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BGG랭킹
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Steven Cunliffe, Roger Nord, John Prados, Michael Rinella
-
아티스트
Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
1939년 폴란드가 정복된 직후, 히틀러는 서방세계에 대한 즉각적인 공격을 촉구하기 시작했다. 당초 계획은 고무적이지 못했고, 그의 장군들은 교착 상태에 빠질 것을 우려했다. 겨울 동안 독일군은 계속해서 상대편의 행동을 취했고, 그 계획은 고무적이고, 위험하며, 완전히 결정적이었다. 히틀러가 자신의 놀라운 성공을 미래의 모든 작전의 새로운 본보기로 삼은 것은 아이러니한 일이었다. 그의 눈은 동쪽으로 향했다.
하지만 왜 프랑스는, 정확히, 몰락했나요? 이 ATO Annual 에디션에는 1940년 캠페인을 재검토하고 바로 그 질문에 답하는 네 명의 최고 디자이너가 모두 나옵니다. 그들은 각각 집중할 하나의 우선적인 주제를 정했다. 예, 여기 한 두 개의 게임만 보여주는 것이 아니라 몇 시간 동안 어려운 플레이와 비교를 제공하는 4개의 완벽한 시뮬레이션이 있습니다. 놓치지 마세요!
Steven Cunlife with Strange Victory - 이 게임은 작지만 민첩한 독일인들이 어떻게 연합국 측에 작은 지연과 중대한 실패를 끊임없이 강요하는 연합국의 결정 사이클을 가졌는지 보여준다 - 비록 더 나은 독일인들은 그들 자신의 하이 코에 패닉을 일으킬 수 있다.그들을 멈추게 만들었죠
히틀러를 위한 봄의 시간 미하엘 리넬라 - 당시 독일인들이 꽤 단순하게 그들의 게임의 꼭대기에 있었다는 각도를 탐구한다. 최고의 전술 공군, 최고의 계획과 교리를 보유하고 있으며, 민족-사회주의 이념에 의해 동기 부여가 잘 된 그들은 막을 수 없었다. 아니면 그랬나요?
재앙의 씨앗을 품은 존 프라도스 - 전쟁 전 계획과 진행 중인 첩보 및 방첩 노력, 기만과 속임수, 어리석게도 자신의 동기를 적에게 투사하는 것이 1940년 일어난 일을 설명하는 핵심 요소였는지를 살펴본다.
로저 노르드(Roger Nord with Betission!) - 이 네 게임 중 가장 특이한 두 선수는 각각 명목상 동맹국인 영국과 프랑스이며, 게임 시스템에 의해 통치되는 오토마타 독일 플레이어와 대결한다. 프랑스인들은 일찍부터 몸을 접고 자수했는가? 아니면 그들의 동맹국들이 그들의 "주최국들"에 알리지 않고 어떠한 추가적인 도움도 거절하고 대신 영국을 방어하기 위해 그들의 자원을 아끼는 것을 선택함으로써 그들 또한 속은 것일까? 두 선수 모두 승리를 위해 협력할 수도 있지만 프랑스가 몰락할 경우 국익 확보를 위해 반드시 자리를 잡아야 한다.
파리로 가는 4가지 길은 몇 시간에 걸친 도전적인 플레이와 비교를 제공하는 4가지 완벽한 시뮬레이션을 제공합니다. 그리고 언제나 그랬듯이, 어나이어는 게임의 이면에 숨겨진 역사와 다른 기사들을 심층적으로 살펴보는 "엑스트라 사이즈" 잡지를 특집으로 다루고 있다. 서양을 충격에 빠뜨린 이 캠페인의 자랑스러운 주인이 되십시오.
지도 - 전체 색상 4개 17"x22"지도시트
카운터 - 300개 이상의 풀 컬러 9/16"다이컷 카운터
카드 - 24
규칙 길이 - 게임당 약 8페이지
차트 및 테이블 - 게임당 평균 1페이지
복잡성 - 중간
솔리테어가 얼마나 어려운가? - '나쁘다'에서 '좋다'까지 직함마다 다름
게임 시간 - 각 게임당 최대 3~4시간, 12~16시간까지 모든 게임 실행
디자이너 - Mike Rineella, Roger Nord, Steven Cunlife 및 John Prados
개발 - Lembit Tohver
그래픽 설계 - Mark Mahaffey
출판사 웹사이트에서
하지만 왜 프랑스는, 정확히, 몰락했나요? 이 ATO Annual 에디션에는 1940년 캠페인을 재검토하고 바로 그 질문에 답하는 네 명의 최고 디자이너가 모두 나옵니다. 그들은 각각 집중할 하나의 우선적인 주제를 정했다. 예, 여기 한 두 개의 게임만 보여주는 것이 아니라 몇 시간 동안 어려운 플레이와 비교를 제공하는 4개의 완벽한 시뮬레이션이 있습니다. 놓치지 마세요!
Steven Cunlife with Strange Victory - 이 게임은 작지만 민첩한 독일인들이 어떻게 연합국 측에 작은 지연과 중대한 실패를 끊임없이 강요하는 연합국의 결정 사이클을 가졌는지 보여준다 - 비록 더 나은 독일인들은 그들 자신의 하이 코에 패닉을 일으킬 수 있다.그들을 멈추게 만들었죠
히틀러를 위한 봄의 시간 미하엘 리넬라 - 당시 독일인들이 꽤 단순하게 그들의 게임의 꼭대기에 있었다는 각도를 탐구한다. 최고의 전술 공군, 최고의 계획과 교리를 보유하고 있으며, 민족-사회주의 이념에 의해 동기 부여가 잘 된 그들은 막을 수 없었다. 아니면 그랬나요?
재앙의 씨앗을 품은 존 프라도스 - 전쟁 전 계획과 진행 중인 첩보 및 방첩 노력, 기만과 속임수, 어리석게도 자신의 동기를 적에게 투사하는 것이 1940년 일어난 일을 설명하는 핵심 요소였는지를 살펴본다.
로저 노르드(Roger Nord with Betission!) - 이 네 게임 중 가장 특이한 두 선수는 각각 명목상 동맹국인 영국과 프랑스이며, 게임 시스템에 의해 통치되는 오토마타 독일 플레이어와 대결한다. 프랑스인들은 일찍부터 몸을 접고 자수했는가? 아니면 그들의 동맹국들이 그들의 "주최국들"에 알리지 않고 어떠한 추가적인 도움도 거절하고 대신 영국을 방어하기 위해 그들의 자원을 아끼는 것을 선택함으로써 그들 또한 속은 것일까? 두 선수 모두 승리를 위해 협력할 수도 있지만 프랑스가 몰락할 경우 국익 확보를 위해 반드시 자리를 잡아야 한다.
파리로 가는 4가지 길은 몇 시간에 걸친 도전적인 플레이와 비교를 제공하는 4가지 완벽한 시뮬레이션을 제공합니다. 그리고 언제나 그랬듯이, 어나이어는 게임의 이면에 숨겨진 역사와 다른 기사들을 심층적으로 살펴보는 "엑스트라 사이즈" 잡지를 특집으로 다루고 있다. 서양을 충격에 빠뜨린 이 캠페인의 자랑스러운 주인이 되십시오.
지도 - 전체 색상 4개 17"x22"지도시트
카운터 - 300개 이상의 풀 컬러 9/16"다이컷 카운터
카드 - 24
규칙 길이 - 게임당 약 8페이지
차트 및 테이블 - 게임당 평균 1페이지
복잡성 - 중간
솔리테어가 얼마나 어려운가? - '나쁘다'에서 '좋다'까지 직함마다 다름
게임 시간 - 각 게임당 최대 3~4시간, 12~16시간까지 모든 게임 실행
디자이너 - Mike Rineella, Roger Nord, Steven Cunlife 및 John Prados
개발 - Lembit Tohver
그래픽 설계 - Mark Mahaffey
출판사 웹사이트에서
Shortly after Poland was conquered in 1939, Hitler begin urging an immediate attack in the West. The original plans were uninspiring and his generals feared an attritional stalemate. Over the winter the Germans keep taking the measure of their opponents and hit upon a plan was that inspired, risky, and utterly decisive. Ironic of Hitler to assume his remarkable success was simply the new template for all future campaigns. His eyes turned east....
But why, exactly, did France fall? This ATO Annual edition features four top designers all tasked with re-examining the 1940 campaign and answering that very question. They’ve each settled on a single overriding theme to focus on. Yes, here is an issue not just featuring a game or two, but four complete simulations that provide hours and hours of challenging play and comparison. Don’t miss it!
Steven Cunliffe with Strange Victory - A solitaire design, this game illustrates how the smaller but nimbler Germans got "inside" the Allied decision cycle to constantly impose small delays and major "rethinks" producing a catastrophic failure on the Allied side - though the better the Germans do may well panic their own High Command into halting them.
Michael Rinella with Springtime for Hitler - Explores the angle that the Germans at this time were quite simply indeed "supermen" at the top of their game. Possessing the best tactical airforce, the best plans and doctrine, and well motivated by National-Socialist ideology, they were unstoppable. Or were they?
John Prados with The Seeds of Disaster - Examines how pre-war plans and on-going intelligence and counter-intelligence efforts, deceit and deception, and foolishly projecting one's own motives on the enemy were THE key factors in explaining what happened in 1940.
Roger Nord with Betrayal! - The most unusual of the four games, the two players are Britain and France respectively, nominally allies, against an automata German player governed by the game system. Did the French do themselves in by folding up early on? Or were they also done in by their British allies choosing to bug out early without informing their "hosts" and refusing any extra help, instead husbanding their resources for defense of Great Britain? Both players may cooperate to win, but absolutely must position themselves to secure their national interests if France does fall.
Four Roads to Paris offers four complete simulations that will provide hours of challenging play and comparison. And as always, the Annual features an "extra-size" magazine, with an in-depth look at the history behind the games, plus other articles. Make yourself the proud owner of this challenging look at the campaign that shocked the West.
Maps - Four full color 17"x22" mapsheets
Counters - Over 300 full color 9/16" die-cut counters
Cards - 24
Rules length - Around 8 pages each game
Charts and tables - Averages 1 page each game
Complexity - Medium
How challenging is it solitaire? - Poor to Excellent, varies by title
Playing time - Up to 3 to 4 hours for each game, 12 to 16 hours to play them all
Designers - Mike Rinella, Roger Nord, Steven Cunliffe and John Prados
Development - Lembit Tohver
Graphic Design - Mark Mahaffey
from the publisher's website
But why, exactly, did France fall? This ATO Annual edition features four top designers all tasked with re-examining the 1940 campaign and answering that very question. They’ve each settled on a single overriding theme to focus on. Yes, here is an issue not just featuring a game or two, but four complete simulations that provide hours and hours of challenging play and comparison. Don’t miss it!
Steven Cunliffe with Strange Victory - A solitaire design, this game illustrates how the smaller but nimbler Germans got "inside" the Allied decision cycle to constantly impose small delays and major "rethinks" producing a catastrophic failure on the Allied side - though the better the Germans do may well panic their own High Command into halting them.
Michael Rinella with Springtime for Hitler - Explores the angle that the Germans at this time were quite simply indeed "supermen" at the top of their game. Possessing the best tactical airforce, the best plans and doctrine, and well motivated by National-Socialist ideology, they were unstoppable. Or were they?
John Prados with The Seeds of Disaster - Examines how pre-war plans and on-going intelligence and counter-intelligence efforts, deceit and deception, and foolishly projecting one's own motives on the enemy were THE key factors in explaining what happened in 1940.
Roger Nord with Betrayal! - The most unusual of the four games, the two players are Britain and France respectively, nominally allies, against an automata German player governed by the game system. Did the French do themselves in by folding up early on? Or were they also done in by their British allies choosing to bug out early without informing their "hosts" and refusing any extra help, instead husbanding their resources for defense of Great Britain? Both players may cooperate to win, but absolutely must position themselves to secure their national interests if France does fall.
Four Roads to Paris offers four complete simulations that will provide hours of challenging play and comparison. And as always, the Annual features an "extra-size" magazine, with an in-depth look at the history behind the games, plus other articles. Make yourself the proud owner of this challenging look at the campaign that shocked the West.
Maps - Four full color 17"x22" mapsheets
Counters - Over 300 full color 9/16" die-cut counters
Cards - 24
Rules length - Around 8 pages each game
Charts and tables - Averages 1 page each game
Complexity - Medium
How challenging is it solitaire? - Poor to Excellent, varies by title
Playing time - Up to 3 to 4 hours for each game, 12 to 16 hours to play them all
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