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BGG랭킹
BGG전체 : 8478
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
40-40 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.40 / 5
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디자이너
Shem Phillips
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아티스트
Jeremy Gosser, Emma Weakley
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인원
게임 소개
알파인 슬로프의 금빛 녹색 삼림지대에 베델 우즈가 서 있다. 베델 우즈는 한때 공간과 시간, 중력과 빛의 한계를 뛰어넘는 젊고 창의적인 사람들이 탐험한 고아원이다. 하지만 불길한 힘이 세계를 침략했을 때, 베델 우즈는 숲의 덤불 속에서 길을 잃은 먼 기억이 된다.
이제 한 무리의 젊은이들이 고아원의 문양을 달고 오래전에 시작한 일을 끝내기 위해 돌아옵니다. 하지만 그들은 불길한 힘이 그 기술을 찾아내고 세상이 살아남을 수 있는 유일한 기회를 파괴하기 전에 숲 곳곳에 흩어져 있는 기계들을 수리하고 복원하기 위해 부지런히 일해야 한다.
협력 게임인 베델 우즈는 "의 세계를 배경으로 한다.Hours"는 제시 리보디가 만든 작품으로 맨칼라 같은 메커니즘을 사용한다. 플레이어는 먼저 고아원을 둘러싸고 있는 6대의 기계 중 하나에서 일손을 모두 태운 다음, 시계 방향 또는 시계 반대 방향으로 보드를 움직이며 각 기계에서 한 명씩 떨어뜨리고 오작동을 고친다. 4가지 유형의 오작동이 있으며, 각각 이를 해결하기 위한 워커 유형이 일치합니다. 플레이어가 고치는 모든 오작동은 "지식"으로 개인 공급에 추가됩니다.
승리하기 위해서는 12명의 노동자 중 6명을 베델 우즈 고아원으로 보내야 한다. 첫 번째 작업자는 자신의 유형에 대한 지식 1개, 두 번째 작업자 2개, 세 번째 작업자 3개만 있으면 됩니다.
플레이어는 습득한 지식을 사용하여 각 머신에 숨겨진 스파이를 밝혀내야 합니다. 플레이어는 각 턴에 작업자를 배치한 마지막 기계에서만 스파이 1명을 발견할 수 있습니다.
각 턴 후, 세 개의 무작위 오작동이 그려지고 다양한 기계에 추가됩니다. 기계에 3개 이상의 오작동 및/또는 Spy가 있으면 위험 상태가 됩니다. 이 모든 것들이 기계를 유지하고 Dreamer를 만드는 일을 훨씬 더 어렵게 만듭니다. 또한, 적어도 한 대의 기계가 치명적이 되면 스파이가 배치됩니다.
한 선수의 차례가 끝날 때 중요한 기계가 4대 있으면 게임에서 지게 됩니다. 또한 보드에 스파이가 6대 이상 있거나 배치 시 '오동작'이 부족할 경우 즉시 패할 수 있다.
이제 한 무리의 젊은이들이 고아원의 문양을 달고 오래전에 시작한 일을 끝내기 위해 돌아옵니다. 하지만 그들은 불길한 힘이 그 기술을 찾아내고 세상이 살아남을 수 있는 유일한 기회를 파괴하기 전에 숲 곳곳에 흩어져 있는 기계들을 수리하고 복원하기 위해 부지런히 일해야 한다.
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승리하기 위해서는 12명의 노동자 중 6명을 베델 우즈 고아원으로 보내야 한다. 첫 번째 작업자는 자신의 유형에 대한 지식 1개, 두 번째 작업자 2개, 세 번째 작업자 3개만 있으면 됩니다.
플레이어는 습득한 지식을 사용하여 각 머신에 숨겨진 스파이를 밝혀내야 합니다. 플레이어는 각 턴에 작업자를 배치한 마지막 기계에서만 스파이 1명을 발견할 수 있습니다.
각 턴 후, 세 개의 무작위 오작동이 그려지고 다양한 기계에 추가됩니다. 기계에 3개 이상의 오작동 및/또는 Spy가 있으면 위험 상태가 됩니다. 이 모든 것들이 기계를 유지하고 Dreamer를 만드는 일을 훨씬 더 어렵게 만듭니다. 또한, 적어도 한 대의 기계가 치명적이 되면 스파이가 배치됩니다.
한 선수의 차례가 끝날 때 중요한 기계가 4대 있으면 게임에서 지게 됩니다. 또한 보드에 스파이가 6대 이상 있거나 배치 시 '오동작'이 부족할 경우 즉시 패할 수 있다.
In the golden green woodlands of the Alpine Slopes, stands Bethel Woods; an orphanage once explored by young, creative minds pushing the limits of space and time, gravity and light. But when an ominous force invades the world, Bethel Woods becomes a distant memory, lost inside the thickets of the forest.
Now a group of young people, wearing the crest of the orphanage, return to finish the work that was started long ago. They must work diligently, however, to repair and restore the machines scattered throughout the forest, before the ominous force finds the technology and destroys the only chance the world has in surviving.
The cooperative game Bethel Woods is set in the universe of "Hours", created by author, Jessy Ribordy (Falling Up/The River Empires) and uses a mancala-like mechanism. Players first pick up all the Workers from any one of the 6 Machines surrounding the Orphanage, then move either clockwise or counter-clockwise around the board, dropping one worker on each Machine and fixing Malfunctions as they go. There are 4 Malfunction types, each with a matching Worker type to fix it. All Malfunctions that players fix are added to their personal supply as "Knowledge".
To win, players need to send 6 of the 12 Workers into Bethel Woods Orphanage with increasing amounts of Knowledge to construct the "Daydreamer" (a machine that will rescue the orphanage's inhabitants from the impending downfall). The first Worker needs just 1 Knowledge of their type, the second 2, the third 3, and so on.
Players also need to use their acquired Knowledge to uncover spies, hidden within each of the Machines. Players may uncover 1 Spy only on the last Machine they place a Worker on each turn.
After each turn, three random Malfunctions are drawn and added to the various Machines. If a Machine has more than 3 Malfunctions and/or Spies, it goes into the critical state. These all make the task of maintaining the Machines and constructing the Daydreamer that much harder. Also, any round where at least one Machine goes critical, results in a Spy being placed.
Players lose the game if at the end of a player's turn, there are 4 critical Machines. They can also lose immediately if there are ever 6 Spies on the board or not enough Malfunctions when placing them.
Now a group of young people, wearing the crest of the orphanage, return to finish the work that was started long ago. They must work diligently, however, to repair and restore the machines scattered throughout the forest, before the ominous force finds the technology and destroys the only chance the world has in surviving.
The cooperative game Bethel Woods is set in the universe of "Hours", created by author, Jessy Ribordy (Falling Up/The River Empires) and uses a mancala-like mechanism. Players first pick up all the Workers from any one of the 6 Machines surrounding the Orphanage, then move either clockwise or counter-clockwise around the board, dropping one worker on each Machine and fixing Malfunctions as they go. There are 4 Malfunction types, each with a matching Worker type to fix it. All Malfunctions that players fix are added to their personal supply as "Knowledge".
To win, players need to send 6 of the 12 Workers into Bethel Woods Orphanage with increasing amounts of Knowledge to construct the "Daydreamer" (a machine that will rescue the orphanage's inhabitants from the impending downfall). The first Worker needs just 1 Knowledge of their type, the second 2, the third 3, and so on.
Players also need to use their acquired Knowledge to uncover spies, hidden within each of the Machines. Players may uncover 1 Spy only on the last Machine they place a Worker on each turn.
After each turn, three random Malfunctions are drawn and added to the various Machines. If a Machine has more than 3 Malfunctions and/or Spies, it goes into the critical state. These all make the task of maintaining the Machines and constructing the Daydreamer that much harder. Also, any round where at least one Machine goes critical, results in a Spy being placed.
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