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Glutter of Ravens: Warfare in the Age of Arthur – Rules and Resources for Wargames in the Period AD400-AD700 (1998)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

AD400-AD700 기간의 전쟁 게임에 대한 규칙 및 자원.­

이 이름은 웨일스의 서사시인 고도딘의 한 구절에서 유래했다.그는 요새의 벽에서 검은 까마귀를 잡아먹었지만 아서는 아니었다.­

디자이너인 다니엘 머지는 전설적인 전쟁 지도자인 아서가 지배했던 시대인 로마가 떠나 바이킹들이 도래하는 시기에 영국의 암흑 시대 전쟁 양식을 구체적으로 포착한 일련의 미니어처 워게임 규칙을 원했던 영국의 고고학자이다.

이 규칙에서 대표되는 군대는 대부분 로마인들이 브리타니아를 떠난 후에 생겨난 영국 왕국들이다. 그러나 이 왕국들에는 아일랜드인, 픽트인, 색슨인 등의 외부 적들도 있다. 로마인들을 위한 군대 명단도 있다.

전쟁밴드를 나타내는 스탠드에 인물들이 여러 배씩 배치돼 있다. 전대 종류는 중기병, 경기병, 중기병, 경기병 등이 있다. 이 전투밴드는 이동과 전투에 중요한 역할을 하는 세 가지의 "특징"에 의해 더욱 구별된다. 이러한 특징은 포메이션, 공격성, 힘이며 경기 중 변동할 수 있는 수치값으로 표현된다. 전대 형태와 국적 또는 왕국에 따라, 각각의 특징에 대해 최대치가 정해져 있다. 한 가지 특성에 대한 값이 0으로 감소하면, 전대(戰臺)는 손실된다.

플레이어는 다이롤에 의해 결정되는 명령 포인트를 통해 군대를 통제한다. 플레이어는 자신의 명령 포인트를 사용하여 자신의 전투 밴드를 이동하거나 포메이션과 공격성 값을 최대 허용치까지 높일 수 있습니다. (강도는 전투대 내의 전사 수를 나타냅니다.) 한 번 강점을 잃으면, 그 강점은 계속 유지된다.

군대는 두 가지 분류의 전쟁 부류로 나뉜다. 코미타투스는 지도자의 개인 수행원, 즉 전사만이 유일한 직업인 훈련된 전사들을 나타낸다. 파견대는 주로 전사는 아니지만 군대의 수를 늘리기 위해 강제로 복무할 수 있는 징집병을 나타냅니다. 코미타투스의 최대 포메이션과 공격성 값이 컨벤트보다 높습니다.

군대를 구성하는 전투대를 선택할 때, 플레이어는 자신의 군대 목록에 있는 모든 코미타투스 전투대를 사용해야 한다. 하지만, 그는 어떤 부대든 아무 부대나 선택할 수 있다. 군대에 있는 군악대의 수는 플레이어가 게임 전에 결정해야 하는 중요한 사항이다. 포메이션과 공격성의 시작 값은 플레이어가 시작하는 30개의 명령 포인트 풀에서 워밴드에 할당됩니다. 코미타투스만 선택해도 최대값으로 워밴드로 시작할 수 없고, 경기 중 커맨드포인트를 활용해 워밴드를 쌓아야 할 가능성이 높다. 이러한 군악대 구축은 전사들이 전투에서 최대의 효과를 발휘할 수 있도록 조직하고 영감을 줄 지도자의 필요성을 나타낸다. 플레이어가 30개의 커맨드 포인트를 너무 많은 워밴드 사이에 나누면 시작 값이 매우 낮아지고 워밴드를 만드는 데 여러 차례 시간을 투자해야 한다.

전투는 미사일과 근거리 전투로 나뉜다. 모든 전투부대는 어떤 종류의 미사일 무기(자발총, 슬링, 활)를 가지고 있다. 발사는 발사하는 워밴드의 힘과 대상의 변형된 다이롤을 비교함으로써 이루어집니다. 다이롤이 발사 장치의 강도보다 낮으면 대상에 대해 일부 효과가 발생합니다.

전투대가 근접전을 위해 사용하는 가치는 접촉의 성격에 따라 달라집니다. 전투에 투입되는 전투대는 공격성 값을 사용하고, 접촉했을 때 정지해 있는 전투대는 포메이션 값을 사용하며, 근접전을 계속하고 있는 전투대는 힘을 사용합니다(이번 차례에는 처음 접촉하지 않음). 전투대는 10대 군중의 강력한 팔로 변질되었습니다.에드맨.

전투의 결과로 전투대는 포메이션, 공격성, 힘의 다양한 손실 외에도 서거나 랠리 백 또는 후퇴할 수 있습니다. 매우 성공적인 전투밴드는 실제로 전투의 결과로 공격성을 높일 수 있다. 전투부대는 그들의 특성 중 하나를 0으로 감소시키지 않는 한 전투에서 완전히 제거되지 않는다. 많은 경우, 전쟁밴드는 분실되기 전에 여러 차례의 난투극을 위해 망치로 두들겨 맞아야 한다.

글러터 오브 레이븐스는 워게임즈 일러스트레이티드 잡지에 실렸던 다크 에이지 보병 슬로그 컨셉에 기반을 두고 있다. 그 규칙들은 또한 WRG로부터 De Bellis Antiitatis (DBA) 규칙들을 차용한 것으로 보인다. 그러나 규칙의 미묘한 차이로 인해 단순히 DBA 버전을 플레이하는 것이 아니라는 느낌을 받을 수 있습니다.

이 규칙들은 또한 그 시대의 군대에 대한 노트, 그 시대의 전사들에 대한 색판, 매우 훌륭한 참고 문헌 목록, 그리고 토론의 발표를 포함한 많은 배경 정보를 포함하고 있다.사실인가 허구인가?­
"Rules and resources for wargames in the period AD400-AD700."

The name comes from a line in the Welsh epic Y Gododdin, "He glutted black ravens on the walls of the fort, but he was no Arthur."

Daniel Mersey, the designer, is a British archaeologist who wanted a set of miniature wargame rules that specifically captured the style of warfare in Dark Ages Britain in the period between the Roman departure and the coming of the Vikings; the age that was dominated by the legendary war-leader Arthur.

The armies represented in the rules are mostly the British kingdoms that arose after the Romans left Britannia. However, there are also the external enemies of these kingdoms: the Irish, the Picts, and the Saxons. There is also an army list for Romans.

Figures are mounted in multiples on stands that represent warbands. Warband types can be Heavy Cavalry (HC), Light Cavalry (LC), Heavy Infantry (HI), and Light Infantry (LI). The warbands are further distinguished by a set of three "characteristics" that play an important role in movement and combat. These characteristics are Formation, Aggression, and Strength and are represented by a numerical value that can fluctuate during the game. Based on warband type and nationality or kingdom, there are set maximums for each of these characteristics. If the value for any one characteristic decreases to zero, the warband is lost.

Players control their armies through Command Points that are determined by a die roll. Using his Command Points, a player can move his warbands or increase their Formation and Aggression values up to the maximum allowed. (The Strength characteristic represents the number of warriors in the warband. Once a Strength point is lost, it stays lost.)

Armies are divided into two distinct categories of warband. The Comitatus represents the personal retinue of the leader, the trained warriors whose only job is to be fighters. The Contingent represents levy troops who are not primarily warriors but can be pressed into service to swell the numbers of an army. The maximum Formation and Aggression values for the Comitatus are higher than those for the Contingent.

When choosing the warbands that make up his army, a player must use all the Comitatus warbands in his army list (there are always five). However, he may choose any number of the Contingent warbands from none to all. The number of warbands in the army is a critical pre-game decision a player must make. The starting values for Formation and Aggression are assigned to the warbands from a pool of 30 Command Points that a player starts with. Even if he chooses only the Comitatus, he will likely be unable to start with his warbands at maximum values and must build them up during the game using his Command Points. This "building up" of the warbands represents the need for a leader to organize and inspire his warriors for them to be at their maximum effectiveness in battle. If a player divides his 30 Command Points between too many warbands, the starting values will be very low and he must spend several turns building up his warbands.

Combat is divided between missile file and melee. Every warband has some kind of missile weapon (javelins, slings, bows). Firing is done by comparing a firing warband's Strength to the target's modified die roll. If the die roll is lower than the firing unit's Strength, some effect is made against the target.

The values that warbands use for melee depends on the nature of contact: warbands that move into combat use their Aggression value, warbands who are stationary when contacted use their Formation value, and warbands that are continuing a melee (no initial contact this turn) use their Strength--the combat has degenerated to a slog bewteen mobs of armed men.

As a result of combat, warbands may Stand, Rally Back, or Retreat in addition to varying losses in Formation, Aggression, and Strength. A very successful warband may actually increase Aggression as a result of combat. Warbands are never eliminated outright in combat unless their losses reduce one of their characteristics to zero. In many cases, a warband has to get hammered for several rounds of melee before it is lost.

Glutter of Ravens is based on the Dark Age Infantry Slog concept that was featured in a volume of Wargames Illustrated magazine. The rules also seem to borrow from the De Bellis Antiquitatis (DBA) rules from WRG. However, the nuances in the rules create enough distinction that you get the feel you are not simply playing a version of DBA.

The rules also contain a great deal of background information about the period that include notes about the armies of the era, color plates of warriors of the period, a very good bibliography, and a presentation of the debate, "Arthur: Fact or Fiction?"

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