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BGG랭킹
BGG전체 : 11904
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.20 / 5
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디자이너
Omar Khmayes
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아티스트
Elisa Reali
-
인원
게임 소개
최대한 많은 코인을 사재기해 최고 부자 상인이 되는 게 목표다. 각 플레이어는 조작된 보석과 보석을 판매하여 금화를 획득합니다. 게임은 턴으로 나뉘며, 각 플레이어가 라운드를 마치면 모든 턴이 완료된다.
게임을 시작할 때 카드는 캐릭터와 젬의 두 줄에 총 7열로 배치된다. 각 열은 도시를 나타냅니다. 모든 도시에는 두 개의 자원용 캐릭터 슬롯이 있습니다.
라운드에서 플레이어는 6가지 리스트에서 3가지 액션을 실행할 수 있다.
다른 도시로의 여행
보석 또는 골드 구매
공예 보석 또는 보석
캐릭터와 상호 작용: 보석이나 보석을 팔거나 용병을 고용하거나 몬스터와 싸우십시오.
구/군/시 슬롯 채우기
금화 획득
플레이어는 도시를 나타내는 열 사이를 이동할 수 있습니다. 도시 사이를 여행하는 데는 동전이 듭니다.
플레이어는 현재 도시에서 보석을 구입하여 손에 넣을 수 있습니다.
보석이나 보석을 판매하기 전에 플레이어는 카드를 내려놓는 크래프트 액션을 사용해야 합니다. 보석을 제작하려면 젬과 골드의 조합이 필요합니다. 따라서 각 플레이어는 항상 셀러를 상대로 음모를 꾸밀 수 있는 라운드를 가집니다.
구매자에게 보석이나 보석을 파는 것은 그것을 버리고 코인으로 그 가치를 얻는 것을 의미합니다. 용병과 몬스터는 플레이어를 방해하거나 유리하게 만들 수 있습니다. 플레이어가 캐릭터와 상호 작용하면 카드가 폐기 더미에 추가됩니다.
각 턴이 시작될 때마다 도시는 새로운 캐릭터와 보석으로 채워집니다. 이때 많은 이벤트가 트리거될 수 있습니다.
턴 시작 시 시티가 리필을 할 수 없을 때 게임이 종료됩니다.
가장 많은 코인을 획득한 플레이어가 게임을 이깁니다.
게임을 시작할 때 카드는 캐릭터와 젬의 두 줄에 총 7열로 배치된다. 각 열은 도시를 나타냅니다. 모든 도시에는 두 개의 자원용 캐릭터 슬롯이 있습니다.
라운드에서 플레이어는 6가지 리스트에서 3가지 액션을 실행할 수 있다.
다른 도시로의 여행
보석 또는 골드 구매
공예 보석 또는 보석
캐릭터와 상호 작용: 보석이나 보석을 팔거나 용병을 고용하거나 몬스터와 싸우십시오.
구/군/시 슬롯 채우기
금화 획득
플레이어는 도시를 나타내는 열 사이를 이동할 수 있습니다. 도시 사이를 여행하는 데는 동전이 듭니다.
플레이어는 현재 도시에서 보석을 구입하여 손에 넣을 수 있습니다.
보석이나 보석을 판매하기 전에 플레이어는 카드를 내려놓는 크래프트 액션을 사용해야 합니다. 보석을 제작하려면 젬과 골드의 조합이 필요합니다. 따라서 각 플레이어는 항상 셀러를 상대로 음모를 꾸밀 수 있는 라운드를 가집니다.
구매자에게 보석이나 보석을 파는 것은 그것을 버리고 코인으로 그 가치를 얻는 것을 의미합니다. 용병과 몬스터는 플레이어를 방해하거나 유리하게 만들 수 있습니다. 플레이어가 캐릭터와 상호 작용하면 카드가 폐기 더미에 추가됩니다.
각 턴이 시작될 때마다 도시는 새로운 캐릭터와 보석으로 채워집니다. 이때 많은 이벤트가 트리거될 수 있습니다.
턴 시작 시 시티가 리필을 할 수 없을 때 게임이 종료됩니다.
가장 많은 코인을 획득한 플레이어가 게임을 이깁니다.
The goal is to become the richest merchant by hoarding as many Coins as possible. Each Player earns Coins by selling crafted Gems and Jewels. The game is divided in Turns, every Turn is completed when each Player completes his Round.
At the start of the game the cards are placed in two rows, Characters and Gems, for a total of seven columns. Each column represents a City. Every city has two slots one for a Character one for a Resource.
During his Round a Player can execute three Actions from a list of six:
Travel to another City
Buy Gems or Gold
Craft Jewels or Gems
Interact with a Character: Sell a Jewel or a Gem, hire a Mercenary or fight a Monster
Refill City slots if empty
Earn a Coin
The Player can travel between the columns, which represent Cities. Traveling between Cities costs Coins.
The Player can buy a Gem from his current City and add it to his hand.
Before a Jewel or a Gem can be sold, the Player has to spend a crafting action to lay the cards down. To craft a Jewel the Player needs also the right combination of Gems and Gold. So each Player always has a round to plot against the seller.
Selling a Jewel or a Gem to a Buyer means discarding it and earning its value in Coins. Mercenaries and Monsters can hinder or favor the Players. After a Player interacts with any Character, the card is added to the discard pile.
At the beginning of each turn the Cities are repopulated with new Characters and Gems. At this time many Events can be triggered.
The game ends when a City can’t be refilled at the start of the Turn.
The Player with most Coins wins the game.
At the start of the game the cards are placed in two rows, Characters and Gems, for a total of seven columns. Each column represents a City. Every city has two slots one for a Character one for a Resource.
During his Round a Player can execute three Actions from a list of six:
Travel to another City
Buy Gems or Gold
Craft Jewels or Gems
Interact with a Character: Sell a Jewel or a Gem, hire a Mercenary or fight a Monster
Refill City slots if empty
Earn a Coin
The Player can travel between the columns, which represent Cities. Traveling between Cities costs Coins.
The Player can buy a Gem from his current City and add it to his hand.
Before a Jewel or a Gem can be sold, the Player has to spend a crafting action to lay the cards down. To craft a Jewel the Player needs also the right combination of Gems and Gold. So each Player always has a round to plot against the seller.
Selling a Jewel or a Gem to a Buyer means discarding it and earning its value in Coins. Mercenaries and Monsters can hinder or favor the Players. After a Player interacts with any Character, the card is added to the discard pile.
At the beginning of each turn the Cities are repopulated with new Characters and Gems. At this time many Events can be triggered.
The game ends when a City can’t be refilled at the start of the Turn.
The Player with most Coins wins the game.
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