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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.67 / 5

게임 소개

"제국 보병 부대"는 인간이 별에 도달한 후 먼 미래에 전투 "인용하는 전술 수준의 전쟁 게임이다." 그것은 "로 가장 잘 표현될 수 있다.분대장 " 회의 "스타워즈 " 만남 "우주선 트루퍼스".

부대 카운터는 보병 분대, 지도자 및 지원 무기를 나타냅니다. 지원 무기는 경, 중, 중 "에너지 무기"와 파괴 팩으로 구성되어 있습니다. 보병들은 일반적인 투덜거림과는 조금 다릅니다. 종류로는 로켓팩을 이용해 비행할 수 있는 경보병, 중보병, 동력보병이 있다. 카운터에는 세 개의 "힘"이 있다: 연합 보병 (지구인), 용병 (비협조 휴머노이드), 그리고 텔잔 (도마뱀처럼 외계인).

게임 메카닉은 대부분 스쿼드 리더의 메카닉을 단순화한 버전이며, 약간의 변경과 함께 미래형 보병 타입과 외계인에게 필요한 추가적인 뉘앙스를 가지고 있다.

게임 맵시트는 포함된 다양한 시나리오를 수용하기 위해 지리형태적이다.

경기 제작 질이 나쁘지는 않지만 같은 시대의 더 좋은 게임(팀장)에 미치지 못한다. 제국 보병 분대는 비록 매우 파생적이지만, 상당한 전술 수준의 공상 과학 전쟁 게임입니다.
"Imperial Infantry Squad" is a tactical-level wargame of combat "in the distant future after man has reached the Stars." It can best be described as "Squad Leader" meets "Star Wars" meets "Starship Troopers".

The unit counters represent infantry squads, individual leaders. and support weapons. The support weapons consist of light, medium, and heavy "energy weapons" and demolition packs. Infantry types are bit different than your typical grunt. Types include light, heavy, and powered infantry that can fly using rocket packs. There are three "forces" represented by the counters: Confederation Infantry (the earthlings), Mercenaries (non-Confederation humanoids), and Telzans (lizard like aliens).

The game mechanics are mostly simplified versions of Squad Leader's mechanics with a few alterations as well as the additional nuances required for the futuristic infantry types and aliens.

The game mapsheets are geomorphic to accommodate the various scenarios that are included.

The production quality of the game is not bad, but not up to the better games of the same era (like Squad Leader). Although it's highly (if not shamelessly) derivative, Imperial Infantry Squad a decent tactical-level sci-fi wargame.

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