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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-20 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Abbott Albert, Eric Just, Patrick Wilson
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아티스트
-
인원
게임 소개
"1890-1920" 전함의 제니스
코르다이트와 스틸은 매우 시뮬레이션이다. 비록 역학은 매우 간단하지만(실제 규칙은 14페이지에 불과하다), 모든 샷에 대해 많은 양의 판단이 필요하다.
플레이어들은 사정거리 추정을 사용하여 목표물, 거리, 사격 횟수, 스프레드별로 샷을 계획한다. 해수면에서 발사선박의 포탑 플랫폼 높이와 목표선박의 크기에 따른 목표요인 등을 사거리와 상호 참조해 함선 모델을 넘어서는 "Danger Space"를 결정한다. Danger Space 내에 떨어질 것으로 추정되는 모든 샷은 적중으로 간주된다. 적중 위치는 모든 함선에 고유한 적중 확률표와 갑옷 차트에서 결정됩니다. 이후 침투, 데미지, 치명타가 결정된다. 한 번의 샷을 위한 전체 과정은 길어질 수 있다. 여러 모형 선박이 포함된 게임은 한 게임 턴에서 모든 샷을 판정하는 데 매우 오랜 시간이 걸릴 수 있습니다.
규칙은 함정을 지휘하는 선수만이 볼 수 있는 샷을 판정하고 데미지를 기록하기 위해 경기에 심판들을 활용할 것을 권고하고 있다. 이와 관련된 시간 때문에, 규칙은 또한 함선을 지휘하는 플레이어들이 발포의 결과가 결정되기를 기다리는 동안 다른 게임을 할 수 있는 공간을 마련하도록 권고하고 있다.
놀이에 필요한 공간은 꽤 넓을 수 있다. 1시 2400분 사격거리는 30피트까지 올라갈 수 있다. Dogger Bank나 Jutland와 같은 대규모 함대 액션을 계획한다면 체육관 바닥과 같은 것이 가장 적합한 장소입니다.
SMS Emden 대 HMAS Sydney와 같은 작은 행동의 경우, 세부 사항이 개인의 행동을 더 흥미롭게 만들기 때문에 이 규칙들은 매우 좋을 수 있다. 하지만, 그 규칙은 Coronel이나 Falklands보다 더 큰 행동에는 적용되지 않습니다.
1890년부터 1920년까지의 기간을 다룬다는 주장에도 불구하고, 코르다이트 앤 스틸은 제1차 세계 대전의 해전에 전념하고 있다. 독일 및 영국의 세계 1차 대전차 대전차 선박과 총기가 공급될 수 있는 유일한 선박 카드와 위험 공간 테이블이다. 다른 해군의 함정 카드와 포병대를 만드는 데 필요한 연구량이 많아 게임을 다른 시대로 확장하기는 매우 어려울 것이다.
코르다이트와 스틸은 매우 시뮬레이션이다. 비록 역학은 매우 간단하지만(실제 규칙은 14페이지에 불과하다), 모든 샷에 대해 많은 양의 판단이 필요하다.
플레이어들은 사정거리 추정을 사용하여 목표물, 거리, 사격 횟수, 스프레드별로 샷을 계획한다. 해수면에서 발사선박의 포탑 플랫폼 높이와 목표선박의 크기에 따른 목표요인 등을 사거리와 상호 참조해 함선 모델을 넘어서는 "Danger Space"를 결정한다. Danger Space 내에 떨어질 것으로 추정되는 모든 샷은 적중으로 간주된다. 적중 위치는 모든 함선에 고유한 적중 확률표와 갑옷 차트에서 결정됩니다. 이후 침투, 데미지, 치명타가 결정된다. 한 번의 샷을 위한 전체 과정은 길어질 수 있다. 여러 모형 선박이 포함된 게임은 한 게임 턴에서 모든 샷을 판정하는 데 매우 오랜 시간이 걸릴 수 있습니다.
규칙은 함정을 지휘하는 선수만이 볼 수 있는 샷을 판정하고 데미지를 기록하기 위해 경기에 심판들을 활용할 것을 권고하고 있다. 이와 관련된 시간 때문에, 규칙은 또한 함선을 지휘하는 플레이어들이 발포의 결과가 결정되기를 기다리는 동안 다른 게임을 할 수 있는 공간을 마련하도록 권고하고 있다.
놀이에 필요한 공간은 꽤 넓을 수 있다. 1시 2400분 사격거리는 30피트까지 올라갈 수 있다. Dogger Bank나 Jutland와 같은 대규모 함대 액션을 계획한다면 체육관 바닥과 같은 것이 가장 적합한 장소입니다.
SMS Emden 대 HMAS Sydney와 같은 작은 행동의 경우, 세부 사항이 개인의 행동을 더 흥미롭게 만들기 때문에 이 규칙들은 매우 좋을 수 있다. 하지만, 그 규칙은 Coronel이나 Falklands보다 더 큰 행동에는 적용되지 않습니다.
1890년부터 1920년까지의 기간을 다룬다는 주장에도 불구하고, 코르다이트 앤 스틸은 제1차 세계 대전의 해전에 전념하고 있다. 독일 및 영국의 세계 1차 대전차 대전차 선박과 총기가 공급될 수 있는 유일한 선박 카드와 위험 공간 테이블이다. 다른 해군의 함정 카드와 포병대를 만드는 데 필요한 연구량이 많아 게임을 다른 시대로 확장하기는 매우 어려울 것이다.
"The Zenith of the Battleship 1890-1920"
Cordite and Steel is very much a simulation. Even though the mechanics are pretty straightforward (there are only 14 pages of actual rules), there is a great amount of adjudication needed for every shot taken.
Players use range estimation and plot their shots by target, distance, number of shots, and spread. Factors such as the hieght of the firing ship's gun platform from sea level and a target factor based on the target ship's size are cross-referenced with the range to determine the "Danger Space" that extends beyond the ship model. All shots that are estimated to fall within the Danger Space are considered hits. The location of hits is determined from the Hit Probability Table and Armor chart that is unique to every ship. After this, penetration, damage, and critical hits are determined. The whole process for a single shot can be lengthy. Games that involve several model ships can take a very long time to adjudicate all the shots in any one game turn.
The rules recommend that judges be used in the game in order to adjudicate the shots and record damage that only the player commanding the ship can see. Because of the time involved in this, the rules also recommend that an area be set aside for the players commanding the ships to play other games (like Monopoly) while waiting for the results of the firing to be determined.
The area needed for play can be quite large. Gun ranges at 1:2400 scale can go up to 30 feet. Something like a gymnasium floor is the best place to play if you plan on a large fleet action like Dogger Bank or Jutland.
For small actions, like the SMS Emden vs. the HMAS Sydney, these rules can be very good becasue the detail makes the individual action more exciting. However, the rules don't work for actions that are larger than Coronel or The Falklands.
Despite its claim to cover the period from 1890 to 1920, Cordite and Steel is solely dedicated to naval combat in World War One. The only ship cards and Danger Space Tables supplied are for German and British WWI ships and guns. It would be very difficult to expand the game to other eras because of the intense amount of research needed to create ship cards and gun tables for other navies and wars.
Cordite and Steel is very much a simulation. Even though the mechanics are pretty straightforward (there are only 14 pages of actual rules), there is a great amount of adjudication needed for every shot taken.
Players use range estimation and plot their shots by target, distance, number of shots, and spread. Factors such as the hieght of the firing ship's gun platform from sea level and a target factor based on the target ship's size are cross-referenced with the range to determine the "Danger Space" that extends beyond the ship model. All shots that are estimated to fall within the Danger Space are considered hits. The location of hits is determined from the Hit Probability Table and Armor chart that is unique to every ship. After this, penetration, damage, and critical hits are determined. The whole process for a single shot can be lengthy. Games that involve several model ships can take a very long time to adjudicate all the shots in any one game turn.
The rules recommend that judges be used in the game in order to adjudicate the shots and record damage that only the player commanding the ship can see. Because of the time involved in this, the rules also recommend that an area be set aside for the players commanding the ships to play other games (like Monopoly) while waiting for the results of the firing to be determined.
The area needed for play can be quite large. Gun ranges at 1:2400 scale can go up to 30 feet. Something like a gymnasium floor is the best place to play if you plan on a large fleet action like Dogger Bank or Jutland.
For small actions, like the SMS Emden vs. the HMAS Sydney, these rules can be very good becasue the detail makes the individual action more exciting. However, the rules don't work for actions that are larger than Coronel or The Falklands.
Despite its claim to cover the period from 1890 to 1920, Cordite and Steel is solely dedicated to naval combat in World War One. The only ship cards and Danger Space Tables supplied are for German and British WWI ships and guns. It would be very difficult to expand the game to other eras because of the intense amount of research needed to create ship cards and gun tables for other navies and wars.
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