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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Mark Dudley, James Roach
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아티스트
-
인원
게임 소개
17세기 믿음의 닻 전쟁. 17세기 초에는 수천 명의 병력으로 구성된 대규모 부대가 배치되었다. 화력은 중요하지만 여전히 접촉의 충격과 장대 무기 사용에 종속되어 있었다. 그 시기는 다음과 같이 특징지어질 수 있다: - 소규모 포메이션의 도입, 파이크의 사용 감소, 화력과 선형 전술의 개발 증가. 믿음의 앵커는 게이머들이 이 다채로운 시기의 전투와 전술을 재현할 수 있게 해줍니다.
믿음의 앵커(Anchor of Faith)는 유럽과 중동, 아시아의 주변 국가들에서 벌어지는 전쟁을 다룬다. 이 부록은 1600년에서 1690년 사이에 특별히 새로운 규칙 메커니즘, 편대 유형, 군대 생성표를 도입한다. 이것은 연대 단위로 전투를 할 수 있는 주요 규칙과 열두 사도의 하위 규칙을 결합하여, 보통 보병이나 기병 부대를 대표하는 부대와 소규모 전투를 벌인다. 후자는 특히 영국 남북전쟁의 대규모 교전에 유용하다.
믿음의 앵커에는 테르시오, 스웨덴 여단, 딥 라인, 카라콜 기병, 지휘 사격, 갤로퍼 기병, 마차 등 다양한 형태의 새로운 정의가 포함되어 있다. 이 시대 부대의 능력과 단점을 모두 반영하기 위해 새로운 시대 규칙 메커니즘이 도입된다. 새로운 규칙에는 머스킷총의 낮은 효과와 교전 결과를 결정하는 데 있어 ‘push of pike’의 중요성을 반영하기 위한 개정된 추격 규칙, 명령에 의한 사기 점수, 새로운 소방 규칙이 포함된다. 많은 새로운 아이디어와 메커니즘은 다른 피케 시대에 사용될 수 있다.
확장:
피케: 워게이밍 마스터 룰즈
믿음의 앵커(Anchor of Faith)는 유럽과 중동, 아시아의 주변 국가들에서 벌어지는 전쟁을 다룬다. 이 부록은 1600년에서 1690년 사이에 특별히 새로운 규칙 메커니즘, 편대 유형, 군대 생성표를 도입한다. 이것은 연대 단위로 전투를 할 수 있는 주요 규칙과 열두 사도의 하위 규칙을 결합하여, 보통 보병이나 기병 부대를 대표하는 부대와 소규모 전투를 벌인다. 후자는 특히 영국 남북전쟁의 대규모 교전에 유용하다.
믿음의 앵커에는 테르시오, 스웨덴 여단, 딥 라인, 카라콜 기병, 지휘 사격, 갤로퍼 기병, 마차 등 다양한 형태의 새로운 정의가 포함되어 있다. 이 시대 부대의 능력과 단점을 모두 반영하기 위해 새로운 시대 규칙 메커니즘이 도입된다. 새로운 규칙에는 머스킷총의 낮은 효과와 교전 결과를 결정하는 데 있어 ‘push of pike’의 중요성을 반영하기 위한 개정된 추격 규칙, 명령에 의한 사기 점수, 새로운 소방 규칙이 포함된다. 많은 새로운 아이디어와 메커니즘은 다른 피케 시대에 사용될 수 있다.
확장:
피케: 워게이밍 마스터 룰즈
Anchor of Faith warfare in the seventeenth century. At the beginning of the seventeenth century armies deployed in large units comprising many thousands of men. Firepower, while important, was still subordinate to shock of contact and the use of pole arm weapons. The period can be characterized: - The introduction of smaller formations, reduction in the use of pike and increased reliance on firepower and the development of linear tactics. Anchor of Faith allows the gamer to recreate the battles and tactics of this colorful period.
Anchor of Faith covers warfare in Europe and the fringe nations in the Middle East and Asia. The supplement introduces new rule mechanisms, formation types and army generation tables particular to the period 1600 to 1690. It combines the main rules that allow battles to be played at a regimental scale, and a sub set of rules, the Twelve Apostles, for fighting smaller actions with units typically representing a few companies of infantry or troops of cavalry. The latter being particularly useful for fighting large English Civil War skirmishes.
Anchor of Faith includes a range of new formations definitions including tercios, Swedish brigade, deep line, caracole cavalry, commanded shot, galloper cavalry and war wagons. New period rule mechanisms are introduced to mirror both the abilities and shortcomings of the troops of this era. New rules include revised pursuit rules, morale points by command and new fire rules to reflect the low effect of musketry and the importance of ‘push of pike’ in deciding the outcome of engagements. Many of the new ideas and mechanisms can be used in other Piquet periods.
Expands:
Piquet: Master Rules for Wargaming
Anchor of Faith covers warfare in Europe and the fringe nations in the Middle East and Asia. The supplement introduces new rule mechanisms, formation types and army generation tables particular to the period 1600 to 1690. It combines the main rules that allow battles to be played at a regimental scale, and a sub set of rules, the Twelve Apostles, for fighting smaller actions with units typically representing a few companies of infantry or troops of cavalry. The latter being particularly useful for fighting large English Civil War skirmishes.
Anchor of Faith includes a range of new formations definitions including tercios, Swedish brigade, deep line, caracole cavalry, commanded shot, galloper cavalry and war wagons. New period rule mechanisms are introduced to mirror both the abilities and shortcomings of the troops of this era. New rules include revised pursuit rules, morale points by command and new fire rules to reflect the low effect of musketry and the importance of ‘push of pike’ in deciding the outcome of engagements. Many of the new ideas and mechanisms can be used in other Piquet periods.
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Piquet: Master Rules for Wargaming
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