-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Christopher Grabowski, Robin Kessler, Michael Selvaggio
-
아티스트
Robert M. Auer, Karen Berglund, Michael Selvaggio
-
인원
게임 소개
올해는 2112년이고 생산되고 있는 기계는 현재 스피릿에 있는 완전히 재생 가능한 에너지원으로 운영되고 있다. 2040년, 러셀 밴오먼 콰인 박사는 정령들이 결코 파괴될 수 없는 에너지를 포함하고 있다는 것을 발견했습니다. 심지어 무거운 기계에 동력을 공급하기 위해 사용될 때도, 이 에너지원은 에테르로 소멸되어 알려지지 않은 에너지원으로 되돌아간다. 우리가 해야 할 일은 그것을 모으는 것이다.
귀하는 B.E.E.net에 의해 B.E.E.S.(바운드 Ethereal Energy Spirits)를 수집하도록 고용되었습니다. 간단해 보이나요? 유령의 저택에서 돌아다니고 있는 B.E.S.를 찾아서 VanOrman Machine aka “H로 잡으면 돼.I.V.E.” (유지된 강도 활력 추출기) 가장 중요한 건 HIV를 정확히 배열해야 스피릿을 잡을 수 있다는 거야 튜브와 결합해서 말이야 물론 부작용도 있을 수 있다. 그래서... 벌 조심.
스피릿을 잡으면 HIV 압력이 상승하고 튜브가 누출될 수 있습니다. 튜브가 고장나면 정령의 구속이 풀릴 수 있으므로 튜브를 폐기해야 합니다. 스피릿은 미지의 세계로 다시 풀려나 다음 날 다시 살아날지도 모른다.
또한 Spirit 수집가들은 함께 일하지만, 여러분은 매일 할당량을 다 채우지 않으면 직장을 잃을 수 있다는 것을 명심하세요! 그 대신에, 특히 풍년이 들면 본사 벽에 당신의 사진이 붙을 수도 있다.
B.E.S는 협동 또는 경쟁적으로 플레이할 수 있으며, 협동 게임은 한 명의 플레이어와 함께 플레이할 수 있습니다. 협동게임에서는 스피릿과 퀸티센스의 쿼터를 모으는 것이 목표이고, 경쟁게임에서는 게임이 끝나면 퀸티센스를 가장 많이 가지는 것이 목표입니다. 스피릿을 수집하고 5중주를 획득하려면 튜브 카드를 사용하여 배열을 구축하고 배열 테스트와 압력 테스트를 모두 통과해야 합니다. 스피릿을 모으면 HIV로 들어가서 압력에 영향을 줍니다. 플레이어는 튜브의 손을 관리하고 어떤 스피릿을 목표로 할지 결정할 때 보드 상태를 균형 있게 조정하면서 배열을 만드는 방법을 결정해야 합니다. 게임 플레이는 비교적 간단하지만, 결정의 뉘앙스가 당신의 위험과 보상의 수준을 결정하며 다른 플레이어들에게도 큰 영향을 미칠 수 있다.
귀하는 B.E.E.net에 의해 B.E.E.S.(바운드 Ethereal Energy Spirits)를 수집하도록 고용되었습니다. 간단해 보이나요? 유령의 저택에서 돌아다니고 있는 B.E.S.를 찾아서 VanOrman Machine aka “H로 잡으면 돼.I.V.E.” (유지된 강도 활력 추출기) 가장 중요한 건 HIV를 정확히 배열해야 스피릿을 잡을 수 있다는 거야 튜브와 결합해서 말이야 물론 부작용도 있을 수 있다. 그래서... 벌 조심.
스피릿을 잡으면 HIV 압력이 상승하고 튜브가 누출될 수 있습니다. 튜브가 고장나면 정령의 구속이 풀릴 수 있으므로 튜브를 폐기해야 합니다. 스피릿은 미지의 세계로 다시 풀려나 다음 날 다시 살아날지도 모른다.
또한 Spirit 수집가들은 함께 일하지만, 여러분은 매일 할당량을 다 채우지 않으면 직장을 잃을 수 있다는 것을 명심하세요! 그 대신에, 특히 풍년이 들면 본사 벽에 당신의 사진이 붙을 수도 있다.
B.E.S는 협동 또는 경쟁적으로 플레이할 수 있으며, 협동 게임은 한 명의 플레이어와 함께 플레이할 수 있습니다. 협동게임에서는 스피릿과 퀸티센스의 쿼터를 모으는 것이 목표이고, 경쟁게임에서는 게임이 끝나면 퀸티센스를 가장 많이 가지는 것이 목표입니다. 스피릿을 수집하고 5중주를 획득하려면 튜브 카드를 사용하여 배열을 구축하고 배열 테스트와 압력 테스트를 모두 통과해야 합니다. 스피릿을 모으면 HIV로 들어가서 압력에 영향을 줍니다. 플레이어는 튜브의 손을 관리하고 어떤 스피릿을 목표로 할지 결정할 때 보드 상태를 균형 있게 조정하면서 배열을 만드는 방법을 결정해야 합니다. 게임 플레이는 비교적 간단하지만, 결정의 뉘앙스가 당신의 위험과 보상의 수준을 결정하며 다른 플레이어들에게도 큰 영향을 미칠 수 있다.
The year is 2112 and the machines being produced now run on quintessence, a fully renewable energy source held in Spirits. In 2040, Dr. Russel VanOrman Quine discovered that Spirits contain energy that can never be destroyed. Even when used to power heavy machinery, this energy source (quintessence) dissipates into the ether, returning to its unknown source. All we need to do is collect it.
You have just been hired by B.E.E.net to collect Bound Ethereal Energy Spirits (B.E.E.S.). Seems simple? Just find B.E.E.S. wandering around in any haunted manor and grab them with your VanOrman Machine aka “H.I.V.E.” (Held Intensity Vitality Extractor). The main issue is a H.I.V.E. needs to be exactly Arrayed to grab a Spirit by joining Tubes to match it. Of course there may be some side effects. So... BEE careful.
Holding Spirits makes a H.I.V.E. rise in Pressure and Tubes may leak. A failed Tube can lead to the unbinding of the Spirit and the Tubes must be trashed. The Spirit is released back into the unknown perhaps to be rebound another day.
Also keep in mind that although Spirit collectors work together, you must all fill your quota each day or you may lose your jobs! Alternatively, an especially good harvest may get your pictures on the wall at headquarters.
B.E.E.S. can be played cooperatively or competitively, and the cooperative game can be played with one player. Your goal in the cooperative game is to collect a quota of Spirits and Quintessence, and your goal in the competitive game is to have the most Quintessence when the game ends. To collect a Spirit and acquire its Quintessence, you must build an Array with Tube cards from your hand and pass both an Array test and a Pressure test. When you collect a Spirit, it goes into your H.I.V.E. and affects you Pressure. Players must manage their hand of Tubes and decide how to build their Array while balancing the board state when deciding which Spirit to target. Gameplay is relatively simple, but the nuances in your decisions determine your level of risk vs. reward and can also greatly affect the other players.
You have just been hired by B.E.E.net to collect Bound Ethereal Energy Spirits (B.E.E.S.). Seems simple? Just find B.E.E.S. wandering around in any haunted manor and grab them with your VanOrman Machine aka “H.I.V.E.” (Held Intensity Vitality Extractor). The main issue is a H.I.V.E. needs to be exactly Arrayed to grab a Spirit by joining Tubes to match it. Of course there may be some side effects. So... BEE careful.
Holding Spirits makes a H.I.V.E. rise in Pressure and Tubes may leak. A failed Tube can lead to the unbinding of the Spirit and the Tubes must be trashed. The Spirit is released back into the unknown perhaps to be rebound another day.
Also keep in mind that although Spirit collectors work together, you must all fill your quota each day or you may lose your jobs! Alternatively, an especially good harvest may get your pictures on the wall at headquarters.
B.E.E.S. can be played cooperatively or competitively, and the cooperative game can be played with one player. Your goal in the cooperative game is to collect a quota of Spirits and Quintessence, and your goal in the competitive game is to have the most Quintessence when the game ends. To collect a Spirit and acquire its Quintessence, you must build an Array with Tube cards from your hand and pass both an Array test and a Pressure test. When you collect a Spirit, it goes into your H.I.V.E. and affects you Pressure. Players must manage their hand of Tubes and decide how to build their Array while balancing the board state when deciding which Spirit to target. Gameplay is relatively simple, but the nuances in your decisions determine your level of risk vs. reward and can also greatly affect the other players.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
202
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
715
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
499
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
402
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
625
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
637
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
747
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
947
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1031
-
2024-11-13
-
Lv.11