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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Papecarz는 전략, 배치, 운이 혼합된 "롤 앤 무브" 레이싱 게임이다.
두 명에서 여섯 명의 선수들이 8바퀴 경주에서 이기거나 일련의 경주에서 우승하기 위해 경쟁하는 경주용 자동차를 조종한다.
운전자는 주의 플래그, 재시작, 슬링샷 패스, 푸시, 션팅을 최대한 활용하기 위해 모든 동작을 교묘하게 계산해야 한다.
크루 책임자로서, 플레이어는 효과적이고 유연한 레이스 전략을 계획하고 상대의 전술을 주시해야 한다.
경주는 4개의 주요 단계로 구성된다.
-Pre start: 설정을 선택하고 시작 그리드를 결정합니다.
-시작:당장 좋은 자리를 잡으려고 노력하세요.
-처음 7바퀴: 여기서는 가능한 한 많은 Boost 포인트를 얻고 데미지 카드를 피해야 합니다.
-마지막 랩: 페달을 밟아라! -이것은 결승선을 먼저 통과해서 경주에서 이길 수 있는 기회이다.
각각의 랩이 끝날 때마다 당신은 당신의 위치에 따라 카드를 받는다; 당신의 위치가 높을수록, 당신의 카드는 더 좋다.
첫 번째: 화이트 카드 1장 = 2점 상승
2차 & 3차: 그린카드 1장 = 상승 포인트 1점
4번째 & 5번째: 브라운 카드 1장 =brown(조심하세요! 큰일 날 수 있습니다!)
6번째: 블랙카드 1장=심각한 피해 (아차! 큰일났다!)
이 때 전략이 필요합니다. 각 차량에는 두 가지 설정이 있습니다.
뒤집어서 변환할 수 있는 카드 수와 종류를 알려주는 설정입니다.
당신의 설정은 당신이 언제 위험을 무릅쓰고 주사위를 굴릴 수 있는지도 알려줍니다.
만약 첫 번째 차가 주사위 굴리는데 실패한다면...노란색 깃발이 나오세요: 주의!
레이스는 다시 시작되며 모든 차들이 한데 모여 일부 선수들은 욕을 하기 시작한다. 그건 다 네 계획에 달렸어!
두 명에서 여섯 명의 선수들이 8바퀴 경주에서 이기거나 일련의 경주에서 우승하기 위해 경쟁하는 경주용 자동차를 조종한다.
운전자는 주의 플래그, 재시작, 슬링샷 패스, 푸시, 션팅을 최대한 활용하기 위해 모든 동작을 교묘하게 계산해야 한다.
크루 책임자로서, 플레이어는 효과적이고 유연한 레이스 전략을 계획하고 상대의 전술을 주시해야 한다.
경주는 4개의 주요 단계로 구성된다.
-Pre start: 설정을 선택하고 시작 그리드를 결정합니다.
-시작:당장 좋은 자리를 잡으려고 노력하세요.
-처음 7바퀴: 여기서는 가능한 한 많은 Boost 포인트를 얻고 데미지 카드를 피해야 합니다.
-마지막 랩: 페달을 밟아라! -이것은 결승선을 먼저 통과해서 경주에서 이길 수 있는 기회이다.
각각의 랩이 끝날 때마다 당신은 당신의 위치에 따라 카드를 받는다; 당신의 위치가 높을수록, 당신의 카드는 더 좋다.
첫 번째: 화이트 카드 1장 = 2점 상승
2차 & 3차: 그린카드 1장 = 상승 포인트 1점
4번째 & 5번째: 브라운 카드 1장 =brown(조심하세요! 큰일 날 수 있습니다!)
6번째: 블랙카드 1장=심각한 피해 (아차! 큰일났다!)
이 때 전략이 필요합니다. 각 차량에는 두 가지 설정이 있습니다.
뒤집어서 변환할 수 있는 카드 수와 종류를 알려주는 설정입니다.
당신의 설정은 당신이 언제 위험을 무릅쓰고 주사위를 굴릴 수 있는지도 알려줍니다.
만약 첫 번째 차가 주사위 굴리는데 실패한다면...노란색 깃발이 나오세요: 주의!
레이스는 다시 시작되며 모든 차들이 한데 모여 일부 선수들은 욕을 하기 시작한다. 그건 다 네 계획에 달렸어!
Papecarz is a "roll and move" racing game, a mix of strategy, placement & luck.
Two to six players control racing cars competing to win a single 8 lap race or a series of races.
As a driver, the player has to cunningly calculate every single move to make the most of the Caution Flags, restart, Slingshot Passes, Pushing and Shunting.
While as a crew chief, the player has to plan an effective and flexible race strategy and keep an eagle eye on the opponent's tactics.
The race is made up of four main phases:
-Pre start: you choose your setup and decide the start grid.
-Start: you want to try to get a good position straight away.
-First 7 laps: here you need to get as many Boost points as you can and try to avoid the Damage cards.
-Last lap: put the pedal to the metal! it’s your chance to cross the finish line first and win the race.
At the end of each lap you get a card depending on your position; the higher your position, the better your card.
1st: one White card =2 Boost points
2nd & 3rd: one green card =1 Boost points
4th & 5th: one brown card =damage (Watch out! you could be in trouble!)
6th: one black card= serious damage (Oh no! you're in big trouble!)
And when you pit, this is where your strategy comes in; each car has two possible setups.
It's the setup that tells you how many cards and kinds of cards you can turn over and convert.
Your setup also tells you when you can take a risk and roll the dice.
if the car in first place fails a dice roll...the yellow flag come out: CAUTION!
The race restarts with all the cars now bunched up together and some player starts cursing , while other players cheer (Yeah!); It all depends on your pit strategy!
Two to six players control racing cars competing to win a single 8 lap race or a series of races.
As a driver, the player has to cunningly calculate every single move to make the most of the Caution Flags, restart, Slingshot Passes, Pushing and Shunting.
While as a crew chief, the player has to plan an effective and flexible race strategy and keep an eagle eye on the opponent's tactics.
The race is made up of four main phases:
-Pre start: you choose your setup and decide the start grid.
-Start: you want to try to get a good position straight away.
-First 7 laps: here you need to get as many Boost points as you can and try to avoid the Damage cards.
-Last lap: put the pedal to the metal! it’s your chance to cross the finish line first and win the race.
At the end of each lap you get a card depending on your position; the higher your position, the better your card.
1st: one White card =2 Boost points
2nd & 3rd: one green card =1 Boost points
4th & 5th: one brown card =damage (Watch out! you could be in trouble!)
6th: one black card= serious damage (Oh no! you're in big trouble!)
And when you pit, this is where your strategy comes in; each car has two possible setups.
It's the setup that tells you how many cards and kinds of cards you can turn over and convert.
Your setup also tells you when you can take a risk and roll the dice.
if the car in first place fails a dice roll...the yellow flag come out: CAUTION!
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