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BGG랭킹
BGG전체 : 5783
PARTYGAMES : 409
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인원
2-8 명
BGG추천: 3-8 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.74 / 5
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디자이너
Matt Leacock
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아티스트
Philippe Guérin
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인원
게임 소개
니트위트는 산란고리의 계열에 따른 단어 게임으로 점수를 얻기 위해 특정 카테고리에 대한 독특한 답을 생각해내려고 하지만 정해진 카테고리를 사용하는 대신 플레이어가 게임을 하면서 자신만의 카테고리를 생성한다.
설정을 위해 각 플레이어는 플레이어 수에 따라 번호가 매겨진 스풀과 루프 문자열을 답안지와 함께 취한다. 다시 선수 수에 따라 1~4개의 홀이 있는 여러 개의 보너스 버튼이 테이블 위에 쌓여 있다. 테이블을 시계방향으로 돌면서, (첫 번째 이후에) 각 플레이어는 테이블 위에 하나의 루프를 배치하여 정확히 하나의 스풀을 둘러싸게 하고, 상자에서 단어 태그를 뽑아 이 루프에 부착한 다음, 스풀을 가지고 있지 않은 루프의 한 섹션에 하나의 스풀을 배치한다.e 섹션은 두 개의 원을 공통으로 가지며 두 섹션은 하나의 원에만 속합니다.)
모든 스풀을 배치하고 나면 모든 사람이 해당 스풀과 관련된 단어 태그를 기반으로 각 스풀의 단어, 이름 또는 구문을 생각하기 위해 경주를 벌입니다. 예를 들어 스풀 주위에 세 개의 루프가 있는 경우 스풀은 세 개의 단어를 가지고 있으며, 당신의 대답은 어떤 방식으로든 그 단어와 관련이 있어야 한다.
누군가가 작업을 마치거나 더 많은 답을 생각해내지 못하면, 그들은 스택의 맨 위 단추(구멍이 가장 많은 단추)를 잡는다. 마지막 버튼을 잡으면 선수들이 더 이상 답을 쓸 수 없다. 그런 다음 다른 사람과 공통적으로 가진 답을 지우고 남은 답에 점수를 매긴다. 각 답안은 같은 번호를 가진 스풀 주변의 루프 개수만큼 가치가 있다. 버튼은 자신이 가지고 있는 홀의 개수만큼 가치가 있으며, 점수가 가장 높은 사람이 승리한다.
설정을 위해 각 플레이어는 플레이어 수에 따라 번호가 매겨진 스풀과 루프 문자열을 답안지와 함께 취한다. 다시 선수 수에 따라 1~4개의 홀이 있는 여러 개의 보너스 버튼이 테이블 위에 쌓여 있다. 테이블을 시계방향으로 돌면서, (첫 번째 이후에) 각 플레이어는 테이블 위에 하나의 루프를 배치하여 정확히 하나의 스풀을 둘러싸게 하고, 상자에서 단어 태그를 뽑아 이 루프에 부착한 다음, 스풀을 가지고 있지 않은 루프의 한 섹션에 하나의 스풀을 배치한다.e 섹션은 두 개의 원을 공통으로 가지며 두 섹션은 하나의 원에만 속합니다.)
모든 스풀을 배치하고 나면 모든 사람이 해당 스풀과 관련된 단어 태그를 기반으로 각 스풀의 단어, 이름 또는 구문을 생각하기 위해 경주를 벌입니다. 예를 들어 스풀 주위에 세 개의 루프가 있는 경우 스풀은 세 개의 단어를 가지고 있으며, 당신의 대답은 어떤 방식으로든 그 단어와 관련이 있어야 한다.
누군가가 작업을 마치거나 더 많은 답을 생각해내지 못하면, 그들은 스택의 맨 위 단추(구멍이 가장 많은 단추)를 잡는다. 마지막 버튼을 잡으면 선수들이 더 이상 답을 쓸 수 없다. 그런 다음 다른 사람과 공통적으로 가진 답을 지우고 남은 답에 점수를 매긴다. 각 답안은 같은 번호를 가진 스풀 주변의 루프 개수만큼 가치가 있다. 버튼은 자신이 가지고 있는 홀의 개수만큼 가치가 있으며, 점수가 가장 높은 사람이 승리한다.
Knit Wit is a word game along the lines of Scattergories, with players trying to think up unique answers to particular categories in order to score points, but instead of using fixed categories, players generate their own categories while playing the game.
To set up, each player takes numbered spools and looped strings based on the number of players, along with an answer sheet. A number of bonus buttons, which have 1-4 holes, are stacked on the table, again based on the number of players. Going clockwise around the table, each player (after the first) places one loop on the table so that it surrounds exactly one spool, then draws a word tag from the box and attaches it to this loop, then places one spool in one section of loop(s) that has no spool in it. (Think of a Venn diagram; two overlapping circles form three sections, with one section having both circles in common and two sections being part of only one circle.)
Once all of the spools have been placed, everyone races to think of words, names, or phrases for each spool based on the word tags associated with that spool. If a spool has three loops around it, for example, it has three words associated with it, and your answer must relate to those words in some manner.
As soon as someone has finished or can't think of more answers, they grab the topmost button on the stack (the one with the most holes). Once the final button is grabbed, players can't write more answers. Players then compare answers, crossing out those they have in common with someone else, then scoring points for the remaining answers; each answer is worth as many points as the number of loops around the spool with the same number. Buttons are worth as many points as the number of holes they have, and whoever has the highest score wins.
To set up, each player takes numbered spools and looped strings based on the number of players, along with an answer sheet. A number of bonus buttons, which have 1-4 holes, are stacked on the table, again based on the number of players. Going clockwise around the table, each player (after the first) places one loop on the table so that it surrounds exactly one spool, then draws a word tag from the box and attaches it to this loop, then places one spool in one section of loop(s) that has no spool in it. (Think of a Venn diagram; two overlapping circles form three sections, with one section having both circles in common and two sections being part of only one circle.)
Once all of the spools have been placed, everyone races to think of words, names, or phrases for each spool based on the word tags associated with that spool. If a spool has three loops around it, for example, it has three words associated with it, and your answer must relate to those words in some manner.
As soon as someone has finished or can't think of more answers, they grab the topmost button on the stack (the one with the most holes). Once the final button is grabbed, players can't write more answers. Players then compare answers, crossing out those they have in common with someone else, then scoring points for the remaining answers; each answer is worth as many points as the number of loops around the spool with the same number. Buttons are worth as many points as the number of holes they have, and whoever has the highest score wins.
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