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BGG랭킹
BGG전체 : 19131
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
20-60 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Thomas Neu
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아티스트
Thomas Neu
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인원
게임 소개
스페이스 파이어니어즈는 새롭게 발견된 행성계를 배경으로 하는 경쟁 카드 게임입니다. 플레이어들은 그들의 행성과 우주선 카드로 공급망을 구축한다. 카드는 배치 규칙에 따라 다른 카드와 인접한 곳에 배치해야 합니다. 그래서 모든 사람들은 자신만의 공급망을 구축하고 행성을 모으려고 노력합니다. 플레이어가 같은 행성으로 새로운 루트를 만들 경우 공급망에서 행성을 모을 수 있다. 즉, 행성이 두 번째(또는 세 번째 또는 더 자주) 시간 동안 배치되어야 하며, 그 후 오래된 행성 카드를 승점으로 받아들여야 합니다.
모든 플레이어는 미션 카드(4개의 미션)와 1개의 일급 비밀 카드(2개의 임무)를 갖게 된다. 미션은 플레이어마다 모두 동일하며, 예를 들어 "다른 플레이어로부터 행성을 공급 네트워크에 배치"하는 식이다. 이것은 가능하지만 행성을 자신의 계에 두는 것보다 더 어렵다. 그것은 또한 상대 선수를 다치게 할 수 있지만 그의 전체 계획을 망치지는 않을 것이다.
미션 카드는 열려 있기 때문에 모든 선수들은 항상 다른 선수들이 얼마나 많은 미션을 풀었는지 안다. 비밀스러운 일은 모두 다르고 선수들은 게임이 끝날 때까지 숨긴다. 그래야만 선수들이 보여주기 때문에 비밀스러운 일이 승자를 가리는 데 결정적일 수 있다.
모든 플레이어는 미션 카드(4개의 미션)와 1개의 일급 비밀 카드(2개의 임무)를 갖게 된다. 미션은 플레이어마다 모두 동일하며, 예를 들어 "다른 플레이어로부터 행성을 공급 네트워크에 배치"하는 식이다. 이것은 가능하지만 행성을 자신의 계에 두는 것보다 더 어렵다. 그것은 또한 상대 선수를 다치게 할 수 있지만 그의 전체 계획을 망치지는 않을 것이다.
미션 카드는 열려 있기 때문에 모든 선수들은 항상 다른 선수들이 얼마나 많은 미션을 풀었는지 안다. 비밀스러운 일은 모두 다르고 선수들은 게임이 끝날 때까지 숨긴다. 그래야만 선수들이 보여주기 때문에 비밀스러운 일이 승자를 가리는 데 결정적일 수 있다.
Space Pioneers is a competitive card game which is set in a new discovered planetary system. Players lay out supply networks with their planet and spaceship cards. The cards have to be placed adjacent to other cards according to the placing rules. Thus everybody lays out their own supply network and tries to collect planets. A planet can be collected from the supply network if a player builds a new route with the same planet. That means the planet has to be laid out a second (or third or more often) time and then the old planet card(s) have to be taken as victory point(s).
Every player has got a mission card (with 4 missions) and a top secret card (with 2 tasks). The missions are all the same for each player, for example: "place a planet at the supply network from another player". This is possible but harder than placing a planet in the own system. It also could hurt the other player but would not destroy his/her whole plan.
Mission cards are placed open, so every player knows always how much missions the other players have solved. The secret tasks are all different and the players hide them till the end of the game. Only then the players show them and thus the secret tasks could be crucial for determining the winner.
Every player has got a mission card (with 4 missions) and a top secret card (with 2 tasks). The missions are all the same for each player, for example: "place a planet at the supply network from another player". This is possible but harder than placing a planet in the own system. It also could hurt the other player but would not destroy his/her whole plan.
Mission cards are placed open, so every player knows always how much missions the other players have solved. The secret tasks are all different and the players hide them till the end of the game. Only then the players show them and thus the secret tasks could be crucial for determining the winner.
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