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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-15 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Takashi Hashiguchi (橋口 貴志)
-
아티스트
Takashi Hashiguchi (橋口 貴志)
-
인원
게임 소개
사용자 요약
WOCHA는 일본 전통 어린이용 낱말 게임인 시리토리에 기반을 둔 말장난이다. 기본적으로 이전 문자의 마지막 문자를 사용하여 새 단어(명사만)를 만들어야 합니다. 예를 들어 ね > こ > ま > ま > え 등입니다. 그 게임은 그것을 통제하기 위한 몇 가지 다른 간단한 규칙들을 가지고 있다.
Wocha는 그림 카드로 시리토리의 패턴을 따릅니다. 각각의 카드는 딕시트처럼 여러 가지로 해석할 수 있는 복잡한 그림을 가지고 있다. 플레이어들은 모두가 쉽게 볼 수 있도록 10장의 이미지 카드를 배열한다. 데크에서 새로운 이미지 카드 하나를 공개하여 체인을 시작한 다음, 두 개의 카드가 어떻게 연결되는지 설명하면서 10개의 이미지 중 어떤 것이 처음 공개된 카드에 결합할 수 있는지 결정합니다.
체인에 연결하기 위해 공통 영역에서 카드를 이동할 때마다 대체 카드가 추첨됩니다. 각 플레이어는 4개의 색상의 큐브를 가지고 있으며, 그들이 성공적으로 링크를 걸었을 때 카드 위에 큐브를 떨어뜨린다. 기존 카드를 다시 삽입하거나 재사용하는 방식으로 체인에 대한 설명을 수정할 수 있다. 만약 한 선수가 설득력 있는 주장을 할 수 있다면, 그들은 이전 선수의 큐브를 자신의 큐브로 바꿀 수 있다. 네 개의 큐브를 처리하는 첫 번째 플레이어가 승자입니다.
만약 선수가 카드 이미지에서 다소 의심스러운 해석을 한다면, 경기는 일시 중지되고 선수들은 엄지손가락을 들썩이게 할 것인지 아니면 아래로 던지게 된다. 단어 게임의 규칙을 따르는 것은 중요합니다. 아래 링크된 블로그의 예에서, 시작 카드는 youyouyouyou (태유/태양), 다음 카드는 まma馬 (차 안에 말이 있다!)로 간주되어 ううう와 결부되었다. 현재 주요 문자는 まま에서 from from가 될 것입니다.
갑판에서 꺼낸 새로운 카드는 마트료시카이다. 그것은 まま로부터 사슬을 형성할 것이다. 그리고 マト is는 kッk (카파 / 요괴, 민속 괴물)에 의해 연결된다. 자, 키 글자가 ,이니, 그 첫 번째 "말"카드를 되돌아보면, 그 차량은 아마도 パト (경찰차)일 것이다. 이를 통해 플레이어는 파란색 큐브를 부딪쳐 자신만의 큐브를 배치할 수 있습니다.
게시자 요약
당신이 말하니까 확실히 그런 것 같네요." 연상 기술과 주의력이 이 새로운 픽토-시리토리 게임의 핵심입니다. 규칙은 간단하다.
커뮤니티 카드 영역을 형성하기 위해 10장의 카드를 열고 각 플레이어에게 4가지 색상의 토큰을 줍니다. 그런 다음 카드 1장을 뽑고, 출발 키 카드로 여세요. 자, 이제 시리토리 그림을 시작해보자!
10개의 커뮤니티 카드 중 시작 카드에서 시리토리 체인을 형성할 수 있는 그림을 찾아보세요. 좋은 카드를 찾았나요? 통화 "WOCHA!"
발신자는 첫 번째 카드 옆에 카드를 놓아 체인을 형성하고, 카드를 놓은 카드에 토큰을 놓습니다. 새로 배치된 이 카드가 새로운 열쇠가 될 것입니다. 이제 플레이어들은 새로운 키에서 새로운 시리토리 체인을 형성할 수 있는 커뮤니티 카드를 찾아야 한다. 이 절차를 계속하면 토큰을 모두 없애는 사람이 승자가 됩니다. 하지만 조심하세요! 이전에 사용한 카드는 새로운 체인을 형성하기 위해 재사용될 수 있습니다. 완료되면 카드에 있던 컬러 토큰이 제거되고 원래 플레이어로 돌아갑니다. 그러니 빨리 행동하고, 누군가가 토큰을 당신에게 돌려주려고 시도하기 전에 당신의 토큰을 모두 없애라!
「言われてみれば、たしかに見える。」
連想力と発見力。新感覚の絵しりとりゲーム。
ウォッチャのルールはとってもカンタン。
全員が共通で使用する10枚のカードを机に並べ、各プレイヤーには4つのカラーコマが渡されます。
あとは、絵でしりとりをします。
山札から1枚カードをめくり、そのカードにチェーン(繋がり)出来そうなカードを場に並んだ10枚から探します。
見つけた人は「wocha!(ウォッチャ!)」と叫びましょう。
その人は先ほどのカードの右隣に、自分がキーワードを見つけたカードを置き、さらにその上に自分のカラーコマを置きます。
ゲームは先ほどチェーンされたカードの続きで引き続き行います。
これを繰り返し、手持ちのカラーコマ4つを誰よりも早くなくした人が勝利です。
ただし!すでに誰かが先ほどチェーンしたカードは本人以外が再度使用でき、もしそのカードを誰かが使用すると、先ほどカラーコマをせっかく置いていたのに使用された瞬間、元のプレイヤーのもとに戻ってきてしまう
他のプレイヤーにカラーコマを戻される前に早く4つを手放してしまいましょう。
WOCHA는 일본 전통 어린이용 낱말 게임인 시리토리에 기반을 둔 말장난이다. 기본적으로 이전 문자의 마지막 문자를 사용하여 새 단어(명사만)를 만들어야 합니다. 예를 들어 ね > こ > ま > ま > え 등입니다. 그 게임은 그것을 통제하기 위한 몇 가지 다른 간단한 규칙들을 가지고 있다.
Wocha는 그림 카드로 시리토리의 패턴을 따릅니다. 각각의 카드는 딕시트처럼 여러 가지로 해석할 수 있는 복잡한 그림을 가지고 있다. 플레이어들은 모두가 쉽게 볼 수 있도록 10장의 이미지 카드를 배열한다. 데크에서 새로운 이미지 카드 하나를 공개하여 체인을 시작한 다음, 두 개의 카드가 어떻게 연결되는지 설명하면서 10개의 이미지 중 어떤 것이 처음 공개된 카드에 결합할 수 있는지 결정합니다.
체인에 연결하기 위해 공통 영역에서 카드를 이동할 때마다 대체 카드가 추첨됩니다. 각 플레이어는 4개의 색상의 큐브를 가지고 있으며, 그들이 성공적으로 링크를 걸었을 때 카드 위에 큐브를 떨어뜨린다. 기존 카드를 다시 삽입하거나 재사용하는 방식으로 체인에 대한 설명을 수정할 수 있다. 만약 한 선수가 설득력 있는 주장을 할 수 있다면, 그들은 이전 선수의 큐브를 자신의 큐브로 바꿀 수 있다. 네 개의 큐브를 처리하는 첫 번째 플레이어가 승자입니다.
만약 선수가 카드 이미지에서 다소 의심스러운 해석을 한다면, 경기는 일시 중지되고 선수들은 엄지손가락을 들썩이게 할 것인지 아니면 아래로 던지게 된다. 단어 게임의 규칙을 따르는 것은 중요합니다. 아래 링크된 블로그의 예에서, 시작 카드는 youyouyouyou (태유/태양), 다음 카드는 まma馬 (차 안에 말이 있다!)로 간주되어 ううう와 결부되었다. 현재 주요 문자는 まま에서 from from가 될 것입니다.
갑판에서 꺼낸 새로운 카드는 마트료시카이다. 그것은 まま로부터 사슬을 형성할 것이다. 그리고 マト is는 kッk (카파 / 요괴, 민속 괴물)에 의해 연결된다. 자, 키 글자가 ,이니, 그 첫 번째 "말"카드를 되돌아보면, 그 차량은 아마도 パト (경찰차)일 것이다. 이를 통해 플레이어는 파란색 큐브를 부딪쳐 자신만의 큐브를 배치할 수 있습니다.
게시자 요약
당신이 말하니까 확실히 그런 것 같네요." 연상 기술과 주의력이 이 새로운 픽토-시리토리 게임의 핵심입니다. 규칙은 간단하다.
커뮤니티 카드 영역을 형성하기 위해 10장의 카드를 열고 각 플레이어에게 4가지 색상의 토큰을 줍니다. 그런 다음 카드 1장을 뽑고, 출발 키 카드로 여세요. 자, 이제 시리토리 그림을 시작해보자!
10개의 커뮤니티 카드 중 시작 카드에서 시리토리 체인을 형성할 수 있는 그림을 찾아보세요. 좋은 카드를 찾았나요? 통화 "WOCHA!"
발신자는 첫 번째 카드 옆에 카드를 놓아 체인을 형성하고, 카드를 놓은 카드에 토큰을 놓습니다. 새로 배치된 이 카드가 새로운 열쇠가 될 것입니다. 이제 플레이어들은 새로운 키에서 새로운 시리토리 체인을 형성할 수 있는 커뮤니티 카드를 찾아야 한다. 이 절차를 계속하면 토큰을 모두 없애는 사람이 승자가 됩니다. 하지만 조심하세요! 이전에 사용한 카드는 새로운 체인을 형성하기 위해 재사용될 수 있습니다. 완료되면 카드에 있던 컬러 토큰이 제거되고 원래 플레이어로 돌아갑니다. 그러니 빨리 행동하고, 누군가가 토큰을 당신에게 돌려주려고 시도하기 전에 당신의 토큰을 모두 없애라!
「言われてみれば、たしかに見える。」
連想力と発見力。新感覚の絵しりとりゲーム。
ウォッチャのルールはとってもカンタン。
全員が共通で使用する10枚のカードを机に並べ、各プレイヤーには4つのカラーコマが渡されます。
あとは、絵でしりとりをします。
山札から1枚カードをめくり、そのカードにチェーン(繋がり)出来そうなカードを場に並んだ10枚から探します。
見つけた人は「wocha!(ウォッチャ!)」と叫びましょう。
その人は先ほどのカードの右隣に、自分がキーワードを見つけたカードを置き、さらにその上に自分のカラーコマを置きます。
ゲームは先ほどチェーンされたカードの続きで引き続き行います。
これを繰り返し、手持ちのカラーコマ4つを誰よりも早くなくした人が勝利です。
ただし!すでに誰かが先ほどチェーンしたカードは本人以外が再度使用でき、もしそのカードを誰かが使用すると、先ほどカラーコマをせっかく置いていたのに使用された瞬間、元のプレイヤーのもとに戻ってきてしまう
他のプレイヤーにカラーコマを戻される前に早く4つを手放してしまいましょう。
User summary
ウォッチャ (WOCHA) is a word game based on the traditional Japanese word game for children called しりとり (Shiritori) which literally means 尻 (buttock) 取り (grabbing). Essentially, you must make a new word (nouns only) using the last character of the previous. For example: ねこ > こま > まほう > うきよえ > えかき and so on. The game has some other simple rules to keep it controlled.
Wocha follows the pattern of Shiritori with picture cards. Each card has a complex picture that can be interpreted many ways, much as Dixit does. Players arrange ten image cards so that everyone can see them easily. Reveal one new image card from the deck to start the chain, then race to decide which one of the ten images can join the first revealed card, explaining how the two cards link together.
Each time a card is moved from the common area to link to the chain, a replacement card is drawn. Each player has four coloured cubes, and drops a cube onto a card when they make a successful link. It is allowed to revise the explanation of the chain by re-intepreting or re-using earlier cards. If a player can make a convincing argument, they can replace the previous player's cube with their own. The first player to dispose of their four cubes is the winner.
If a player makes a rather dubious interpretation on a card image, the game pauses and the players vote thumbs up or down whether to allow it. It is important to follow the rules of the word game. So in the example shown on the blog linked below, the start card was considered as たいよう (太陽 taiyou / sun) and the next card as うま (馬 uma / horse (there is a horse in the car!)), thus chaining with う. Now the current key letter would be ま from うま.
The new card drawn from the deck is a Matryoshka (マトリョーシカ). That would form a chain from うま. Then マトリョーシカ is linked by カッパ (kappa / a Yo-kai, folklore monster). Now that the key letter is パ, when you look back at that first "horse" card, that vehicle might be a パトカー (police car). This lets the player bump the blue cube off and place their own.
Publisher's summary
"Now that you mentioned it, it sure does look so." Associative skills and attentiveness is the key to this new picto-Shiritori game. The rules are simple.
Open 10 cards to form the community cards area, and give each player 4 colored tokens. Then draw 1 card from the deck, and open as the starting key card. Now, let the picture Shiritori begin!
From the 10 community cards, find a picture that can form a Shiritori-chain from the starting card. Found a good card? Call "WOCHA!"
The caller places the card next to the first card to form a chain, and places their token on the placed card. This newly placed card would be the new key. Now the players have to find a community card that can form a new Shiritori chain from the new key. Continue this procedure, and the one who gets rid of all of their tokens is the winner. But beware! The previously used cards may be reused to form a new chain. When done, the color token that was on the card would be removed and returned to the original player. So act quickly, and get rid of all your tokens before anyone attempts to return them back to you!
「言われてみれば、たしかに見える。」
連想力と発見力。新感覚の絵しりとりゲーム。
ウォッチャのルールはとってもカンタン。
全員が共通で使用する10枚のカードを机に並べ、各プレイヤーには4つのカラーコマが渡されます。
あとは、絵でしりとりをします。
山札から1枚カードをめくり、そのカードにチェーン(繋がり)出来そうなカードを場に並んだ10枚から探します。
見つけた人は「WOCHA!(ウォッチャ!)」と叫びましょう。
その人は先ほどのカードの右隣に、自分がキーワードを見つけたカードを置き、さらにその上に自分のカラーコマを置きます。
ゲームは先ほどチェーンされたカードの続きで引き続き行います。
これを繰り返し、手持ちのカラーコマ4つを誰よりも早くなくした人が勝利です。
ただし!すでに誰かが先ほどチェーンしたカードは本人以外が再度使用でき、もしそのカードを誰かが使用すると、先ほどカラーコマをせっかく置いていたのに使用された瞬間、元のプレイヤーのもとに戻ってきてしまうのです。
他のプレイヤーにカラーコマを戻される前に早く4つを手放してしまいましょう。
ウォッチャ (WOCHA) is a word game based on the traditional Japanese word game for children called しりとり (Shiritori) which literally means 尻 (buttock) 取り (grabbing). Essentially, you must make a new word (nouns only) using the last character of the previous. For example: ねこ > こま > まほう > うきよえ > えかき and so on. The game has some other simple rules to keep it controlled.
Wocha follows the pattern of Shiritori with picture cards. Each card has a complex picture that can be interpreted many ways, much as Dixit does. Players arrange ten image cards so that everyone can see them easily. Reveal one new image card from the deck to start the chain, then race to decide which one of the ten images can join the first revealed card, explaining how the two cards link together.
Each time a card is moved from the common area to link to the chain, a replacement card is drawn. Each player has four coloured cubes, and drops a cube onto a card when they make a successful link. It is allowed to revise the explanation of the chain by re-intepreting or re-using earlier cards. If a player can make a convincing argument, they can replace the previous player's cube with their own. The first player to dispose of their four cubes is the winner.
If a player makes a rather dubious interpretation on a card image, the game pauses and the players vote thumbs up or down whether to allow it. It is important to follow the rules of the word game. So in the example shown on the blog linked below, the start card was considered as たいよう (太陽 taiyou / sun) and the next card as うま (馬 uma / horse (there is a horse in the car!)), thus chaining with う. Now the current key letter would be ま from うま.
The new card drawn from the deck is a Matryoshka (マトリョーシカ). That would form a chain from うま. Then マトリョーシカ is linked by カッパ (kappa / a Yo-kai, folklore monster). Now that the key letter is パ, when you look back at that first "horse" card, that vehicle might be a パトカー (police car). This lets the player bump the blue cube off and place their own.
Publisher's summary
"Now that you mentioned it, it sure does look so." Associative skills and attentiveness is the key to this new picto-Shiritori game. The rules are simple.
Open 10 cards to form the community cards area, and give each player 4 colored tokens. Then draw 1 card from the deck, and open as the starting key card. Now, let the picture Shiritori begin!
From the 10 community cards, find a picture that can form a Shiritori-chain from the starting card. Found a good card? Call "WOCHA!"
The caller places the card next to the first card to form a chain, and places their token on the placed card. This newly placed card would be the new key. Now the players have to find a community card that can form a new Shiritori chain from the new key. Continue this procedure, and the one who gets rid of all of their tokens is the winner. But beware! The previously used cards may be reused to form a new chain. When done, the color token that was on the card would be removed and returned to the original player. So act quickly, and get rid of all your tokens before anyone attempts to return them back to you!
「言われてみれば、たしかに見える。」
連想力と発見力。新感覚の絵しりとりゲーム。
ウォッチャのルールはとってもカンタン。
全員が共通で使用する10枚のカードを机に並べ、各プレイヤーには4つのカラーコマが渡されます。
あとは、絵でしりとりをします。
山札から1枚カードをめくり、そのカードにチェーン(繋がり)出来そうなカードを場に並んだ10枚から探します。
見つけた人は「WOCHA!(ウォッチャ!)」と叫びましょう。
その人は先ほどのカードの右隣に、自分がキーワードを見つけたカードを置き、さらにその上に自分のカラーコマを置きます。
ゲームは先ほどチェーンされたカードの続きで引き続き行います。
これを繰り返し、手持ちのカラーコマ4つを誰よりも早くなくした人が勝利です。
ただし!すでに誰かが先ほどチェーンしたカードは本人以外が再度使用でき、もしそのカードを誰かが使用すると、先ほどカラーコマをせっかく置いていたのに使用された瞬間、元のプレイヤーのもとに戻ってきてしまうのです。
他のプレイヤーにカラーコマを戻される前に早く4つを手放してしまいましょう。
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