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  • 인원

    5-18 명

    BGG추천: 5-18 명
  • 게임시간

    360-720 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.70 / 5

게임 소개

게시자의 설명:

전설의 개발 게임 문명(Civilization)의 거대한 버전인 메가 문명은 8,000년에 가까운 철기시대 말기 &mdash의 마지막 빙하기 직후부터 새로운 시대가 도래할 때까지 고대 문명의 역사적 발전을 다루는 5~18명의 플레이어가 참여하는 스킬 게임이다. 각 플레이어는 지중해에서 인도까지 뻗어있는 지도판을 통해 자신들의 문화를 확장하려고 노력하면서 그들 자신의 문명을 이끈다.
전투와 영토 전략도 중요하지만 메가 문명은 지도판을 보면 예상할 수 있는 워게임이 아니다. 대신, 놀이의 목적은 문화, 경제, 과학, 정치, 시민, 종교적 요소를 포함하는 전반적인 수준의 발전을 얻는 것이다. 이러한 다양한 골들의 균형을 가장 효과적으로 맞추는 선수가 최고의 점수를 얻어 승리하게 된다.

좀 더 구체적으로 말하면 메가문명의 목표는 도시를 건설하고 문명진보를 개발하여 가장 많은 승리 포인트(VP)를 획득하는 것이다. 이것은 다양한 단계와 턴에 걸쳐 수행될 것이며, 그 중 일부는 플레이어가 동시에 수행할 것이다. 각 턴이 끝난 후, 각 플레이어가 고고학적 계승표(AST)에서 앞으로 나아갈 수 있도록 체크가 이루어진다. 이 연대표의 각 단계는 석기시대부터의 일정 기간을 나타낸다. 그곳에서의 발전은 훨씬 더 많은 부사장들을 제공할 것이다. 비록 이것이 승자를 결정짓는 핵심 요소이기는 하지만, 승자가 반드시 A.S.T.의 끝에 도달한 첫 번째 선수가 되거나 도시 또는 문명 진보가 가장 많은 플레이어가 되지는 않을 것이다.

각각의 문명은 하나의 인구 토큰으로 시작하며, 각각의 플레이어는 그들이 차지하는 각 영역에 토큰을 추가함으로써 그들의 인구를 증가시킨다. 이러한 토큰은 육로로 또는 해로로 지도판 위로 이동할 수 있습니다. 각 지역마다 인구 제한이 있기 때문에 전략적 개요가 잘 되면 플레이어들이 점점 더 많은 지역을 점유할 수 있는 이점을 얻을 수 있다. 플레이어가 한 지역으로 충분한 토큰을 옮길 수 있다면, 그들은 그곳에 도시를 건설할 수 있다. 이 도시들은 결국 부를 가져다 줄 무역 카드를 만들어낸다. 무역 세션 동안 플레이어들은 세트를 완성하는 데 필요한 상품뿐만 아니라 인구나 도시를 제거할 재앙을 받을 수도 있다. 특정 문명 발전은 플레이어들을 자연 재해나 시민 재해로부터 보호할 것입니다. 이러한 문명 진보의 발전은 부유한 문명이 더 많은 문명 진보를 얻을 것이기 때문에 무역 상품을 제출함으로써 상징된다.

문명이 발전함에 따라, 그들의 통치자들은 미래의 인구 증가, 도시에 대한 충분한 지원 유지, 그리고 그들의 재산 증가 사이의 적절한 균형을 찾기가 더 어려워질 것이다. 만약 그들이 토큰 인구를 관리할 수 없다면, 그들의 도시는 결국 세금 징수 단계에서 반란을 일으킬 수 있다. 전통적으로 경제가 가장 강한 문명이 가장 높은 점수를 받는다.

메가 문명 게임은 완료하는 데 10-12시간이 걸릴 수 있습니다. 플레이어들은 또한 초급 시나리오 — "를 플레이할 수 있다.첫 번째 게임은 1-2시간밖에 걸리지 않습니다. 다른 시나리오 — "쇼트 게임" —는 풀 게임과 같은 즐거움을 제공하지만, 게임은 더 늦은 나이에 시작되며, 이를 통해 "오직"8시간 내에 게임을 할 수 있다.
Description from the publisher:

Mega Civilization, a huge version of the legendary development game Civilization, is a game of skill for 5 to 18 players covering the historical development of ancient civilizations from just after the last Ice Age to the dawn of the new era at the end of the Iron Age — a time span of almost 8,000 years. Each player leads their own civilization as it tries to expand its culture over a map board that stretches from the Mediterranean Sea to India.
Although battles and territorial strategy are important, Mega Civilization is not a wargame as you might expect when looking at the map board. Instead, the objective of play is to gain a level of overall advancement involving cultural, economic, scientific, political, civic, and religious factors. The player who most effectively balances these various goals will achieve the best scores and win.

In more detail, the objective of Mega Civilization is to acquire the highest number of victory points (VPs) by building cities and developing Civilization Advances. This will be done over various phases and turns, some of which will be performed simultaneously by the players. After each turn, a check is made for each player to move forward on the Archaeological Succession Table (A.S.T.). Each step on this timeline represents a certain period of time in history reaching from the Stone Age. Advancement there will provide even more VPs. The winner will not necessarily be the first player to reach the end of the A.S.T. or the player with the highest number of cities or Civilization Advances, although these are the key factors in determining the winner.

Each civilization begins with a single population token, and every turn each player increases their population by adding tokens to each area they occupy. These tokens can be moved over the map board by land or (using ships) by sea. As each area has a population limit, a good strategic overview will give players advantage in occupying more and more areas. If a player manages to move sufficient tokens into an area, they can build a city there. These cities generate trade cards which will eventually lead to wealth. During trade sessions, players receive not only the commodities they need to complete sets; they might also receive calamities which will remove population or cities. Specific Civilization Advances will protect the players from natural or civic calamities. The development of these Civilization Advances is symbolized by turning in sets of trading goods, as the wealthier civilizations will acquire more Civilization Advances.

As civilizations develop, it will be harder for their rulers to find the right balance between future population growth, maintaining enough support for their cities, and increasing their treasury. If they cannot manage their token population, their cities might eventually revolt during the tax collection phase. The civilizations with the strongest economy traditionally score the highest.

A game of Mega Civilization can take 10-12 hours to complete. Players can also choose to play the beginner scenario — "The First Game" — which takes only 1-2 hours. Another scenario — "The Short Game" — provides the same excitement as the full game, although the game starts in a later age; by doing this, games can be played in "only" 6-8 hours.

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