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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Greg Porter
-
아티스트
-
인원
게임 소개
인피니트 아미(iA)는 PDF로 출판된 사용자 지정 가능한 카드 게임이다. 플레이어는 카드를 인쇄하여 플레이하기 전에 원하는 카드를 만들 수 있습니다.
게시자:
게임 역학의 관점에서, 당신은 전쟁터를 나타내는 가상의 격자에서 플레이합니다. 네 영토의 반, 네 적수의 반. 적의 집결지를 파괴하거나, 유닛을 그들의 영토에 유지함으로써 카드 부족으로 승리할 수 있습니다. 유닛이 강력할수록 상대의 카드가 빨리 날아간다. 그들은 패가 떨어지면 평화를 위해 소송을 제기한다. 게임 오버.
iA에는 "mana"가 없습니다. 오히려 리소스 포인트 수집, 유닛 배포, 공격 또는 특수 기능 사용 등 각 턴마다 일정한 수의 액션을 얻을 수 있습니다. 유닛을 구축할 수 없는 경우 비용을 지불하는 데 필요한 리소스를 수집하기 위해 작업을 수행하십시오. 그리고, iA는 추첨의 행운을 최소화합니다. 당신이 원하는 건 당신의 개봉 손이에요. 당신은 승리를 가져다 줄 수 있다고 생각하는 군대로 각 전투를 시작합니다. 물론, 당신의 상대도 똑같이 하고 있습니다. 그리고 당신 중 한 사람만이 옳을 것입니다.
게시자:
게임 역학의 관점에서, 당신은 전쟁터를 나타내는 가상의 격자에서 플레이합니다. 네 영토의 반, 네 적수의 반. 적의 집결지를 파괴하거나, 유닛을 그들의 영토에 유지함으로써 카드 부족으로 승리할 수 있습니다. 유닛이 강력할수록 상대의 카드가 빨리 날아간다. 그들은 패가 떨어지면 평화를 위해 소송을 제기한다. 게임 오버.
iA에는 "mana"가 없습니다. 오히려 리소스 포인트 수집, 유닛 배포, 공격 또는 특수 기능 사용 등 각 턴마다 일정한 수의 액션을 얻을 수 있습니다. 유닛을 구축할 수 없는 경우 비용을 지불하는 데 필요한 리소스를 수집하기 위해 작업을 수행하십시오. 그리고, iA는 추첨의 행운을 최소화합니다. 당신이 원하는 건 당신의 개봉 손이에요. 당신은 승리를 가져다 줄 수 있다고 생각하는 군대로 각 전투를 시작합니다. 물론, 당신의 상대도 똑같이 하고 있습니다. 그리고 당신 중 한 사람만이 옳을 것입니다.
Infinite Armies (iA) is a customizable card game published as a PDF. The players can create any cards they want before printing them out and playing.
From the publisher:
In terms of game mechanics, you play on an imaginary grid that represents the battlefield. Half your territory, half your opponent's. You win by either destroying your foe's Staging Area, or running them out of cards by keeping units in their territory. The more powerful the unit, the faster your opponent's cards go away. When they're out of cards, they sue for peace. Game over.
iA has no "mana". Rather, you get a certain number of actions each turn, which can include collecting resource points, deploying units, making attacks or using special abilities. If you can't deploy a unit, spend an action to collect the resources you need to pay the cost! And, iA minimizes the luck of the draw. Your opening hand is exactly what you want. You start each battle with the forces you think will bring you victory. Of course, your opponent is doing the same, and only one of you will be right...
From the publisher:
In terms of game mechanics, you play on an imaginary grid that represents the battlefield. Half your territory, half your opponent's. You win by either destroying your foe's Staging Area, or running them out of cards by keeping units in their territory. The more powerful the unit, the faster your opponent's cards go away. When they're out of cards, they sue for peace. Game over.
iA has no "mana". Rather, you get a certain number of actions each turn, which can include collecting resource points, deploying units, making attacks or using special abilities. If you can't deploy a unit, spend an action to collect the resources you need to pay the cost! And, iA minimizes the luck of the draw. Your opening hand is exactly what you want. You start each battle with the forces you think will bring you victory. Of course, your opponent is doing the same, and only one of you will be right...
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