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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
4+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Chris Hansen (II)
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아티스트
Chris Hansen (II)
-
인원
게임 소개
피퀀트 마을은 매우 행복한 곳이었어요. 그들은 각각 다른 종류의 음식을 생산하는 5개의 비옥한 농지를 가지고 있었다. 모든 사람들이 맛있는 음식을 많이 먹었습니다. 그러나 사악한 마법사 캡티어스는 질투가 나서 다섯 농장을 저주로 만들었다. 음식이 괴물 같은 크기로 커지면서 마을을 공격하기 시작했다. 그 사람들은 거대한 음식으로부터 자신들을 방어하기 위해 제한된 양의 대포알만 가지고 있었습니다! 다행히도 에피큐어 땅에서 온 거인이 자원하여 마을을 지키고 마을에 너무 가까이 있는 음식은 무엇이든 먹었다 - 거인들이 평소에 먹지 않던 음식이었음에도 말이다. 마법사의 마법은 제한되어 있으므로 당신의 마을이 고갈될 때까지 지키는 것이 당신의 도전입니다.
이것은 부모와 아이가 함께 할 수 있도록 고안된 협동 게임입니다. 이 게임에는 단일 시트 보드, 토큰, 작은 카드 한 벌이 포함되어 있다. 플레이어는 또한 M&Ms, 과일 과자, 생선 크래커와 같이 아이가 좋아하는 작은 사탕이나 간식 10개 정도를 제공해야 한다. 부모는 또한 아이가 먹어봤으면 하는 다섯 가지 음식을 선택해야 한다. 다섯 가지 음식 그룹에서 각각 한 가지 음식을 선택하는 것을 추천하지만 어떤 음식을 조합해도 좋습니다.
널빤지의 각 부분에는 마을을 향하는 길이 있고, 다섯 가지 음식 중 하나의 상징이 새겨져 있다. 게임 전에 각 트랙에 5가지 음식 중 하나를 지정합니다(어떤 음식이 어떤 트랙에 있는지 기억할 수 있도록 마커가 제공됩니다). 각 턴마다 플레이어들은 어떤 트랙이 회전하는 마을을 공격하는지 나타내는 카드를 덱에서 뽑는다. 표식을 한 칸 아래로 이동시켜
마을은 주사위를 굴려 전진하는 토큰보다 높은 숫자를 얻음으로써 스스로를 방어할 수 있습니다. 플레이어는 언제든지 자신의 "캐넌볼" (후보들) 중 하나를 사용하여 자동으로 배틀에서 승리할 수 있다. 만약 그들이 포탄을 사용한다면, 그것은 영원히 사라지게 된다.
거대한 마커는 "1" 공간 사이에서 빨간색 선을 따라 이동할 수 있습니다. 만약 거인과 음식 괴물이 같은 공간에 있다면, 거인은 그것을 먹음으로써 그 조각을 즉시 제거할 수 있다. 아이는 이 동작에 관련된 음식을 맛봐야 합니다. 아이는 연관된 음식을 맛봄으로써 음식 괴물을 밀어낼 수 있습니다.
만약 어떤 음식 괴물이 마을에 들어오게 되면 마을 사람들을 모두 쳐부수고, 게임은 지고, 대포알은 사라진다(부모가 그들을 잡아먹게 된다). 아이가 추첨 데크가 비워질 때까지 마을을 지킬 수 있게 되면 남은 사탕 대포알을 보상으로 다 먹게 된다.
이 게임은 다린 A에 의해 이스라엘 독립에서 영감을 받았습니다. 레빌로프.
이 게임은 2015년 어린이 게임 인쇄 및 놀이 디자인 공모전에서 협동조합 최우수 게임 3위를 차지했다.
이것은 부모와 아이가 함께 할 수 있도록 고안된 협동 게임입니다. 이 게임에는 단일 시트 보드, 토큰, 작은 카드 한 벌이 포함되어 있다. 플레이어는 또한 M&Ms, 과일 과자, 생선 크래커와 같이 아이가 좋아하는 작은 사탕이나 간식 10개 정도를 제공해야 한다. 부모는 또한 아이가 먹어봤으면 하는 다섯 가지 음식을 선택해야 한다. 다섯 가지 음식 그룹에서 각각 한 가지 음식을 선택하는 것을 추천하지만 어떤 음식을 조합해도 좋습니다.
널빤지의 각 부분에는 마을을 향하는 길이 있고, 다섯 가지 음식 중 하나의 상징이 새겨져 있다. 게임 전에 각 트랙에 5가지 음식 중 하나를 지정합니다(어떤 음식이 어떤 트랙에 있는지 기억할 수 있도록 마커가 제공됩니다). 각 턴마다 플레이어들은 어떤 트랙이 회전하는 마을을 공격하는지 나타내는 카드를 덱에서 뽑는다. 표식을 한 칸 아래로 이동시켜
마을은 주사위를 굴려 전진하는 토큰보다 높은 숫자를 얻음으로써 스스로를 방어할 수 있습니다. 플레이어는 언제든지 자신의 "캐넌볼" (후보들) 중 하나를 사용하여 자동으로 배틀에서 승리할 수 있다. 만약 그들이 포탄을 사용한다면, 그것은 영원히 사라지게 된다.
거대한 마커는 "1" 공간 사이에서 빨간색 선을 따라 이동할 수 있습니다. 만약 거인과 음식 괴물이 같은 공간에 있다면, 거인은 그것을 먹음으로써 그 조각을 즉시 제거할 수 있다. 아이는 이 동작에 관련된 음식을 맛봐야 합니다. 아이는 연관된 음식을 맛봄으로써 음식 괴물을 밀어낼 수 있습니다.
만약 어떤 음식 괴물이 마을에 들어오게 되면 마을 사람들을 모두 쳐부수고, 게임은 지고, 대포알은 사라진다(부모가 그들을 잡아먹게 된다). 아이가 추첨 데크가 비워질 때까지 마을을 지킬 수 있게 되면 남은 사탕 대포알을 보상으로 다 먹게 된다.
이 게임은 다린 A에 의해 이스라엘 독립에서 영감을 받았습니다. 레빌로프.
이 게임은 2015년 어린이 게임 인쇄 및 놀이 디자인 공모전에서 협동조합 최우수 게임 3위를 차지했다.
The village of Piquant was a very happy place. They had five bountiful farmlands that each produced a different type of food. All of the people had lots of delicious food to eat. But the evil wizard Captious grew jealous and cursed each of the five farmlands. The food grew to a monstrous size and began to attack the village. The people had only a limited supply of cannonballs to defend themselves against the humongous food! Thankfully a giant from the land of Epicure volunteered to guard the village and eat any food that got too close to the village - even though it was food that giants didn't normally eat. The wizard's magic is limited so your challenge is to defend your village until it runs out.
This is a co-op game designed to be played together by a parent and one child. The game contains a single-sheet board, tokens, and a small deck of cards. Players will also need to provide one 6-sided die and about 10 small candies or snacks that the child likes to eat such as M&Ms, Fruit Snacks, or Fish Crackers. The parent should also choose five foods that they would like the child to try eating. I recommend choosing one food from each of the five food groups but any combination of foods will work.
Each section of the board contains a track leading towards the village and is marked by an icon of one of the five food groups. Before the game, assign one of the five foods to each track (markers are provided to help you remember which food is on which track). Each turn, players will draw a card from the deck that will indicate what tracks are attacking the village that turn. Move that marker one space down the track.
The village can defend itself by rolling a die and trying to get a higher number than the advancing token. At any time, the player may use one of their "cannonballs" (candies) to automatically win a battle. If they use a cannonball it is lost forever (the parent gets to eat it).
The giant marker can move along the red line between the "1" spaces. If a giant and a food monster are ever in the same space, the giant may immediately remove that piece by eating it. The child must taste the associated food for this action. The child can push back the food monsters by tasting the associated food.
If any food monster is ever able to enter the village it squishes all the villagers, the game is lost, and the cannonballs are lost (the parent gets to eat them). If the child is able to defend the village until the draw deck is empty, he or she gets to eat all the remaining candy cannonballs as a reward.
This game is inspired by Israeli Independence by Darin A. Leviloff.
This game won 3rd place for Best Co-operative game in the 2015 Children's Game Print and Play Design Contest.
This is a co-op game designed to be played together by a parent and one child. The game contains a single-sheet board, tokens, and a small deck of cards. Players will also need to provide one 6-sided die and about 10 small candies or snacks that the child likes to eat such as M&Ms, Fruit Snacks, or Fish Crackers. The parent should also choose five foods that they would like the child to try eating. I recommend choosing one food from each of the five food groups but any combination of foods will work.
Each section of the board contains a track leading towards the village and is marked by an icon of one of the five food groups. Before the game, assign one of the five foods to each track (markers are provided to help you remember which food is on which track). Each turn, players will draw a card from the deck that will indicate what tracks are attacking the village that turn. Move that marker one space down the track.
The village can defend itself by rolling a die and trying to get a higher number than the advancing token. At any time, the player may use one of their "cannonballs" (candies) to automatically win a battle. If they use a cannonball it is lost forever (the parent gets to eat it).
The giant marker can move along the red line between the "1" spaces. If a giant and a food monster are ever in the same space, the giant may immediately remove that piece by eating it. The child must taste the associated food for this action. The child can push back the food monsters by tasting the associated food.
If any food monster is ever able to enter the village it squishes all the villagers, the game is lost, and the cannonballs are lost (the parent gets to eat them). If the child is able to defend the village until the draw deck is empty, he or she gets to eat all the remaining candy cannonballs as a reward.
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