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Warfighter 101: Movement to Contact (2005)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

구성 요소: 색 규칙 4페이지, 작업 순서 4개, 유닛을 설명하는 플레이어 보조 도구 2개, 마운트된 7/8" 카운터 1개(다이 컷이 아님) 및 11x17" 맵(양면)이 있습니다.

이 게임은 중대대와 작전통제소총부대의 충돌을 다루고 있다. 양측 모두 지원 포병과 헬기 자산이 붙어 있다.

두 플레이어가 움직인 후 발사할 때 메커니즘이 간단합니다. 즉, 전투 후에 데미지가 적용됩니다. 불은 주사위를 한 움큼 굴리고 적중량을 세고 대상의 갑옷을 빼는 것으로 해결된다. 유닛은 기절하거나, 후퇴하거나, 손실을 입거나, 즉사할 수 있다. 고급 규칙은 (적이 일정 거리 내에 있는 경우) 목표물로 선언함으로써 부대가 적의 이동을 방해할 수 있는 일종의 기회 사격을 추가한다.

작전 명령은 승리 조건 및 기타 효과(예: 수비 위치)를 설정합니다. 따라서 2인 경기에서는 일부 정보가 플레이어 간에 공유되지 않습니다. 시나리오 작성을 위한 빈 템플릿이 제공되며 게시자 웹사이트에서 빈 양식을 다운로드할 수 있습니다.
Components: Four pages of color rules, four operations orders, two player aids describing the units, one sheet of mounted 7/8" counters (not die cut) and an 11x17" map (double-sided).

Game covers clashes at the National Training Center between a heavy battalion and an OPFOR motor rifle force. Both sides have supporting artillery and helicopter assets attached.

Mechanics are straightforward with both players moving and then firing - damage takes effect after combat. Fire is resolved by rolling a handful of dice, counting the hits and then subtracting the target's armor - units may be stunned, forced to retreat, take losses or be killed outright. The advanced rules add a sort of opportunity fire where a unit may interfere with enemy movement by declaring it as a target (provided the enemy is within a certain distance).

The Operations Orders set up victory conditions and other effects (such as defensive positions) - thus, in a 2 player game, some information will not be shared between players. A blank template for scenario creation is provided and blank forms may be downloaded from the publisher's website.

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