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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
인류 역사를 통틀어 분쟁은 우리 진화의 핵심이며, 경쟁국에 대한 한 제국의 지배력을 보여주기 위한 전쟁과 영토 확장으로 각 세대에서 명백하다. 그러한 공격성은 옳고 그름의 선택이 아니라 진화의 과정을 통해 우리의 DNA에 주입된다.
이 전략 게임은 플레이어가 군사 전쟁 전술을 실행하고, 인구 증가를 허용하며, 경제를 부양하기 위한 도시 기반 시설의 개발을 장려하고, 장기적인 보상을 즉각적인 이익과 비교하도록 강요하며, 문명의 자원 지출 관리를 요구한다. 승리는 주사위 굴림과 의사 결정의 조합입니다. 성공의 열쇠는 경제 엔진을 사용하여 성장을 촉진하고 전략적으로 상대를 약하게 하고 지도에서 우위를 강화하기 위한 전투에 참여하는 것입니다. 승리 포인트는 적군 살상, 도시 수도 건설, 평화 메이커, 특별 이벤트 획득, 적지 정복을 통해 획득됩니다. 어떤 전략도 게임에서 승리하지 않고 승리하기 위한 몇 개의 승리 포인트를 조합한 것입니다.
게임 진행 방법 섹션: 플레이어는 복귀를 시작할 때 (1) 경제 개선과 (2) 배틀의 두 가지 선택을 할 수 있습니다. 경제 개선은 플레이어에게 4가지 액션 아이템을 허용합니다. (1) 주사위 결과와 게임 보드에 있는 자신의 피스 위치에 따라 자원 카드를 수집하여 모든 플레이어의 자원을 생성하는 주사위 굴리기, (2) 플레이어는 추가 자원 카드를 생성하는 이벤트 카드를 추첨하기, (3) 자원을 사용하여 건물, 인구, 그리고 그 조각들의 군사력 및 배치 증가, (4) 1개 부대를 선내에 이동시킬 수 있는 전술적 이동.
또는, Battle은 4가지 액션 아이템 (1) 모든 군사 유닛을 탑승시킬 수 있으며, (2) 기내에서 공격 피스를 공격하고 다이롤로 결과를 결정하는 전투 참여 (3) 주사위 결과를 통한 특별 이벤트 카드 획득 (4) 자원을 사용하여 건물, 인구 및 군국 증대를 구매할 수 있습니다.이 조각들의 힘과 배치가 필요합니다.
부대는 어떻게 전사하고 전투 결과는 어떻게 결정됩니까?
공격 팀은 군사력을 기준으로 주사위 X개를 굴리며, 주사위 결과는 굴린 값에 따라 결정됩니다.
(1) 민간인을 생포하다
(2) 민간인을 살해하다
(3) 군사를 죽이다
(4) 군사를 죽이다
(5) 아무것도 아닌
(6) 특별 이벤트
수비 팀은 주사위를 굴리며, 결과는 다음 값에 기초한다.
(1) 군사를 죽이다
(2) 군사를 죽이다
(3) 공격 팀의 리소스 카드를 훔치다(Cost of War)
(4) 아무것도 아닌
(5) 아무것도 아닌
(6) 아무것도 아닌
다음 항목을 구입할 수 있습니다.
병영; 주사위 굴리기에 기반한 군사 생성
뱅크; 주사위 굴림에 따라 리소스 카드를 생성합니다.
요새; 공격을 받을 때 군사적 방어 메커니즘을 제공합니다.
요새화, 공격 시 1차 방어선 제공
민간, 주사위 굴리기 기반의 자원 수집 허용
보병, 플레이어가 군사 공격을 시작할 수 있음
토지 구입, 플레이어가 더 많은 보드 타일을 제어할 수 있음
승리 방법: 먼저 6(2인용 게임) 또는 7(3인용 게임) 승리 포인트:
매니페스트 데스티니; 1개의 타일에 6명의 민간인을 배치; 1개의 VP
설립 자본, 모든 건물 + 1개 타일 6명의 민간인, 2개 부사장
피스메이커, 사용하지 않는 특별 이벤트 카드 2개, VP 1개
정복자; 적 소유의 타일 포획, VP 2명
살육자, 군사 10명, 부사장 2명
대량학살, 18명의 군인에 의한 살해, 3명의 부사장
동화; 적의 자본 획득; 3 VP
이 전략 게임은 플레이어가 군사 전쟁 전술을 실행하고, 인구 증가를 허용하며, 경제를 부양하기 위한 도시 기반 시설의 개발을 장려하고, 장기적인 보상을 즉각적인 이익과 비교하도록 강요하며, 문명의 자원 지출 관리를 요구한다. 승리는 주사위 굴림과 의사 결정의 조합입니다. 성공의 열쇠는 경제 엔진을 사용하여 성장을 촉진하고 전략적으로 상대를 약하게 하고 지도에서 우위를 강화하기 위한 전투에 참여하는 것입니다. 승리 포인트는 적군 살상, 도시 수도 건설, 평화 메이커, 특별 이벤트 획득, 적지 정복을 통해 획득됩니다. 어떤 전략도 게임에서 승리하지 않고 승리하기 위한 몇 개의 승리 포인트를 조합한 것입니다.
게임 진행 방법 섹션: 플레이어는 복귀를 시작할 때 (1) 경제 개선과 (2) 배틀의 두 가지 선택을 할 수 있습니다. 경제 개선은 플레이어에게 4가지 액션 아이템을 허용합니다. (1) 주사위 결과와 게임 보드에 있는 자신의 피스 위치에 따라 자원 카드를 수집하여 모든 플레이어의 자원을 생성하는 주사위 굴리기, (2) 플레이어는 추가 자원 카드를 생성하는 이벤트 카드를 추첨하기, (3) 자원을 사용하여 건물, 인구, 그리고 그 조각들의 군사력 및 배치 증가, (4) 1개 부대를 선내에 이동시킬 수 있는 전술적 이동.
또는, Battle은 4가지 액션 아이템 (1) 모든 군사 유닛을 탑승시킬 수 있으며, (2) 기내에서 공격 피스를 공격하고 다이롤로 결과를 결정하는 전투 참여 (3) 주사위 결과를 통한 특별 이벤트 카드 획득 (4) 자원을 사용하여 건물, 인구 및 군국 증대를 구매할 수 있습니다.이 조각들의 힘과 배치가 필요합니다.
부대는 어떻게 전사하고 전투 결과는 어떻게 결정됩니까?
공격 팀은 군사력을 기준으로 주사위 X개를 굴리며, 주사위 결과는 굴린 값에 따라 결정됩니다.
(1) 민간인을 생포하다
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(3) 군사를 죽이다
(4) 군사를 죽이다
(5) 아무것도 아닌
(6) 특별 이벤트
수비 팀은 주사위를 굴리며, 결과는 다음 값에 기초한다.
(1) 군사를 죽이다
(2) 군사를 죽이다
(3) 공격 팀의 리소스 카드를 훔치다(Cost of War)
(4) 아무것도 아닌
(5) 아무것도 아닌
(6) 아무것도 아닌
다음 항목을 구입할 수 있습니다.
병영; 주사위 굴리기에 기반한 군사 생성
뱅크; 주사위 굴림에 따라 리소스 카드를 생성합니다.
요새; 공격을 받을 때 군사적 방어 메커니즘을 제공합니다.
요새화, 공격 시 1차 방어선 제공
민간, 주사위 굴리기 기반의 자원 수집 허용
보병, 플레이어가 군사 공격을 시작할 수 있음
토지 구입, 플레이어가 더 많은 보드 타일을 제어할 수 있음
승리 방법: 먼저 6(2인용 게임) 또는 7(3인용 게임) 승리 포인트:
매니페스트 데스티니; 1개의 타일에 6명의 민간인을 배치; 1개의 VP
설립 자본, 모든 건물 + 1개 타일 6명의 민간인, 2개 부사장
피스메이커, 사용하지 않는 특별 이벤트 카드 2개, VP 1개
정복자; 적 소유의 타일 포획, VP 2명
살육자, 군사 10명, 부사장 2명
대량학살, 18명의 군인에 의한 살해, 3명의 부사장
동화; 적의 자본 획득; 3 VP
Throughout the history of mankind conflict is at the core of our evolution, evident in each generation with war and expansion of territories to show dominance of one empire over its rivals. Such aggression is not a choice of right or wrong, but is instilled into our DNA through the course of evolution.
This strategy game challenges players to execute military war tactics, allows for population growth, encourages development of city infrastructure to fuel the economy, forces long term rewards to be weighed against immediate benefits, and calls for the management of your civilization's resource expenditure. Winning is a combination of dice rolls and decision making. The key to success is using your economic engine to fuel growth and strategically engage in battles to weaken your opponent and strengthen your dominance on the map. Victory points are gained through killing enemy population, building a city capital, being the peace maker, acquiring special events, and conquering enemy land. No one strategy wins the game but is a combination of several of the victory points to win.
How the game is played section: Players have two choices at the start of their return, (1) Improve Economy or (2) Battle. Improve Economy allows 4 action items for the player; (1) Roll dice which generates resources for all players by collecting resource cards based on dice outcome and the location of their pieces on the game board, (2) Player draws their own event card which generates additional resource cards, (3) Using resources can purchase buildings, population, and increased military strength and placement of those pieces on board, (4) Tactical movement which allows for 1 unit to be moved on board.
Alternatively, Battle allows 4 action items (1) all military units can be moved on board, (2) Engagement in battle which results in offensive pieces on board attacking defensive pieces and outcome decided by die roll, (3) Acquire a special event card through dice outcome, (4) Using resources can purchase buildings, population, and increased military strength and placement of those pieces on board.
How are units killed and battle outcome decided section:
Offensive team rolls X number of dice based on the strength of their military, and outcome of dice is based on value rolled:
(1) capture civilian
(2) kill civilian
(3) kill military
(4) kill military
(5) nothing
(6) special event
Defensive team rolls dice, and outcome is based on these values:
(1) kill military
(2) kill military
(3) steal resource cards from offensive team(called Cost of War)
(4) nothing
(5) nothing
(6) nothing
Purchase of the following can be made:
Barracks; generates Military based on dice roll
Bank; generates resources cards based on dice roll
Fort; provide military defensive mechanism when being attacked
Fortification; provide first line of defense when being attacked
Civilians, allows for collection of resources based on dice roll
Infantry, allows player to initiate military attacks
Land purchase, allows player to control more tiles of board
How to win, first to 6(2-player game) or 7(3-player game) Victory points:
Manifest Destiny; placement of 6 civilians on 1 tile; 1 VP
Established Capital; all buildings + 6 civilians on 1 tile; 2 VP
Peacemaker; 2 unused special event cards, 1 VP
Conqueror; capture enemy owned tiles, 2 VP
Slaughterer; 10 kills by military; 2 VP
Genocide; 18 kills by military; 3 VP
Assimilation; capture enemy capital; 3 VP
This strategy game challenges players to execute military war tactics, allows for population growth, encourages development of city infrastructure to fuel the economy, forces long term rewards to be weighed against immediate benefits, and calls for the management of your civilization's resource expenditure. Winning is a combination of dice rolls and decision making. The key to success is using your economic engine to fuel growth and strategically engage in battles to weaken your opponent and strengthen your dominance on the map. Victory points are gained through killing enemy population, building a city capital, being the peace maker, acquiring special events, and conquering enemy land. No one strategy wins the game but is a combination of several of the victory points to win.
How the game is played section: Players have two choices at the start of their return, (1) Improve Economy or (2) Battle. Improve Economy allows 4 action items for the player; (1) Roll dice which generates resources for all players by collecting resource cards based on dice outcome and the location of their pieces on the game board, (2) Player draws their own event card which generates additional resource cards, (3) Using resources can purchase buildings, population, and increased military strength and placement of those pieces on board, (4) Tactical movement which allows for 1 unit to be moved on board.
Alternatively, Battle allows 4 action items (1) all military units can be moved on board, (2) Engagement in battle which results in offensive pieces on board attacking defensive pieces and outcome decided by die roll, (3) Acquire a special event card through dice outcome, (4) Using resources can purchase buildings, population, and increased military strength and placement of those pieces on board.
How are units killed and battle outcome decided section:
Offensive team rolls X number of dice based on the strength of their military, and outcome of dice is based on value rolled:
(1) capture civilian
(2) kill civilian
(3) kill military
(4) kill military
(5) nothing
(6) special event
Defensive team rolls dice, and outcome is based on these values:
(1) kill military
(2) kill military
(3) steal resource cards from offensive team(called Cost of War)
(4) nothing
(5) nothing
(6) nothing
Purchase of the following can be made:
Barracks; generates Military based on dice roll
Bank; generates resources cards based on dice roll
Fort; provide military defensive mechanism when being attacked
Fortification; provide first line of defense when being attacked
Civilians, allows for collection of resources based on dice roll
Infantry, allows player to initiate military attacks
Land purchase, allows player to control more tiles of board
How to win, first to 6(2-player game) or 7(3-player game) Victory points:
Manifest Destiny; placement of 6 civilians on 1 tile; 1 VP
Established Capital; all buildings + 6 civilians on 1 tile; 2 VP
Peacemaker; 2 unused special event cards, 1 VP
Conqueror; capture enemy owned tiles, 2 VP
Slaughterer; 10 kills by military; 2 VP
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