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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
7+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
카프 데 콜라 데 타울라 데 카르테스 i daus que는 컬투라 카스텔레라 d’una difon la cultura dàmica i enginyosa를 나타낸다.
캡 데 콜라(Cap de colla)는 카드와 주사위를 이용해 재미있고 역동적이며 영리한 방법으로 인간 탑 문화를 전파하는 보드게임이다.
카탈루냐 문화의 전형인 인간 탑을 해 가장 많은 점수를 얻는 것이 게임의 목적이다. 이 경기는 정규 라운드 5개와 칼럼 라운드 1개로 진행된다. 각 정규 라운드는 두 단계로 나뉜다.
첫 번째 단계인 "assaig" ("erzatz"와 같은) 카드는 대부분의 플레이어가 인간 타워를 건설하기 위해 준비된 카드를 모을 때까지 거래되고 거래된다.
그리고 나서 "a"라고 불리는 새로운 단계 (말 그대로 "광장에 "a"를 의미하지만, 공연을 의미)는 주사위를 사용하여 타워를 수행해야 한다: 타워를 건설하기 위해서는 타워의 난이도를 넘어야 하며, 타워가 성공적일 경우 "trial"을 획득하고 토큰을 할 수 있다.r. 과거 라운드에서 획득한 평가판 토큰은 재롤로 교환할 수 있습니다. 각 라운드에는 점수 부여 과정이 있는데, 먼저 타워를 완성한 선수가 타워의 난이도에 따라 성공적인 빌드 및 언빌드 점수를 획득한다. 5번의 정규 라운드가 끝난 후 플레이어는 과도한 평가판 토큰으로 인간 기둥("파일러")을 만들고 칼럼 난이도에 따라 점수를 획득할 수 있다.
모든 라운드의 점수를 합산하여 가장 많은 점수를 획득한 선수가 승자입니다.
캡 데 콜라(Cap de colla)는 카드와 주사위를 이용해 재미있고 역동적이며 영리한 방법으로 인간 탑 문화를 전파하는 보드게임이다.
카탈루냐 문화의 전형인 인간 탑을 해 가장 많은 점수를 얻는 것이 게임의 목적이다. 이 경기는 정규 라운드 5개와 칼럼 라운드 1개로 진행된다. 각 정규 라운드는 두 단계로 나뉜다.
첫 번째 단계인 "assaig" ("erzatz"와 같은) 카드는 대부분의 플레이어가 인간 타워를 건설하기 위해 준비된 카드를 모을 때까지 거래되고 거래된다.
그리고 나서 "a"라고 불리는 새로운 단계 (말 그대로 "광장에 "a"를 의미하지만, 공연을 의미)는 주사위를 사용하여 타워를 수행해야 한다: 타워를 건설하기 위해서는 타워의 난이도를 넘어야 하며, 타워가 성공적일 경우 "trial"을 획득하고 토큰을 할 수 있다.r. 과거 라운드에서 획득한 평가판 토큰은 재롤로 교환할 수 있습니다. 각 라운드에는 점수 부여 과정이 있는데, 먼저 타워를 완성한 선수가 타워의 난이도에 따라 성공적인 빌드 및 언빌드 점수를 획득한다. 5번의 정규 라운드가 끝난 후 플레이어는 과도한 평가판 토큰으로 인간 기둥("파일러")을 만들고 칼럼 난이도에 따라 점수를 획득할 수 있다.
모든 라운드의 점수를 합산하여 가장 많은 점수를 획득한 선수가 승자입니다.
Cap de colla és un joc de taula de cartes i daus que representa i difon la cultura castellera d’una forma divertida, dinàmica i enginyosa.
Cap de colla is a boardgame that uses cards and dice to spread the human towers culture in a funny, dynamic and clever way.
The purpose of the game is scoring the most points by doing human towers typical of catalan culture. The game is played in five regular rounds plus a column round. Each regular round is divided in two phases.
In first phase, called "assaig" (something like "erzatz"), cards are dealed and traded until most players have assembled enought cards to build a human tower.
Then a new phase called "a plaça" (literally "to the square", but it means performing), each player must perform the towers by using the dice : thay have to roll over difficulty of their tower to build the tower, and if the tower is succeful, they score a "trial" token and can try to "unbuild" the tower. The trial tokens earned in past rounds can be exchanged for rerolls. Each round has a scoring process : first player to complete a tower, succesful builds and unbuilds score points according with the difficulty of the tower. After the five regular rounds are played, players can try to build human columns (called "pilars") with excess trial tokens and score points according to column difficulty.
The player that scores most points, adding score of all rounds is the winner.
Cap de colla is a boardgame that uses cards and dice to spread the human towers culture in a funny, dynamic and clever way.
The purpose of the game is scoring the most points by doing human towers typical of catalan culture. The game is played in five regular rounds plus a column round. Each regular round is divided in two phases.
In first phase, called "assaig" (something like "erzatz"), cards are dealed and traded until most players have assembled enought cards to build a human tower.
Then a new phase called "a plaça" (literally "to the square", but it means performing), each player must perform the towers by using the dice : thay have to roll over difficulty of their tower to build the tower, and if the tower is succeful, they score a "trial" token and can try to "unbuild" the tower. The trial tokens earned in past rounds can be exchanged for rerolls. Each round has a scoring process : first player to complete a tower, succesful builds and unbuilds score points according with the difficulty of the tower. After the five regular rounds are played, players can try to build human columns (called "pilars") with excess trial tokens and score points according to column difficulty.
The player that scores most points, adding score of all rounds is the winner.
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