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Onward, Christian Soldiers: The Crusades (2006)
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  • 인원

    1-7 명

    BGG추천: 3-5 명
  • 게임시간

    300-300 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 2+
  • 게임 난이도

    3.60 / 5

게임 소개

(GMT 웹 사이트:)

Christian Soldiers는 Richard Berg의 최신 전략 레벨 게임으로, THE는 아니더라도 중세 시대의 중심 사건 중 하나인 십자군 전쟁에 초점을 맞췄다. 게이머들은 우리가 중동이라고 부르는 것에 초점을 맞춘 3개의 십자군 원정을 처음 3개뿐 아니라 프레데릭 바르바로사가 터키에서 익사하지 않았고 그의 거대한 군대가 예루살렘 왕국에 도달했다고 가정하는 7인용 버전의 1차 십자군 원정을 3차 십자군 원정에 이르는 시나리오로 다시 볼 수 있게 될 것이다.ntact의

기독교 군인들은 다음과 같은 수많은 혁신적인 기계들을 사용한다.

플레이어가 주어진 차례에 가장 많이 사용하고 싶은 리더/군대를 선택할 수 있지만 언제 사용할 수 있을지는 알 수 없는 활성화 시스템.
이동 수당이나 비용은 없지만, 감소와 지휘관들의 "계속하는" 능력에 중점을 둔 운동 시스템. 쇼핑하러 가렴.
전투 역학은 공성전과 주변 지역의 약탈에 중점을 두지만, 여전히 야전 전투에서 다양한 군대의 우세(예: 유명한 프랑크 중기병 돌격)와 그들의 지휘관들의 능력을 허용한다. 레이몬드, 보에몽, 고와 같은 위대한 초기 십자군 병사들.드프레이와 탕크레드는 프랑스의 왕 루이 7세(그리고 그의 말썽꾸러기 왕비 아키텐의 엘리노르), 프레데리크 바르바로사(수영장에서 떨어져 있으면), 위험한 누르 앗 딘, 위대한 살라딘, 그리고 무슬림들이 가장 두려워하는 기독교인 리처드 라이언하트였다.
이 게임은 움직임과 소모성이 맞물려 있다. 리더들은 그들이 원하는 만큼 멀리 움직일 수 있다.
이 게임은 3가지 카드 세트(총 110장)를 사용한다. 북프랑크, 남프랑크, 시칠리아 노르만, 독일, 그리고 북부 시리아, 남부 시리아, 모술 투르크의 세 무슬림 파벌은 각각 서너 장의 리더 카드를 가지고 있으며, 플레이어들은 게임 턴을 시작할 때 어떤 덱을 만드는지 비밀리에 "구매"를 한다.다음은 애더입니다. 게다가, 십자군과 이슬람교도들을 위한 두 개의 이벤트 데크가 있는데, 이 데크를 통해 배반을 통해 도시를 점령하는 것에서부터 억압적인 열을 통해 추가되는 자연 감소를 겪는 것까지 다양한 무작위 이벤트가 발생합니다.
일반적으로, 각 지도자는 자신의 분파에서만 군대를 통제한다. 그러나, 간단한 다중 분할 규칙은 주로 주요 도시에 대한 공성전을 위해 어느 한쪽이 그들의 군대를 더 큰 병력으로 결합하기를 원하는 상황을 통제한다. 보통 경기 초반에 일어나는 안티오키아 공방전은 종종 그러한 군대를 필요로 한다. 특히 멀티플레이어 게임 중에는 멀티플레이어 규칙이 생겨난다; 여기서는 누가 연합군을 통제하느냐에 대한 플레이어들의 말다툼을 볼 수 있다. 이는 도시가 도시를 통제하게 될 때 누가 책임자가 되느냐를 고려할 때 중요한 점이다. 복합 공격 시 30초 안에 책임자를 결정할 수 있으며, 그렇지 않을 경우 평범한 포메이션을 사용하여 수비한다.


카운터: 876 풀 컬러 카운터
MAP: 22"x34" 풀 컬러 지도 하나
카드: 110 카드
기타:

두 개의 육면 주사위
제1차 십자군 규칙서
제2차 및 제3차 십자군 규칙서
플레이북
플레이어 지원 카드 4개


디자이너 리처드 버그
개발자 닐 랜들
로저 B 예술 감독 맥고원
CARD ART 마크 시모니치
MAP ART 마크 시몬치 & 웨인 하이랜드
카운터 로저 B. MacGowan, Mark Simonitch, & Mike Lemick
(from GMT website:)

Onward Christian Soldiers is Richard Berg's newest strategic level game, this one focused on one of, if not THE, central events in the Middle Ages - The Crusades. It will allow gamers to replay not only the first three Crusades - the only 3 that focused on what we call The Middle East - but with scenarios that range from a 7-player version of the 1st Crusade to a 3rd Crusade scenario that supposes Frederick Barbarossa didn't drown in Turkey and his immense army reached the Kingdom of Jerusalem pretty much intact.

Onward Christian Soldiers uses numerous innovative mechanics, including:

an Activation system that allows players to choose which leaders/armies they want to use most in a given turn, but not know when they will be available for such use.
a Movement system with no Movement Allowances or Costs, but a heavy emphasis on Attrition and the ability of commanders to "keep going". Shop 'til ya Drop . . .
Combat mechanics that put a major, detailed emphasis on sieges and ravaging the surrounding areas, but still allow for the predilections of the various armies in field battles (such as the famous Frankish Heavy Cavalry Charge), as well as the abilities of their commanders . . . men like the great initial Crusaders, such as Raymond, Bohemond, Godfrey and Tancred, King Louis VII of France (and his troublesome wife, the famous Eleanor of Aquitaine), Frederick Barbarossa (if he stays away from the pool), the dangerous Nur ad-Din, the magnificent Saladin, and the one Christian the Muslims feared more than anyone, Richard Lionheart.
Movement and attrition go hand in hand in this game. Leaders may move as far as they want
The game uses three sets of cards (110 cards total). Each of the four Crusader factions -- Northern Franks, Southern Franks, Sicilian Normans, Germans -- and three Muslim factions -- Northern Syrians, Southern Syrians, Mosul Turks -- has three or four Leader cards, which the players secretly "purchase" at the beginning of the Game-Turn to create the Activation Deck that determines which leader goes next. In addition, there are two Event Decks - one for the Crusaders and one for the Muslims -- through which a variety of random events occur, ranging from taking cities via treachery to suffering added attrition through oppressive heat.
Normally, each Leader controls armies only from its own faction. However, a simple set of multi-faction rules controls situations in which either side wishes to combine their armies into larger forces, mostly for the sake of sieges against major cities. The Siege of Antioch, which usually happens early in the game, often requires such an army. The multi-faction rules particularly come into their own during multi-player games; here you can expect to see players bickering over who controls the combined forces, an important point considering that whoever is in charge when the city falls gains control over the city. If attacked while combined, the players of a multi-faction force have 30 seconds to decide who's in charge: if they don't, they defend using a mediocre formation.


COUNTERS: 876 full color counters
MAP: One 22"x34" full-color map
CARDS: 110 Cards
OTHER:

Two six-sided dice
First Crusade Rule book
Second and Third Crusade Rule book
Playbook
4 Player Aid cards


DESIGNER Richard Berg
DEVELOPER Neil Randall
ART DIRECTOR Rodger B. MacGowan
CARD ART Mark Simonitch
MAP ART Mark Simonitch & Wayne Highland
COUNTERS Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch, & Mike Lemick

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