-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Robert G. Markham
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1808년 8월 11일 포르투갈 비메이로에서의 영불 접견에 관한 DTP 간행물이 출판되었다. 지휘관, 편대, 기병 돌격, 사기 등 다양한 전투 유형을 다루는 라 게라 데 라 인데펜시아 시스템 규칙(12페이지)을 사용합니다. 시나리오에는 적은 수의 이벤트 카드가 사용됩니다. 시나리오는 2페이지에 불과하지만, 롤리카를 제외하고 반도 전투의 긴 목록은 결실을 맺지 못했다. 지도가 '기능성'이긴 하지만 7페이지에 달하는 컬러 플레이어 보조 차트뿐만 아니라 직사각형 라인 구성 단위를 포함한 카운터에 대한 DTP 생산가치가 높다.
게임 시스템:
- 축척 250 m/m³ (140 yrd/m³);
- 시간 = 15분/GT;
- 힘 = 100명/SP(남성), 50명/SP(남성), 3명의 총/SP(남성)
게임 시스템:
- 축척 250 m/m³ (140 yrd/m³);
- 시간 = 15분/GT;
- 힘 = 100명/SP(남성), 50명/SP(남성), 3명의 총/SP(남성)
DTP publication on the Anglo-French encounter at Vimeiro in Portugal on 11 August 1808. Uses the La Guerra de la Indepencia system rules (12 pages) which cover leaders, formation, various types of combat, including cavalry charges, and morale. The scenario employs a small number of event cards. The scenario rules are only 2 pages, although the long list of Peninsular battles announced for this series never came to fruition, except for Rolica. The DTP production values are high for the counters, including oblong line-formation units, as well as 7 pages of color Player Aid Charts, although the map is 'functional'.
Game system:
- scale 250 m/hex (140 yrd/hex);
- time = 15 min/GT;
- strength = 100 men/SP (infantry), 50 men/SP (cavalry), 3 guns/SP (artillery)
Game system:
- scale 250 m/hex (140 yrd/hex);
- time = 15 min/GT;
- strength = 100 men/SP (infantry), 50 men/SP (cavalry), 3 guns/SP (artillery)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
530
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18