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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
Jussi Wallenius
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인원
게임 소개
이 핀란드 포뮬러 레이싱 게임에서는 두 개의 표준 폰으로 표현된다. 게임은 모든 사람들이 보드에 하나씩 가지고, 그 다음에 특별한 주사위가 굴러갑니다. 1, 2 또는 3을 얻으면 다른 폰을 보드에 올려놓습니다. 이제 이동 중입니다. 하지만 당신의 움직임은 항상 당신의 다음 움직임에도 영향을 미치기 때문에 주의하세요. 기본적인 아이디어는 항상 뒤에 있는 폰을 반대쪽 위치에 놓는 것입니다("A"-spot)는 다른 폰 앞에 있습니다. 그러나 각 턴에서 다이를 굴리면 "에서 벗어날 수 있는 그리드 포인트 수가 표시됩니다.A" 스폿(0-3). 측면 편차는 스티어링을 나타내며 두 폰을 더 가까이 또는 더 멀리 떨어뜨리는 것은 감속과 가속을 나타냅니다. 따라서 두 폰은 차량의 속도를 나타내는 벡터를 형성하며, 너무 긴 벡터(=너무 빠른 속도)로 촘촘한 커브에 접근하면 가능한 다이 결과 내에 도달하지 못하고 트랙을 벗어나게 됩니다. 충돌은 당신이 당신의 속도와 같은 회전 수를 지나게 할 것이며, 보드에 표시된 것처럼 특히 어려운 곳에서 충돌이 일어났다면 두 배가 된다. 롤링 a "NO"는 "를 굴리는 동안 턴을 통과하도록 강제합니다.FREE"는 당신에게 추가 기회를 줍니다. 롤링 0은 차량이 단순히 해당 턴을 위해 속도와 방향을 유지하는 것을 의미합니다(연속적으로 여러 번 발생할 경우 재앙적인 결과를 초래할 수 있음).
트랙에서 녹색 지점을 치면 터보 카드(좋음)를 선택할 수 있고, 노란색 점이 더 많은 경우 위험 카드(나쁨, 놀랍게도)를 선택할 수 있습니다. 빨간 점 중 하나를 치면 자유롭게 이동할 수 있는데, 이는 트랙을 짧은 "인종 구역"으로 나누는 파란색 선에 의해 다소 제한된다.
사전 합의된 횟수만큼 랩을 돌면, 우승자는 먼저 결승선을 통과하여 통제된 풀 스톱을 하는 선수입니다.
이 게임은 놀라울 정도로 현실적인 레이싱 느낌을 줄 것을 약속한다.
이 게임은 몬자의 기본 트랙이 함께 제공됩니다. 호켄하임, 라스베이거스, 모나코(1983년)에 대한 추가 트랙이 출판되었다.
트랙에서 녹색 지점을 치면 터보 카드(좋음)를 선택할 수 있고, 노란색 점이 더 많은 경우 위험 카드(나쁨, 놀랍게도)를 선택할 수 있습니다. 빨간 점 중 하나를 치면 자유롭게 이동할 수 있는데, 이는 트랙을 짧은 "인종 구역"으로 나누는 파란색 선에 의해 다소 제한된다.
사전 합의된 횟수만큼 랩을 돌면, 우승자는 먼저 결승선을 통과하여 통제된 풀 스톱을 하는 선수입니다.
이 게임은 놀라울 정도로 현실적인 레이싱 느낌을 줄 것을 약속한다.
이 게임은 몬자의 기본 트랙이 함께 제공됩니다. 호켄하임, 라스베이거스, 모나코(1983년)에 대한 추가 트랙이 출판되었다.
In this Finnish Formula racing game the car is represented by two standard pawns. The game starts so that everyone has one on the board, then a special die is rolled. If you get 1, 2 or 3 you put your other pawn on the board - now you are on the move. But beware, as your moves always affect your next move as well. The basic idea is that you always move by putting the pawn that is behind in the exact opposite spot (called "A"-spot) in front of the other pawn. You do however roll the die on each turn and that tells you how many grid points you can deviate from the "A" spot (from 0-3). Deviating sideways represents steering while deviating the two pawns closer or further apart represents deceleration and acceleration. Thus, the two pawns form a vector which represents the car's speed and it goes without saying that if you approach a tight curve with a too long vector (=too high speed) you won't be able to make it within the possible die results, but will crash out of the track. Crashing will cause you to pass a number of turns equal to your speed, which is doubled if the crash happened in a particularly difficult spot, as marked on the board. Rolling a "NO" will force you to pass the turn while rolling a "FREE" gives you an extra turn. Rolling 0 means that the car simply keeps it speed and direction for that turn (with possibly disastrous results if it happens many times in a row).
Hitting a green spot on the track causes you to pick a Turbo card (good) while hitting one of the more plentiful yellow spots means a Danger card (bad, surprisingly). Hitting one of the red spots gives you a free move, which is somewhat limited by the blue lines that divide the track into shorter "race areas".
After a pre-agreed number of laps, the winner is the player who first manages to cross the finish line AND bring their car to a controlled full stop.
The game promises to give "a surprisingly realistic feel of racing".
The game comes with the basic track of Monza. Additional tracks have been published for Hockenheim, Las Vegas and Monaco (1983).
Hitting a green spot on the track causes you to pick a Turbo card (good) while hitting one of the more plentiful yellow spots means a Danger card (bad, surprisingly). Hitting one of the red spots gives you a free move, which is somewhat limited by the blue lines that divide the track into shorter "race areas".
After a pre-agreed number of laps, the winner is the player who first manages to cross the finish line AND bring their car to a controlled full stop.
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