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Zeppelins: Monsters of the Purple Twilight (2015)
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게임 소개

인간의 눈으로 볼 수 있는 먼 미래를 향해 나아가기 위해
세상의 비전과 그 모든 경이로움을 보았다.
하늘은 상업으로 가득 차있고, 마법의 돛으로 가득차있고,
자줏빛 황혼의 조종사들이 값비싼 돌무더기들과 함께 추락합니다.
하늘이 함성으로 가득 찬 소리를 들었고, 무시무시한 이슬이 내렸다.
중앙청색으로 고군분투하고 있는 각국의 공수부대로부터.

‘록슬리 홀’테니슨 주

이는 세계 최초의 전략적 폭격 작전이었으며, 하늘에서 사상자가 쏟아진 것은 이번이 처음이었다. 겉보기에는 무겁고 부서지기 쉬우며 가연성 수소로 가득 차 있었지만, 1914년 제플린 백작이 조국을 위해 만든 비행선은 당시 하늘로 날아올랐던 흔들리는 나무와 캔버스 항공기보다 영국군을 폭격할 수 있는 훨씬 더 실용적인 플랫폼이었다. 며칠 동안 비행할 수 있고 수천 마일을 갈 수 있는 그들은 진정한 해군이었다. 그러나, 그 챔피언인 비행선의 지도자 Fgtkpt Peter Strasser의 확신에도 불구하고, 이 튜턴족의 레비아탄은 전쟁에서 승리하는 무기가 아니었고, 기대했던 승리를 전달하는 데 실패했다.

이 캠페인을 읽으면 그들의 가장 큰 도전은 영국 방어가 아니라 영국 시골에서 길을 찾는 것이었다는 것을 알 수 있을 것이다. (모든 공격은 밤에 이루어졌다) 어둠 속에서, 모든 것이 거의 똑같아 보였고, 제2차 세계 대전 때처럼 그들을 안내할 무선 전파도 없었다. 이는 게임에 반영되어 있으며, 무엇보다도 내비게이션 게임입니다.

제플린의 운동은 자신의 위치를 얼마나 잘 알고 있느냐에 따라 할 수 있는 것을 제한하는 시스템에 의해 통제된다. 후자는 마을, 강, 철도 및 해안선과 같은 랜드마크를 사용하여 개선할 수 있습니다. 또는, 여러분은 이것들을 무시하고 죽은 계산에 의존할 수 있지만, 그러면 여러분은 허허벌판에서 완전히 길을 잃게 될 수도 있습니다. 그리고 물론 여러분을 좌절시킬 날씨도 있습니다. 하지만 무작위로 정전이 안 되면 기회주의적인 목표가 될 가능성이 있습니다.

그러나 그날 밤의 문제에 직면한 것은 독일만이 아니었다. 영국 항공은 야간 습격자들을 다루기 위한 기술과 연습을 개발하기 위해 고군분투했다. 적시에 항공기 순찰을 시작할 수 있는 경고 시스템은 개발되지 않았고, 공중에서 한 번은 공습자가 어디에 있는지, 심지어 어디에 있는지도 알지 못했다. 물론 탐조등이 방공망을 가능하게 하는 필수품이었지만, 교활한 제플린 사령관은 구름을 가리는 등 탐조등을 피하기 위해 최선을 다했다.

이것은 게임에서 비슷하게 모델링됩니다. 영국 선수는 독일 선수가 등장하기 전에 그의 비행장을 위해 숨겨진 준비를 합니다. 일단 급습자들이 도착하면, 그는 항공기 순찰을 시작할 수 있지만, 급습자들이 자신을 드러내기 위해 얼마나 많은 활동을 하느냐에 따라 그 숫자와 위치가 제한된다. 일단 발사되면, 정찰기는 서치라이트 제플린이 탐지거리에 올 때까지 그 자리를 유지한 후, 요격과 공격을 시도할 수 있다. 초기 시나리오에서 항공기 공격은 제플린을 손상시킬 수 있으며, 제플린이 누출로 인해 고향을 침범하는 원인이 될 수 있었지만 1916년 중반 소이탄 개발 이후 제플린은 급사했다.

영국 플레이어는 또한 대공포를 가지고 있는데, 지도에 배포되고 영국 플레이어가 매복을 위해 사용할 수 있는 이동식 총을 제외하고 주로 랜덤 롤에 의해 통제된다.

싸움은 대부분 다이롤로 추상화되지만, 습격자를 참아내는 것이 과제입니다. 영국군으로서, 당신은 당신의 전투기 순찰을 계획하고 지역을 방어하거나 매복하기 위해 이동식 AA 포를 이동시킨다. 하지만 너무 빨리 유닛을 공개하면 독일 선수가 유닛을 알고 피할 것이다. 독일인으로서, 전투를 피하기 위해 은밀함을 이용하라. 구름 속에 숨어라. 무슨 일이 있어도 서치라이트를 피해라. 하지만 좋은 목표물을 폭격하고 싶다면 결국엔 용감하게 맞서야 해

이 게임은 캠페인의 전체 4년을 포함하는 20개의 시나리오(각각 실제 역사적 습격)로 구성된 특이한 캠페인에 대한 최종적인 연구를 제공합니다. 주제는 자연스럽게 솔리테어 놀이에도 잘 부합하며, 이에 대한 구체적인 규칙이 포함되어 있다.
For I dipt into the future, far as human eye could see,
Saw the Vision of the world, and all the wonder that would be;
Saw the heavens fill with commerce, argosies of magic sails,
Pilots of the purple twilight dropping down with costly bales;
Heard the heavens fill with shouting, and there rain'd a ghastly dew
From the nations' airy navies grappling in the central blue;

‘Locksley Hall’, Tennyson

This was the world’s first strategic bombing campaign, the first time death rained from the skies onto an unsuspecting populace. Although seemingly ponderous and fragile, and filled with inflammable hydrogen, in 1914 the airships built by Count Zeppelin for the fatherland were a much more viable platform to bomb the English than the rickety wood and canvas aeroplanes that struggled into the sky at the time. Able to fly for days and cover thousands of miles, they were a true ‘airy navy’. However, despite the conviction of its champion, the Leader of Airships Fgtkpt Peter Strasser, this Teutonic leviathan was not a war winning weapon, and failed to deliver the hoped-for victory.

Any reading of the campaign will show that their greatest challenge was not the British defences, but just finding their way over the British countryside. In the dark (all raids were at night), it all looks much the same, and there were no radio beams to guide them like in WWII. This is reflected in the game; above all it is a game of navigation.

The Zeppelin's movement is governed by a system that limits what you can do depending on how well you know your location. The latter you can improve by using landmarks, such as towns, rivers, railroads and coastlines. Alternatively, you can ignore these and rely on dead reckoning, but then you might end up totally lost in the middle of nowhere. And of course, there's weather (clouds, rain, mist) to frustrate you too. However, there's a chance of opportunistic targets when towns randomly fail to blackout.

However, it wasn’t only the Germans who faced the problems of the night. British aviation struggled to develop the technology and practice to deal with night raiders. A warning system that could enable timely launch of aeroplane patrols was never really developed, and once in the air the airman was on his own not knowing where the raider might be, or even where he was. Of course searchlights were the essential item to make the air defence viable, but the wily Zeppelin commander did all he could to avoid them, including using cloud cover.

This is similarly modelled in the game. The British player makes a hidden set up for his airfields before the German player comes on. Once the raiders arrive, he can launch aeroplane patrols, but the number and location is restricted by how much activity the raiders do to reveal themselves. Once launched, the patrol remains in place until a searchlit Zeppelin is in spotting range, and then it can attempt to intercept and attack. In the early scenarios aeroplane attacks can be damaging and cause a Zeppelin to scuttle home with leaks, but after incendiary ammunition was developed in mid 1916 it became sudden death to the Zeppelin.

The British player also has anti-aircraft guns, which are distributed over the map and controlled largely by random rolls, except for the mobile guns which the British player can place at strategic locations and use to set up ambushes.

Combat is largely abstracted to die rolls, but the challenge is to bring the raider to bear. As the British, you plan your fighter patrols and move mobile AA guns to defend areas or set up ambush. But reveal a unit too soon and the German player will know its there and avoid it. As the German, use stealth to avoid combat. Hide in clouds; at all costs keep out of those searchlights. But in the end, you have to brave them if you want to bomb the good targets.

This game offers a definitive study of that unusual campaign, with a set of 20 scenarios (each being an actual historical raid), covering the entire 4 years of the campaign. The subject matter naturally lends itself well to solitaire play as well, and specific rules for this are included.

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