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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
지시사항에서: 두세 명의 플레이어를 위한 번개같이 빠른 게임입니다.
이 게임의 목표는 선수의 구슬 세 개를 모두 베이스 위치에서 "홈 세이프로 옮기는 것이다. 각 플레이어는 자신의 주사위를 한 번씩 굴려 누가 먼저 플레이할지를 결정한다. 가장 높은 숫자를 굴리는 플레이어가 먼저 자신의 색을 선택하고 3개의 구슬을 "베이스" 위치에 놓는다. 플레이는 왼쪽으로 진행되며, 각 플레이어는 자신의 색깔을 선택하고 자신의 "베이스" 위치에 구슬 3개를 놓습니다. 모든 구슬들이 이제 "베이스" 위치에 있고, 첫 번째 선수는 그의 주사위를 굴립니다. 한 개 또는 여섯 개를 굴려 대리석을 베이스에서 "스타트" 위치로 가져가야 한다. 플레이어들은 차례로 주사위를 굴리며, 숫자가 허용하는 정확한 숫자의 구슬을 움직인다. 하나 또는 여섯 개를 굴릴 때 플레이어는 그 숫자의 대리석을 옮기거나 새로운 대리석을 시작할 수 있다. 또한, 만약 그가 방금 굴린 6개를 사용할 수 있다면, 그 선수는 추가적인 턴을 가질 자격이 있다. 경기가 진행되는 동안, 플레이어는 자신의 색깔의 대리석을 통과하거나 착지할 수 없다. 그러나 플레이어의 움직임이 다른 플레이어의 대리석이 점유한 공간에 자신의 대리석을 착지하면 대리석을 자신의 대리석으로 교체하여 JOLT를 실행할 수 있다. 그런 다음 JOLTED 플레이어는 자신의 "베이스" 위치에서 대리석을 다시 시작해야 한다. 대리석은 "안전한 홈"에 들어갈 때까지 항상 흔들립니다. 세 개의 구슬을 모두 가진 첫 번째 플레이어가 게임의 승자입니다.
그런 말을 들으니 파르체시가 다시 방문한 것 같군
이 게임의 목표는 선수의 구슬 세 개를 모두 베이스 위치에서 "홈 세이프로 옮기는 것이다. 각 플레이어는 자신의 주사위를 한 번씩 굴려 누가 먼저 플레이할지를 결정한다. 가장 높은 숫자를 굴리는 플레이어가 먼저 자신의 색을 선택하고 3개의 구슬을 "베이스" 위치에 놓는다. 플레이는 왼쪽으로 진행되며, 각 플레이어는 자신의 색깔을 선택하고 자신의 "베이스" 위치에 구슬 3개를 놓습니다. 모든 구슬들이 이제 "베이스" 위치에 있고, 첫 번째 선수는 그의 주사위를 굴립니다. 한 개 또는 여섯 개를 굴려 대리석을 베이스에서 "스타트" 위치로 가져가야 한다. 플레이어들은 차례로 주사위를 굴리며, 숫자가 허용하는 정확한 숫자의 구슬을 움직인다. 하나 또는 여섯 개를 굴릴 때 플레이어는 그 숫자의 대리석을 옮기거나 새로운 대리석을 시작할 수 있다. 또한, 만약 그가 방금 굴린 6개를 사용할 수 있다면, 그 선수는 추가적인 턴을 가질 자격이 있다. 경기가 진행되는 동안, 플레이어는 자신의 색깔의 대리석을 통과하거나 착지할 수 없다. 그러나 플레이어의 움직임이 다른 플레이어의 대리석이 점유한 공간에 자신의 대리석을 착지하면 대리석을 자신의 대리석으로 교체하여 JOLT를 실행할 수 있다. 그런 다음 JOLTED 플레이어는 자신의 "베이스" 위치에서 대리석을 다시 시작해야 한다. 대리석은 "안전한 홈"에 들어갈 때까지 항상 흔들립니다. 세 개의 구슬을 모두 가진 첫 번째 플레이어가 게임의 승자입니다.
그런 말을 들으니 파르체시가 다시 방문한 것 같군
From the directions: A lightning fast game for 2 or 3 players.
The goal is to move all three of a player's marbles around the board from base position to "home safe". Each player rolls his dice once to determine who plays first. Player rolling the highest number is first and chooses his color, placing the three marbles in "base" position. Play will proceed to the left, each player choosing his color and placing his three marbles in his "base" position. With all marbles now in "base" position, first player rolls his die. Either a one or a six must be rolled to take a marble from base to "start" location marked by single hole of the player's color. Players roll their die in turn, moving marbles which have been started the exact number of places permitted by number rolled. When a one or a six is rolled, player has choice of moving a "started" marble that number of spaces or starting a new marble. Also, the rolling of a six entitles that player to an additional turn IF he was able to use the six he just rolled. As play proceeds, a player may not pass or land on a marble of his own color. However, when a player's move lands his marble on a space occupied by another's marble, he may JOLT by replacing that marble with his own. The JOLTED player must then re-start the marble from his "base" position. Marbles are ALWAYS subject to JOLTING until in "safe home". First player with all three marbles "safe home" is winner of the game.
With that being said (or rather written), sounds like Parchesi revisited...
The goal is to move all three of a player's marbles around the board from base position to "home safe". Each player rolls his dice once to determine who plays first. Player rolling the highest number is first and chooses his color, placing the three marbles in "base" position. Play will proceed to the left, each player choosing his color and placing his three marbles in his "base" position. With all marbles now in "base" position, first player rolls his die. Either a one or a six must be rolled to take a marble from base to "start" location marked by single hole of the player's color. Players roll their die in turn, moving marbles which have been started the exact number of places permitted by number rolled. When a one or a six is rolled, player has choice of moving a "started" marble that number of spaces or starting a new marble. Also, the rolling of a six entitles that player to an additional turn IF he was able to use the six he just rolled. As play proceeds, a player may not pass or land on a marble of his own color. However, when a player's move lands his marble on a space occupied by another's marble, he may JOLT by replacing that marble with his own. The JOLTED player must then re-start the marble from his "base" position. Marbles are ALWAYS subject to JOLTING until in "safe home". First player with all three marbles "safe home" is winner of the game.
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