한 곤충으로 간주된다. 곤충의 다양한 집단에 대한 점수는 다음과 같다.
같은 종의 곤충 5마리, 50마리.
5마리의 곤충, 40마리
같은 종의 곤충 4마리, 30마리.
같은 종의 곤충 3마리 + 같은 종의 곤충 2마리, 20마리.
같은 종의 곤충 3마리, 10마리.
같은 종의 곤충 2마리, 5마리.
가장 많은 점수를 가진 사람이 승리하고, 가장 많은 가치를 가진 곤충 조합을 가진 사람이 동점을 끊는다.
시작하려면 곤충 타일로 시작 타일을 2-4개 섞은 다음 6x6, 7x7, 8x8 정사각형(플레이어 수에 따라)에 타일이 위를 향하도록 배열합니다. 각 플레이어는 두 개의 랜덤 파워 타일(생선, 달걀, 혀)로 시작하며 각 타입의 타일은 다른 특수 동작을 가진다. 각 플레이어는 자신의 시작 타일이 나타나는 곳마다 보드에서 시작합니다.
차례에 따라, 활동 중인 플레이어는 현재 개구리가 있는 타일에 표시된 가능한 동작에 따라 개구리를 점프합니다. 플레이어는 타일을 회전시켜 네 가지 방향 중 하나로 사용할 수 있으며, 이 타일을 주장하고 보드에서 제거할 수 있다. 타일이 제거되면서 보드에 구멍이 뚫리고 플레이어는 개구리들을 이 구멍 위로 점프할 수 있습니다. 일단 개구리가 고립되면, 그 선수는 더 이상의 회전을 하지 않습니다. 모든 개구리가 고립되면 플레이어들은 개구리 아래에 타일을 놓고 자신의 점수를 집계합니다.
플레이어는 자신이 수집한 곤충의 종류와 양에 따라 점수를 매기며, 이 게임에는 7가지 종류의 곤충이 포함된다. 플레이어의 출발 타일은 자신이 선택한 곤충으로 간주된다. 곤충의 다양한 집단에 대한 점수는 다음과 같다.
같은 종의 곤충 5마리, 50마리.
5마리의 곤충, 40마리
같은 종의 곤충 4마리, 30마리.
같은 종의 곤충 3마리 + 같은 종의 곤충 2마리, 20마리.
같은 종의 곤충 3마리, 10마리.
같은 종의 곤충 2마리, 5마리.
가장 많은 점수를 가진 사람이 승리하고, 가장 많은 가치를 가진 곤충 조합을 가진 사람이 동점을 끊는다.
Frogs are very hungry, and a whole menu of insects is within reach. With Frog Menu, you should eat as many insects as possible, and to do this you must jump from insect to insect, eating non-stop. Be sure not to get isolated while doing so!
To start, shuffle 2-4 starting tiles with a bunch of insect tiles, then lay out the tiles face up in a 6x6, 7x7, or 8x8 square (based on the number of players). Each player starts with two random power tiles (fish, egg, tongue), with each type of tile having a different special action. Each player starts on the board wherever their starting tile turns up.
On a turn, the active player jumps their frog based on the possible move shown on the tile where that frog is currently located; the player can rotate the tile to use the move in one of four directions, claiming this tile and removing it from the board. As tiles are removed, the board gets holes in it, and players can jump their frogs over these holes. Once a frog is isolated, that player takes no further turns. Once every frog is isolated, players claim the tile under their frog, then tally their points.
Players score based on the types and quantities of insects they've collected, with the game including seven types of insects. A player's starting tile counts as an insect of their choice. The scores for the different groupings of insects are:
5 insects of the same species, 50.
5 different insects, 40.
4 insects of the same species, 30.
3 insects of the same species + 2 insects of the same species, 20.
3 insects of the same species, 10.
2 insects of the same species, 5.
Whoever has the most points wins, with ties being broken by whoever has the combination of insects with the most value.
To start, shuffle 2-4 starting tiles with a bunch of insect tiles, then lay out the tiles face up in a 6x6, 7x7, or 8x8 square (based on the number of players). Each player starts with two random power tiles (fish, egg, tongue), with each type of tile having a different special action. Each player starts on the board wherever their starting tile turns up.
On a turn, the active player jumps their frog based on the possible move shown on the tile where that frog is currently located; the player can rotate the tile to use the move in one of four directions, claiming this tile and removing it from the board. As tiles are removed, the board gets holes in it, and players can jump their frogs over these holes. Once a frog is isolated, that player takes no further turns. Once every frog is isolated, players claim the tile under their frog, then tally their points.
Players score based on the types and quantities of insects they've collected, with the game including seven types of insects. A player's starting tile counts as an insect of their choice. The scores for the different groupings of insects are:
5 insects of the same species, 50.
5 different insects, 40.
4 insects of the same species, 30.
3 insects of the same species + 2 insects of the same species, 20.
3 insects of the same species, 10.
2 insects of the same species, 5.
Whoever has the most points wins, with ties being broken by whoever has the combination of insects with the most value.
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