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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Sebastian Arnold
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아티스트
Sebastian Arnold
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인원
게임 소개
시티 오브 이데올로기는 두 명에서 네 명의 플레이어가 참여할 수 있는 미래형 보드게임이다.
인류는 수세기 전에 지구를 떠나 우주의 광활함에 의해 거대한 도시에서 새로운 보금자리를 찾아 여행해야 했다. 플레이어들은 구 체제에 대항하여 분출하는 혁명에서 그들의 비전을 따라 도시를 재편하려는 지도자들의 역할을 맡는다. 이를 위해 그들은 시위에 불을 붙이고, 도시의 구역들에 영향력을 행사해야 하며, 사람들의 분위기와 변화하는 게임 보드를 항상 주시해야 한다.
게임 보드뿐만 아니라 법도 끊임없이 변화하고 있기 때문에 냉정함을 유지하고, 다른 플레이어와의 합의나 자신의 개념이나 음모를 통해 다른 플레이어의 입지를 약화시키는 것이 중요하다.
City of Ideologies는 다양한 게임 메카니즘을 결합합니다. 각 라운드에서 시위대를 이동시키고, 주사위를 던지고, 행운을 누리며, 구역에서 영향력을 행사하고, 독특한 행동을 하기 위해 다른 카드를 사용하며, 각 라운드가 끝날 때마다 단락/규칙 메커니즘을 변경할 수 있는 모든 참가자의 선출에 의해 한 사람이 선택됩니다.
각각의 행동은 다양한 방법으로 수행될 수 있다. 파벌마다 주안점에 따라 달라지는 영향력 포인트로 보수를 받는 경우가 대부분이다. 만약 선수가 행동을 위한 충분한 점수를 모을 수 없다면, 그는 동료 선수들과 거래할 수 있다. 아니면 구역을 활성화시켜서 행동을 하게 하거나 행동을 할 수 있는 카드를 꺼내거나 자신의 파벌의 사람을 이용합니다. 또는 그는 한 단락을 변경하여 액션에 더 적은 포인트가 들도록 합니다.
승점을 가장 많이 모은 선수가 5라운드를 거쳐 승리한다. 승점을 모으는 방법은 게임 초반에 선택하는 자신의 이념에 따라 다릅니다. 그래서 모든 선수들은 각기 다른 방법으로 승점을 얻는다. 예를 들어, 한 선수는 다른 선수들의 행동을 막을 때마다 승점을 얻는다. 다른 선수는 다른 선수들이 자발적으로 카드나 영향력 포인트를 주면 승리 포인트를 모읍니다. 반면에 플레이어는 카드와 단락을 통해 특정 구역에서 승리 포인트를 얻을 수 있다.
결국 플레이어가 승리하게 되는데, 그는 경쟁적인 분야에서도 성공을 거두었듯이 그의 이념의 가장 정확한 추종자이다.
인류는 수세기 전에 지구를 떠나 우주의 광활함에 의해 거대한 도시에서 새로운 보금자리를 찾아 여행해야 했다. 플레이어들은 구 체제에 대항하여 분출하는 혁명에서 그들의 비전을 따라 도시를 재편하려는 지도자들의 역할을 맡는다. 이를 위해 그들은 시위에 불을 붙이고, 도시의 구역들에 영향력을 행사해야 하며, 사람들의 분위기와 변화하는 게임 보드를 항상 주시해야 한다.
게임 보드뿐만 아니라 법도 끊임없이 변화하고 있기 때문에 냉정함을 유지하고, 다른 플레이어와의 합의나 자신의 개념이나 음모를 통해 다른 플레이어의 입지를 약화시키는 것이 중요하다.
City of Ideologies는 다양한 게임 메카니즘을 결합합니다. 각 라운드에서 시위대를 이동시키고, 주사위를 던지고, 행운을 누리며, 구역에서 영향력을 행사하고, 독특한 행동을 하기 위해 다른 카드를 사용하며, 각 라운드가 끝날 때마다 단락/규칙 메커니즘을 변경할 수 있는 모든 참가자의 선출에 의해 한 사람이 선택됩니다.
각각의 행동은 다양한 방법으로 수행될 수 있다. 파벌마다 주안점에 따라 달라지는 영향력 포인트로 보수를 받는 경우가 대부분이다. 만약 선수가 행동을 위한 충분한 점수를 모을 수 없다면, 그는 동료 선수들과 거래할 수 있다. 아니면 구역을 활성화시켜서 행동을 하게 하거나 행동을 할 수 있는 카드를 꺼내거나 자신의 파벌의 사람을 이용합니다. 또는 그는 한 단락을 변경하여 액션에 더 적은 포인트가 들도록 합니다.
승점을 가장 많이 모은 선수가 5라운드를 거쳐 승리한다. 승점을 모으는 방법은 게임 초반에 선택하는 자신의 이념에 따라 다릅니다. 그래서 모든 선수들은 각기 다른 방법으로 승점을 얻는다. 예를 들어, 한 선수는 다른 선수들의 행동을 막을 때마다 승점을 얻는다. 다른 선수는 다른 선수들이 자발적으로 카드나 영향력 포인트를 주면 승리 포인트를 모읍니다. 반면에 플레이어는 카드와 단락을 통해 특정 구역에서 승리 포인트를 얻을 수 있다.
결국 플레이어가 승리하게 되는데, 그는 경쟁적인 분야에서도 성공을 거두었듯이 그의 이념의 가장 정확한 추종자이다.
City of Ideologies is a strategic board game in a futuristic setting for two up to four players.
Humanity had to leave Earth centuries ago and travels in search of a new home in a huge city by the vastness of space. Players assume the role of leaders who are trying to reshape the city after their vision in an erupting revolution against the old system. For this they must legislate, kindle demonstration, gain influence over the districts of the city and always keep an eye on the mood of the people and the changing game board.
Both the game board, as well as the laws are constantly changing, it is important to keep a cool head, gain advantage through agreements with other players or through own concepts or intrigue to weaken the position of the other players.
City of Ideologies combines different game mechanics: You move protesters across the board, which turns around three times each round, role dice and push your luck, gain influence in districts, use different cards to perform unique actions and at the end of each round, one person is chosen by election of all players who is allowed to change a paragraph / rule mechanism.
Each action may be carried out in various ways. In most cases, they are paid with influence points, which vary from faction to faction depending on their main focus. If a player can not muster enough points for an action, then he can trade with his fellow players. Or he activates a district, which lets him perform the action or pulls a card that allows him to perform the action or uses a person of his faction. Or he changes a paragraph, so that the action costs less points.
The player who collects the most victory-points will win the game after five rounds. The way you collect victory points depends on the one hand on your ideology, which you choose at the beginning of the game. So every player gains victory points in different ways. For example, one player gets a victory point every time he prevents other players actions. Another player collects victory points if the other players give him voluntarily cards or influence points. On the other hand players can gain victory points on certain districts, by cards and paragraphs.
At the end the player will be victorious, who is both the most accurate follower of his ideology, as has also been successful in competitive areas.
Humanity had to leave Earth centuries ago and travels in search of a new home in a huge city by the vastness of space. Players assume the role of leaders who are trying to reshape the city after their vision in an erupting revolution against the old system. For this they must legislate, kindle demonstration, gain influence over the districts of the city and always keep an eye on the mood of the people and the changing game board.
Both the game board, as well as the laws are constantly changing, it is important to keep a cool head, gain advantage through agreements with other players or through own concepts or intrigue to weaken the position of the other players.
City of Ideologies combines different game mechanics: You move protesters across the board, which turns around three times each round, role dice and push your luck, gain influence in districts, use different cards to perform unique actions and at the end of each round, one person is chosen by election of all players who is allowed to change a paragraph / rule mechanism.
Each action may be carried out in various ways. In most cases, they are paid with influence points, which vary from faction to faction depending on their main focus. If a player can not muster enough points for an action, then he can trade with his fellow players. Or he activates a district, which lets him perform the action or pulls a card that allows him to perform the action or uses a person of his faction. Or he changes a paragraph, so that the action costs less points.
The player who collects the most victory-points will win the game after five rounds. The way you collect victory points depends on the one hand on your ideology, which you choose at the beginning of the game. So every player gains victory points in different ways. For example, one player gets a victory point every time he prevents other players actions. Another player collects victory points if the other players give him voluntarily cards or influence points. On the other hand players can gain victory points on certain districts, by cards and paragraphs.
At the end the player will be victorious, who is both the most accurate follower of his ideology, as has also been successful in competitive areas.
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