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7.1Von Moltke's Triumph: Fall of the Second Empire, 1870 (2015) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Amabel Holland
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아티스트
José Ramón Faura, Mike Mirfin, Gonzalo Santacruz
-
인원
게임 소개
폰 몰트케의 승리는 프로이센-프랑스 전쟁의 결정적 1870년 캠페인을 재현한다. 헬무트 폰 몰트케 1세 치하에서 독일 국가들은 더 나은 병참, 진보된 포병, 그리고 느리고 준비되지 않은 프랑스인들을 공포로 몰아넣기 위한 봉쇄 전략을 사용했다.
역사적으로, 그것은 단지 5주 후에 나폴레옹 3세의 항복과 포로로 끝났다. 이 게임은 역사적으로 기울어져 있지만 경쟁적인 플레이를 위해 고안되었다: 프랑스는 거의 항상 전쟁에서 지지만, 훌륭한 프랑스 플레이어가 이 경기를 이길 수 있다.
톰 러셀의 디자인은 특이한 전투나 활성화 메커니즘을 가지고 있지만, 이 게임에서 그는 주로 전통적인 승산 기반의 CRT와 물류-이동-콤뱃 게임 시퀀스를 사용한다. 자유주의적인 전략 운동 규칙은 번개처럼 빠른 포위전을 허용하는 반면, 양측의 병참 단계, 조직 구조, 전투 요인의 반올림에서의 미묘한 차이는 결정적인 교리와 기술적 차이를 반영한다.
역사적으로, 그것은 단지 5주 후에 나폴레옹 3세의 항복과 포로로 끝났다. 이 게임은 역사적으로 기울어져 있지만 경쟁적인 플레이를 위해 고안되었다: 프랑스는 거의 항상 전쟁에서 지지만, 훌륭한 프랑스 플레이어가 이 경기를 이길 수 있다.
톰 러셀의 디자인은 특이한 전투나 활성화 메커니즘을 가지고 있지만, 이 게임에서 그는 주로 전통적인 승산 기반의 CRT와 물류-이동-콤뱃 게임 시퀀스를 사용한다. 자유주의적인 전략 운동 규칙은 번개처럼 빠른 포위전을 허용하는 반면, 양측의 병참 단계, 조직 구조, 전투 요인의 반올림에서의 미묘한 차이는 결정적인 교리와 기술적 차이를 반영한다.
Von Moltke's Triumph recreates the decisive 1870 campaign of the Franco-Prussian War. Under Helmuth von Moltke the Elder, the German states used superior logistics, advanced artillery, and a strategy of envelopment to terrorize the sluggish and unprepared French.
Historically, it ended with the capitulation and capture of Napoleon III after a mere five weeks. The game slants historically but is intended for competitive play: the French will almost always lose the war, but a good French Player can win the game.
Tom Russell's designs tend to have unusual combat or activation mechanisms, but in this game he utilizes a mostly traditional, odds-based CRT and Logistics-Move-Combat sequence of play. A liberal strategic movement rule allows for lightning-fast encirclements, while subtle differences in each side's logistic phase, organizational structure, and the rounding of combat factors reflect the doctrinal and technological differences that proved decisive.
Historically, it ended with the capitulation and capture of Napoleon III after a mere five weeks. The game slants historically but is intended for competitive play: the French will almost always lose the war, but a good French Player can win the game.
Tom Russell's designs tend to have unusual combat or activation mechanisms, but in this game he utilizes a mostly traditional, odds-based CRT and Logistics-Move-Combat sequence of play. A liberal strategic movement rule allows for lightning-fast encirclements, while subtle differences in each side's logistic phase, organizational structure, and the rounding of combat factors reflect the doctrinal and technological differences that proved decisive.
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