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BGG랭킹
BGG전체 : 11592
WARGAMES : 2737
THEMATIC : 1320 -
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
-
디자이너
Geoffrey Greer
-
아티스트
-
인원
게임 소개
개요
산 알리és(프랑스어: “ 동맹 없이”)는 20세기 군대와 기술을 지휘하는 카드 게임이다. Sans Alliés는 웅장한 전략, 지역 이동 전쟁 게임의 느낌을 받아 약 1시간 안에 플레이할 수 있는 촘촘한 단독 패키지에 압축합니다.
게임 플레이
적국은 피라미드의 맨 위에 "적 수도"카드가 층층이 쌓인 피라미드로 배열된 "지역"카드로 표현된다. 한편, 궁극적인 무기의 완성을 향한 적의 "진행"은 피라미드의 측면을 따라 있는 근접 궤도로 표현되는데, 이것은 아마도 매 회전을 할 때마다 증가할 것이다. 이 게임의 목적은 적이 무기를 완성하기 전에 적의 자본 카드를 획득하거나 청구하는 것이다.
피라미드 위에 놓인 카드 중 하나 또는 둘 다 제거될 때까지 어떤 지역 카드도 제거될 수 없다. 따라서 피라미드의 가장 낮은 레벨에서 지역 카드를 먼저 캡처하여 단계별로 피라미드를 올라가야 합니다. 한 지역을 점령하려는 각각의 시도는 "침략이라고 불립니다." 적국 갑판과는 별개로 다양한 부대 카드를 모아서 침입합니다. 이 단위들은 강도 값을 가지고 있는 반면 피라미드의 각 수준은 방어 값을 가지고 있다. 주어진 지역에 대한 침략을 시도하기 위해서는 충분한 힘과 적절한 유형의 유닛을 모아야 합니다. 그런 다음 주사위를 굴려 침략군 전체를 잃거나(폐기) 몇 명을 구하거나 예상보다 많이 잃으면 퇴각할 수 있습니다.
이 과정에서 리소스 센터라고 하는 지역 카드를 캡처하거나 특정 구역을 침범하여 수용소를 해방시킬 수 있습니다. 이러한 성과는 차례에 따라 그리는 카드 수를 늘릴 뿐만 아니라 유닛의 힘 값을 향상시킬 수 있는 능력을 부여하며, 자신의 궁극기 무기를 포함하여 전투에서 보다 역동적인 선택을 할 수 있는 전술적 개발을 도입합니다.
산 알리és(프랑스어: “ 동맹 없이”)는 20세기 군대와 기술을 지휘하는 카드 게임이다. Sans Alliés는 웅장한 전략, 지역 이동 전쟁 게임의 느낌을 받아 약 1시간 안에 플레이할 수 있는 촘촘한 단독 패키지에 압축합니다.
게임 플레이
적국은 피라미드의 맨 위에 "적 수도"카드가 층층이 쌓인 피라미드로 배열된 "지역"카드로 표현된다. 한편, 궁극적인 무기의 완성을 향한 적의 "진행"은 피라미드의 측면을 따라 있는 근접 궤도로 표현되는데, 이것은 아마도 매 회전을 할 때마다 증가할 것이다. 이 게임의 목적은 적이 무기를 완성하기 전에 적의 자본 카드를 획득하거나 청구하는 것이다.
피라미드 위에 놓인 카드 중 하나 또는 둘 다 제거될 때까지 어떤 지역 카드도 제거될 수 없다. 따라서 피라미드의 가장 낮은 레벨에서 지역 카드를 먼저 캡처하여 단계별로 피라미드를 올라가야 합니다. 한 지역을 점령하려는 각각의 시도는 "침략이라고 불립니다." 적국 갑판과는 별개로 다양한 부대 카드를 모아서 침입합니다. 이 단위들은 강도 값을 가지고 있는 반면 피라미드의 각 수준은 방어 값을 가지고 있다. 주어진 지역에 대한 침략을 시도하기 위해서는 충분한 힘과 적절한 유형의 유닛을 모아야 합니다. 그런 다음 주사위를 굴려 침략군 전체를 잃거나(폐기) 몇 명을 구하거나 예상보다 많이 잃으면 퇴각할 수 있습니다.
이 과정에서 리소스 센터라고 하는 지역 카드를 캡처하거나 특정 구역을 침범하여 수용소를 해방시킬 수 있습니다. 이러한 성과는 차례에 따라 그리는 카드 수를 늘릴 뿐만 아니라 유닛의 힘 값을 향상시킬 수 있는 능력을 부여하며, 자신의 궁극기 무기를 포함하여 전투에서 보다 역동적인 선택을 할 수 있는 전술적 개발을 도입합니다.
OVERVIEW
Sans Alliés (French: “without allies”) is a solitaire card game where you command 20th century troops and technology, pushing through an enemy nation bent on developing a vile super-weapon. Sans Alliés takes the feel of a grand-strategy, area-movement war game and compresses it into a tight little solo package, playable in about an hour.
GAME PLAY
The enemy nation is represented by an assortment of "region" cards arranged as a layered pyramid, with the "enemy capital" card at the top of the pyramid. Meanwhile, the enemy's "progress" towards completion of an ultimate weapon is represented by a proximity track along the side of the pyramid, which possibly increases each turn. The object of the game is to capture or claim the enemy capital card before the enemy succeeds in completing his weapon.
No region card can be removed from the pyramid until either one or both of the cards laid atop it are removed first. Therefore, you will need to capture region cards at the lowest level of the pyramid first, working your way up the pyramid in stages. Each attempt to capture a region is called an "invasion." To conduct invasions, you gather various military unit cards from your draw deck (separate from the enemy nation deck). These units have strength values, while each level of the pyramid has a defensive value. You have to amass enough strength and the right types of units to attempt an invasion on a given region, and then a roll of the dice determines whether you lose (discard) this entire invasionary force, or save a few, or lose more than expected, and are possibly forced to retreat.
Along the way, you can capture select region cards called resource centers, and/or you can invade select zones to liberate prison camps. These achievements not only increase the number of cards you draw on a turn, but also grant you the ability to improve your units strength values, and they introduce tactical developments that give you more dynamic choices in battle, including an Ultimate Weapon of your own.
Sans Alliés (French: “without allies”) is a solitaire card game where you command 20th century troops and technology, pushing through an enemy nation bent on developing a vile super-weapon. Sans Alliés takes the feel of a grand-strategy, area-movement war game and compresses it into a tight little solo package, playable in about an hour.
GAME PLAY
The enemy nation is represented by an assortment of "region" cards arranged as a layered pyramid, with the "enemy capital" card at the top of the pyramid. Meanwhile, the enemy's "progress" towards completion of an ultimate weapon is represented by a proximity track along the side of the pyramid, which possibly increases each turn. The object of the game is to capture or claim the enemy capital card before the enemy succeeds in completing his weapon.
No region card can be removed from the pyramid until either one or both of the cards laid atop it are removed first. Therefore, you will need to capture region cards at the lowest level of the pyramid first, working your way up the pyramid in stages. Each attempt to capture a region is called an "invasion." To conduct invasions, you gather various military unit cards from your draw deck (separate from the enemy nation deck). These units have strength values, while each level of the pyramid has a defensive value. You have to amass enough strength and the right types of units to attempt an invasion on a given region, and then a roll of the dice determines whether you lose (discard) this entire invasionary force, or save a few, or lose more than expected, and are possibly forced to retreat.
Along the way, you can capture select region cards called resource centers, and/or you can invade select zones to liberate prison camps. These achievements not only increase the number of cards you draw on a turn, but also grant you the ability to improve your units strength values, and they introduce tactical developments that give you more dynamic choices in battle, including an Ultimate Weapon of your own.
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