-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-8 명
BGG추천: 2-8 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Nicholas Hjelmberg
-
아티스트
Nicholas Hjelmberg
-
인원
게임 소개
당신의 안전한 둥지 밖 어딘가에 맛있는 치즈가 있습니다. 함정은 멍청한 인간들이 미로에 그것을 놓았을 뿐만 아니라 미로가 계속 바뀐다는 것이다. 그럼에도 불구하고, 당신은 그 치즈를 원한다. 그것이 위험한 함정에 직면하는 것을 의미할지라도. 조심하세요, 미로에는 다른 쥐들도 있고 그들은 대신 치즈를 둥지에 두라고 당신을 속일 수 있습니다.
개인 둥지로 가져가는 치즈마다 1점이 주어집니다. 공유 둥지로 가져가는 치즈마다 인접한 개인 둥지의 플레이어들은 1점씩을 획득합니다. 모든 치즈를 다 먹었거나 더 이상 액션을 취할 수 없을 때 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 승리합니다.
게임은 7x7 미로 타일로 시작되는데, 그 중 중앙의 미로 타일(치즈실)만 위를 향하게 된다. 플레이어들은 미로 타일을 하나씩 가지고 시작합니다. 매 턴마다 선수는 다음을 수행한다.
1. 경로를 따라 마우스를 최대한 멀리 이동합니다. 둥지에서는 움직이지 않도록 선택할 수 있고, 치즈실에서는 어느 출구를 통해 이동할지 선택할 수 있습니다.
2. 구슬을 길을 따라 최대한 멀리 이동시킵니다. 구슬은 쥐를 둥지로 돌려보내고 한 바퀴를 잃게 하는 덫입니다.
3. 메이즈 타일을 손 위로 올려 메이즈 타일을 교체합니다. 교체하는 메이즈 타일이 위쪽을 향하면 다음 메이즈 타일이 아래쪽을 향해야 합니다.
치즈실을 떠날 때는 치즈를 가져가고, 둥지에 들어갈 때는 자신의 둥지가 아니더라도 치즈를 그대로 둔다. 대리석에 맞으면 치즈가 미로 속에 남게 되고, 다른 쥐를 지나치면 가지고 다니는 것은 무엇이든 교환하게 된다. 미로 밖으로 움직이면 둥지로 돌아가 치즈가 치즈실로 돌아오는 동안 한 바퀴를 잃는다. 경로가 루프인 경우 마우스나 대리석 모두 움직이지 않습니다.
미로 타일의 자유로운 배치와 미로를 통한 강제 이동의 조합은 강력한 메커니즘을 만듭니다. 당신은 다른 쥐들이 치즈를 찾는 것을 막을 수 있을 뿐만 아니라 심지어 그것을 당신의 둥지로 가져가도록 강요할 수도 있다. 여러분이 미로 타일을 놓을 때, 서로 다른 플레이어들은 미로 타일을 놓게 되므로 여러분은 미로 속에서 움직일 때 매우 조심해야 합니다!
개인 둥지로 가져가는 치즈마다 1점이 주어집니다. 공유 둥지로 가져가는 치즈마다 인접한 개인 둥지의 플레이어들은 1점씩을 획득합니다. 모든 치즈를 다 먹었거나 더 이상 액션을 취할 수 없을 때 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 승리합니다.
게임은 7x7 미로 타일로 시작되는데, 그 중 중앙의 미로 타일(치즈실)만 위를 향하게 된다. 플레이어들은 미로 타일을 하나씩 가지고 시작합니다. 매 턴마다 선수는 다음을 수행한다.
1. 경로를 따라 마우스를 최대한 멀리 이동합니다. 둥지에서는 움직이지 않도록 선택할 수 있고, 치즈실에서는 어느 출구를 통해 이동할지 선택할 수 있습니다.
2. 구슬을 길을 따라 최대한 멀리 이동시킵니다. 구슬은 쥐를 둥지로 돌려보내고 한 바퀴를 잃게 하는 덫입니다.
3. 메이즈 타일을 손 위로 올려 메이즈 타일을 교체합니다. 교체하는 메이즈 타일이 위쪽을 향하면 다음 메이즈 타일이 아래쪽을 향해야 합니다.
치즈실을 떠날 때는 치즈를 가져가고, 둥지에 들어갈 때는 자신의 둥지가 아니더라도 치즈를 그대로 둔다. 대리석에 맞으면 치즈가 미로 속에 남게 되고, 다른 쥐를 지나치면 가지고 다니는 것은 무엇이든 교환하게 된다. 미로 밖으로 움직이면 둥지로 돌아가 치즈가 치즈실로 돌아오는 동안 한 바퀴를 잃는다. 경로가 루프인 경우 마우스나 대리석 모두 움직이지 않습니다.
미로 타일의 자유로운 배치와 미로를 통한 강제 이동의 조합은 강력한 메커니즘을 만듭니다. 당신은 다른 쥐들이 치즈를 찾는 것을 막을 수 있을 뿐만 아니라 심지어 그것을 당신의 둥지로 가져가도록 강요할 수도 있다. 여러분이 미로 타일을 놓을 때, 서로 다른 플레이어들은 미로 타일을 놓게 되므로 여러분은 미로 속에서 움직일 때 매우 조심해야 합니다!
Somewhere outside your safe nest there is a tasty cheese. The catch is that the stupid humans have not only placed it in a maze but also that the maze keeps changing. Nevertheless, you want that cheese, even if it means that you have to face dangerous traps. Beware, there are other mice in the maze as well and they may trick you to leave the cheese in their nests instead.
For each cheese that you take to your private nest, you score 1 point. For each cheese that you take to a shared nest, the players of the adjacent private nests score 1 point each. The player with the most points when all cheeses have been taken or no more actions are possible wins.
The game starts with 7x7 maze tiles, of which only the central one (the Cheese Chamber) is turned face up. The players start with 1 maze tile each. Each turn, a player does the following:
1. Move your mouse as far as you can along the path. In a nest, you may choose not to move, and in the Cheese Chamber, you may choose through which exit you move.
2. Move marbles as far as they can along the path. Marbles are traps that return mice to their nests and cause them to lose 1 turn.
3. Replace a maze tile anywhere in the maze by placing the one on your hand face up. If the maze tile you replace is turned face up, the next maze tile you replace must be turned face down.
When you leave the Cheese Chamber, you take a cheese, and when you enter a nest, you leave the cheese there, even if it is not a nest of your own. If you are hit by a marble, the cheese is left in the maze, and if you pass another mouse, you exchange whatever you carry. If you move out of the maze, you return to your nest and loses one turn while the cheese is returned to the Cheese Chamber. If the path is a loop, neither mice or marbles move.
The combination of free placement of maze tiles and forced movement through the maze creates a strong take that mechanism. Not only can you prevent other mice from finding the cheese but you can even force them to take it to your own nest. When you place a maze tile, each other player gets to place a maze tile so you must be very careful when moving in the maze!
For each cheese that you take to your private nest, you score 1 point. For each cheese that you take to a shared nest, the players of the adjacent private nests score 1 point each. The player with the most points when all cheeses have been taken or no more actions are possible wins.
The game starts with 7x7 maze tiles, of which only the central one (the Cheese Chamber) is turned face up. The players start with 1 maze tile each. Each turn, a player does the following:
1. Move your mouse as far as you can along the path. In a nest, you may choose not to move, and in the Cheese Chamber, you may choose through which exit you move.
2. Move marbles as far as they can along the path. Marbles are traps that return mice to their nests and cause them to lose 1 turn.
3. Replace a maze tile anywhere in the maze by placing the one on your hand face up. If the maze tile you replace is turned face up, the next maze tile you replace must be turned face down.
When you leave the Cheese Chamber, you take a cheese, and when you enter a nest, you leave the cheese there, even if it is not a nest of your own. If you are hit by a marble, the cheese is left in the maze, and if you pass another mouse, you exchange whatever you carry. If you move out of the maze, you return to your nest and loses one turn while the cheese is returned to the Cheese Chamber. If the path is a loop, neither mice or marbles move.
The combination of free placement of maze tiles and forced movement through the maze creates a strong take that mechanism. Not only can you prevent other mice from finding the cheese but you can even force them to take it to your own nest. When you place a maze tile, each other player gets to place a maze tile so you must be very careful when moving in the maze!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
615
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
459
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
393
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
364
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18