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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Konstantinos Iovis, Lefteris Iroglidis (Λευτέρης Ηρωγλίδης)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
도시국가(City States)는 고대 그리스와 그 도시국가들을 그린 보드게임이다.
매 라운드
각 라운드가 시작될 때마다 레오니다스, 페리클레스, 파우사니아스, 테미스토클레스와 같은 각 시기의 역사적 인물들이 다뤄진다. 각각의 역사적 인물들은 특정한 도시 국가에 붙어 있다.
그들의 역할은 비밀리에 계획을 세우고, 도시 국가에 이롭거나(예를 들어, 도시의 요새화, 사원, 병영, 훈련/병영 등) 파괴, 전쟁, 첩보 활동 등과 같은 다른 도시 국가에 해를 끼칠 때 숨겨져 있다.
라운드가 끝나면 모든 계획이 공개되고 해결된다. 플레이어는 그에 따라 승리 포인트를 얻게 됩니다.
승자는 승점이 가장 많은 선수다.
매 라운드
각 라운드가 시작될 때마다 레오니다스, 페리클레스, 파우사니아스, 테미스토클레스와 같은 각 시기의 역사적 인물들이 다뤄진다. 각각의 역사적 인물들은 특정한 도시 국가에 붙어 있다.
그들의 역할은 비밀리에 계획을 세우고, 도시 국가에 이롭거나(예를 들어, 도시의 요새화, 사원, 병영, 훈련/병영 등) 파괴, 전쟁, 첩보 활동 등과 같은 다른 도시 국가에 해를 끼칠 때 숨겨져 있다.
라운드가 끝나면 모든 계획이 공개되고 해결된다. 플레이어는 그에 따라 승리 포인트를 얻게 됩니다.
승자는 승점이 가장 많은 선수다.
City States is a board game depicting Ancient Greece and its' city states during the Classical until the Pre-hellenistic era.
Each round
At the start of each round, players are dealt historical personalities from each period like Leonidas, Pericles, Pausanias, Themistocles etc. Each such historical figure is attached to a specific city state.
Their role remains hidden as they secretly lay out plans during the round, beneficial for their city state (for example, fortify a city, build or improve temples, barracks etc. train/recruit soldiers) or detrimental to other city states like sabotage, war, espionage etc.
At the end of the round, all plans are revealed and resolved. Players gain victory points accordingly.
The winner of the game is the player with the most victory points.
Each round
At the start of each round, players are dealt historical personalities from each period like Leonidas, Pericles, Pausanias, Themistocles etc. Each such historical figure is attached to a specific city state.
Their role remains hidden as they secretly lay out plans during the round, beneficial for their city state (for example, fortify a city, build or improve temples, barracks etc. train/recruit soldiers) or detrimental to other city states like sabotage, war, espionage etc.
At the end of the round, all plans are revealed and resolved. Players gain victory points accordingly.
The winner of the game is the player with the most victory points.
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