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7.1Piquet: Point of Attack II – The Blitzkrieg (2004) -
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Brent Oman
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아티스트
-
인원
게임 소개
블릿츠크리그는 피케 시스템에서 세 가지 다른 게임 스케일이 포함되어 있다는 점에서 독특하다. 다양한 게임 스케일은 다양한 시나리오, 게임 크기, 게임 타입을 가능하게 한다.
게임 스케일 규칙 섹션에는 블리츠크리그 게임 부록에 포함된 세 가지 스케일 게임(스쿼드, 플래툰, 대대) 각각에 대한 고유한 규칙이 포함되어 있다. 각 게임 스케일에는 자체 Weapon Adjustment Table, 게임 플레이 참조 시트, 빠른 등급 BDV Table 및 조직 정보가 있습니다.
이것은 게이머들이 악랄한 집집마다의 교전에서부터 러시아 평야에서의 여러 사단, 수일 간의 전투까지 모든 것을 플레이 할 수 있게 해준다. 이 규칙의 운동, 전투, 사기 부분은 원래 피케 규칙에 언급된 "zoom" 개념에 맞게 의도적으로 개발되었다. 몇 가지 독특한 규칙과 다른 병력 등급을 사용함으로써 게이머는 세 가지 척도 사이를 쉽게 이동할 수 있다. 기본적인 규칙 메커니즘은 동일하며, 세부 사항만 변경됩니다. 분대 규모 게임은 이 버전의 규칙과 함께 새로운 것입니다. 소규모의 개인화된 게임 대신 큰 규모의 교전 행동이 가능하다. 스쿼드 게임은 소대 또는 그 이상의 보병이 한쪽에 있는 게임에서 교전을 할 수 있다. 교전 경기에서 선수들이 즐기는 디테일은 여전하지만 게임 시스템에 녹아 있다. 예를 들어, 기본 규칙 골격에 규칙을 추가하여 고유한 사례를 처리하는 것은 매우 쉽습니다. 교전 게임에서 갑옷을 고려하십시오. 확실히, 단추를 채운 탱크의 전투 태세는 도로를 따라 이동하는 탱크와 차이가 있다. 스쿼드 게임은 차량이 행진 또는 전개 중 선언된 상태에 있어야 하므로 이러한 차이를 쉽게 처리할 수 있습니다. 3월 상태는 전투 준비가 되어 있지 않지만 주로 빠르게 이동하기 위한 탱크 또는 차량을 나타냅니다. 전개 상태는 전장의 불확실성에 대해 전술적으로 대비하고 있는 전차 또는 차량을 나타냅니다.
확장:
피케: 워게이밍 마스터 룰즈
게임 스케일 규칙 섹션에는 블리츠크리그 게임 부록에 포함된 세 가지 스케일 게임(스쿼드, 플래툰, 대대) 각각에 대한 고유한 규칙이 포함되어 있다. 각 게임 스케일에는 자체 Weapon Adjustment Table, 게임 플레이 참조 시트, 빠른 등급 BDV Table 및 조직 정보가 있습니다.
이것은 게이머들이 악랄한 집집마다의 교전에서부터 러시아 평야에서의 여러 사단, 수일 간의 전투까지 모든 것을 플레이 할 수 있게 해준다. 이 규칙의 운동, 전투, 사기 부분은 원래 피케 규칙에 언급된 "zoom" 개념에 맞게 의도적으로 개발되었다. 몇 가지 독특한 규칙과 다른 병력 등급을 사용함으로써 게이머는 세 가지 척도 사이를 쉽게 이동할 수 있다. 기본적인 규칙 메커니즘은 동일하며, 세부 사항만 변경됩니다. 분대 규모 게임은 이 버전의 규칙과 함께 새로운 것입니다. 소규모의 개인화된 게임 대신 큰 규모의 교전 행동이 가능하다. 스쿼드 게임은 소대 또는 그 이상의 보병이 한쪽에 있는 게임에서 교전을 할 수 있다. 교전 경기에서 선수들이 즐기는 디테일은 여전하지만 게임 시스템에 녹아 있다. 예를 들어, 기본 규칙 골격에 규칙을 추가하여 고유한 사례를 처리하는 것은 매우 쉽습니다. 교전 게임에서 갑옷을 고려하십시오. 확실히, 단추를 채운 탱크의 전투 태세는 도로를 따라 이동하는 탱크와 차이가 있다. 스쿼드 게임은 차량이 행진 또는 전개 중 선언된 상태에 있어야 하므로 이러한 차이를 쉽게 처리할 수 있습니다. 3월 상태는 전투 준비가 되어 있지 않지만 주로 빠르게 이동하기 위한 탱크 또는 차량을 나타냅니다. 전개 상태는 전장의 불확실성에 대해 전술적으로 대비하고 있는 전차 또는 차량을 나타냅니다.
확장:
피케: 워게이밍 마스터 룰즈
The Blitzkrieg is unique in the Piquet system in that it has three different game scales included. The different game scales allow for a wide variety of scenarios, game sizes, and game types.
The Game Scale Rules section includes unique rules for each of the three scale games included in the The Blitzkrieg game supplement (Squad, Platoon, and Battalion). Each game scale has its own Weapon Adjustment Table, game play reference sheet, quick rating BDV Tables, and organizational information.
This allows a gamers to play everything from a vicious, house-to-house skirmish combat to a multi-division, multi-day battle on the plains of Russia. The movement, combat, and morale sections of the rules were deliberately developed to fit the "zoom" concept mentioned in the original Piquet rules. By using a few unique rules, and different troop ratings, a gamer can easily move between the three scales. The basic rule mechanics are the same, only the details change. The Squad scale game is new with this version of the rules. It allows for large skirmish actions, instead of the small, highly individually personalized game typical of skirmish rules. The Squad game allows skirmish detail in games with a platoon or more of infantry on a side. The detail players enjoy in skirmish games is still there, but it is imbedded in the game system. As an example, it would be very easy to just add rules to the basic rule skeleton to handle unique cases. Consider armor in a skirmish game. Obviously, there is a difference in the combat readiness of a tank that is buttoned up compared to one which is just moving down a road. The Squad game easily handles this difference by requiring that vehicles be in a declared status - either march or deployed. March status indicates a tank or vehicle that is not combat ready, but is primarily intent on moving rapidly. Deployed status indicates a tank or vehicles that is tactically aware prepared for the uncertainties of the battlefield.
Expands:
Piquet: Master Rules for Wargaming
The Game Scale Rules section includes unique rules for each of the three scale games included in the The Blitzkrieg game supplement (Squad, Platoon, and Battalion). Each game scale has its own Weapon Adjustment Table, game play reference sheet, quick rating BDV Tables, and organizational information.
This allows a gamers to play everything from a vicious, house-to-house skirmish combat to a multi-division, multi-day battle on the plains of Russia. The movement, combat, and morale sections of the rules were deliberately developed to fit the "zoom" concept mentioned in the original Piquet rules. By using a few unique rules, and different troop ratings, a gamer can easily move between the three scales. The basic rule mechanics are the same, only the details change. The Squad scale game is new with this version of the rules. It allows for large skirmish actions, instead of the small, highly individually personalized game typical of skirmish rules. The Squad game allows skirmish detail in games with a platoon or more of infantry on a side. The detail players enjoy in skirmish games is still there, but it is imbedded in the game system. As an example, it would be very easy to just add rules to the basic rule skeleton to handle unique cases. Consider armor in a skirmish game. Obviously, there is a difference in the combat readiness of a tank that is buttoned up compared to one which is just moving down a road. The Squad game easily handles this difference by requiring that vehicles be in a declared status - either march or deployed. March status indicates a tank or vehicle that is not combat ready, but is primarily intent on moving rapidly. Deployed status indicates a tank or vehicles that is tactically aware prepared for the uncertainties of the battlefield.
Expands:
Piquet: Master Rules for Wargaming
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