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    30-60 분

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  • 게임 난이도

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게임 소개

마스터스 오브 더 투어리스트 트로피는 모터사이클 경주용 스포츠 리플레이 게임으로, 맨섬 투어리스트 트로피를 시뮬레이션한 게임입니다. 맨섬 TT는 수년 동안 세계에서 가장 권위 있고 오래된 오토바이 경주 대회로 여겨져 왔습니다. 그리고 세상에서 가장 위험한 오토바이 경주!

요약

이 게임은 플레이어의 결정을 최소화하면서 테이블과 차트(보드나 카운터 없이)에서 진행된다는 점에서 램본의 스포츠 리플레이 시뮬레이션의 전형이다.

시뮬레이션은 맨섬 산악자전거 경주의 혼란스러운 진행 상황을 포착하기 위해 개발되었습니다. 운전자가 다른 시간에 출발하면 시스템은 관중의 관점에서 코스의 두 위치를 모두 기록할 수 있을 뿐 아니라 경주 우승자를 결정하기 위한 실제 운전자 시간을 추적할 수 있다. 실제 투어리스트 트로피와 마찬가지로 충돌과 사고가 빈번하게 발생하고 있어 모든 선수가 완주할 것으로 예상할 수 없다.

이 게임에는 초경량 125cc 자전거부터 포뮬러 원 1200cc 몬스터에 이르기까지 6개 등급의 레이스 관리 시트가 포함되어 있다. 유명한 TT 사이드카 또한 그들만의 클래스로 대표된다.

대표 드라이버와 등급은 100년이 넘는 투어리스트 트로피 이벤트에서 뽑은 것입니다.

게임 시스템 개요

레이스는 드라이버 이름, 드라이버 등급 및 출발 시간이 나열된 레이스 관리 시트에 설정됩니다. 레이스의 각 스테이지마다 모든 운전자가 빨간색과 녹색 두 쌍의 주사위를 굴려 진행 속도를 높인다.

운전자 성능 등급에 추가될 때 녹색 "+"과 빨간색 "-" 주사위의 차이는 운전자의 성능이 랩의 각 단계에서 향상되는지 또는 저하되는지 여부를 결정한다. 운전자 성능 등급을 비교하면 회로의 각 체크포인트를 통과할 때 서킷에서 운전자의 순서가 나타납니다.

주사위 쌍에서 더블을 굴리면 드라이버 성능 등급이 향상되거나 저하될 수 있지만 더블 "6"을 굴리면 라이더 실수 또는 기계 문제 차트에서 추가 롤링이 필요합니다. 이러한 문제는 일반적으로 성능 손실을 초래하지만 충돌이나 심각한 기계적 고장을 통해 은퇴할 수도 있습니다. 게임 차트는 서킷에서 그러한 각각의 사고들의 정확한 위치를 결정할 것이다.

운전자들은 또한 경주 중에 적어도 한 번은 피트 스톱을 선택해야 한다. 이것은 한 번에 플레이어에 의해 결정될 수 있으며 피트 스톱이 경기 시간에 미치는 영향을 결정하기 위해 다이 롤과 차트 참조가 필요하다.

랩이 끝날 때 4개의 랩 스테이지에 대한 누적 성능을 게임 차트와 상호 참조하여 서킷에서 각 드라이버의 랩 시간과 평균 속도를 결정할 수 있습니다.
Masters of the Tourist Trophy is a motorcycle racing sports replay game simulating the Isle of Man Tourist Trophy. The Isle of Man TT has, for many years, been regarded as the most prestigious and oldest motorcycle race in the world... and also the most dangerous motorcycle road-race in the world!

Summary

The game is typical of Lambourne's sports replay simulations in that it takes place on tables and charts (no board or counters) with minimal player decisions required.

The simulation has been developed to capture the confused progress of the Isle of Man mountain bike races. With drivers setting off at different times, the system is able to record both the positions on the course from a spectator viewpoint as well as keep track of the actual driver times for determining a race winner. As in the actual Tourist Trophy, crashes and mishaps are common and not all riders can be expected to finish.

The game includes race control sheets for six different classes of race, from the ultra-lightweight 125cc bikes to the Formula One 1200cc monsters. The famous TT sidecars are also represented in a class of their own.

The drivers represented and rated are drawn from the "all-time greats" from over 100 years of Tourist Trophy events.

Brief outline of the Game System

The race is set up on a Race Control Sheet that lists Driver Name, Driver Rating and Start Time. For each stage of the race every driver rolls two pairs of dice (red and green) to advance their progress.

The difference between the green "+" and red "-" dice, when added to the driver performance rating, determine whether the driver performance improves or degrades on each stage of the lap. Comparison of the driver performance ratings will reveal the order of the drivers on the circuit as they pass each checkpoint on the circuit.

Rolling doubles on either pair of dice may improve or degrade the driver performance rating, but rolling double "6" requires a further roll on Rider Mistakes or Mechanical Trouble charts. Such problems usually result in a performance loss, but can also cause retirement through a crash or serious mechanical failure. Game charts will determine the precise location of each such accident on the circuit.

Drivers must also elect to Pit Stop at least once during the race. This can be dome at a time decided by the player and requires a die roll and chart reference to determine the effect the pit stop has on race time.

At the end of the lap the cumulative performance for each of the four lap stages can be cross-referenced against the game charts to determine the lap time and average speed for each driver on the circuit.

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