-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
0-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Michael Laver
-
아티스트
-
인원
게임 소개
정치 놀이
우리 모두의 정치인을 끌어내는 7가지 게임.
뒷면 커버에서:
이 책은 게임에 관한 책이자 정치에 관한 책입니다. 그것은 정치에 관심이 있거나, 게임을 좋아하거나, 어쨌든 두 가지가 동의어라고 생각하는 사람들을 위한 것이다. 그것은 또한 실용적이고 건설적이지만 즐거운 차원을 그들의 학업에 추가하면서 정치 교사와 학생 모두에게 유용한 부가물로 의도되었다.
자기 마음대로 하고, 권력을 잡고, 돈을 벌고, 약속을 어기는 것이다. 플레이어들은 정치인이 될 수 있고, 정당을 결성하고, 선거에 맞서 싸울 수 있고, 정부를 전복시키고, 모든 종류의 거래를 할 수 있다. '프리미티브 폴리틱스'부터 '롤링 로그', '선거'부터 '아젠다'까지 각 게임은 정치적 양대결의 칼끝과 추진력을 잡기 위한 시도다.
저자는 이 책에 나오는 게임들이 재미있어서 정치에 관심이 없는 사람들이 즐길 수 있기를 바란다. 하지만, 그 경기는 정치적 과정의 일부 측면을 보여주기 위한 것이다. 이 책의 첫 장에는 모든 게임에 적용되는 10가지 자연의 법칙이 명시되어 있다. 각각의 후속 장은 새로운 게임의 규칙을 제시하며 전략과 게임이 현실과 어떻게 관련되는지에 대한 논의를 포함한다.
이 책에 나오는 게임들은 다음과 같다.
1) Primetic Politics(플레이어 수 2 ~ 200만 명)
2) 기업가들
3) 선거
4) 연합
5) 재보선
6) 롤링 로그
7) 의제
그 게임들은 연필, 종이, 돈, 카드와 같은 최소한의 장비로 할 수 있다.
이 책은 1979년 펠리컨으로 처음 출판되었다. 개정판은 1997년에 UUP에 의해 출판되었다.
우리 모두의 정치인을 끌어내는 7가지 게임.
뒷면 커버에서:
이 책은 게임에 관한 책이자 정치에 관한 책입니다. 그것은 정치에 관심이 있거나, 게임을 좋아하거나, 어쨌든 두 가지가 동의어라고 생각하는 사람들을 위한 것이다. 그것은 또한 실용적이고 건설적이지만 즐거운 차원을 그들의 학업에 추가하면서 정치 교사와 학생 모두에게 유용한 부가물로 의도되었다.
자기 마음대로 하고, 권력을 잡고, 돈을 벌고, 약속을 어기는 것이다. 플레이어들은 정치인이 될 수 있고, 정당을 결성하고, 선거에 맞서 싸울 수 있고, 정부를 전복시키고, 모든 종류의 거래를 할 수 있다. '프리미티브 폴리틱스'부터 '롤링 로그', '선거'부터 '아젠다'까지 각 게임은 정치적 양대결의 칼끝과 추진력을 잡기 위한 시도다.
저자는 이 책에 나오는 게임들이 재미있어서 정치에 관심이 없는 사람들이 즐길 수 있기를 바란다. 하지만, 그 경기는 정치적 과정의 일부 측면을 보여주기 위한 것이다. 이 책의 첫 장에는 모든 게임에 적용되는 10가지 자연의 법칙이 명시되어 있다. 각각의 후속 장은 새로운 게임의 규칙을 제시하며 전략과 게임이 현실과 어떻게 관련되는지에 대한 논의를 포함한다.
이 책에 나오는 게임들은 다음과 같다.
1) Primetic Politics(플레이어 수 2 ~ 200만 명)
2) 기업가들
3) 선거
4) 연합
5) 재보선
6) 롤링 로그
7) 의제
그 게임들은 연필, 종이, 돈, 카드와 같은 최소한의 장비로 할 수 있다.
이 책은 1979년 펠리컨으로 처음 출판되었다. 개정판은 1997년에 UUP에 의해 출판되었다.
Playing Politics
Seven games that bring out the politician in all of us.
From the back cover:
"This is a book of games and a book about politics. It is for anyone interested in politics, or who likes playing games - or who thinks the two are synonymous anyway. It is intended also as a useful adjunct for both teachers and students of politics, adding a practical, constructive but enjoyable dimension to their studies.
It is about getting your own way, seizing power, making money, reneging on your promises. Players can be politicians, form parties, fight elections, overthrow governments and make all kinds of deals. From 'Primitive Politics' to 'Rolling Logs' and from 'Elections' to 'Agenda', each game is an attempt to capture the cut and thrust of political double-dealing."
The author hopes that the games in this book will be fun to play and can be enjoyed by people who don't care about politics. However, the games are intended to show some aspect of the political process. Ten fundamental laws of nature that apply to all the games are set out in the first chapter of the book. Each subsequent chapter gives the rules of a new game and includes a discussion on strategy and how the game relates to reality.
The games in this book are:
1) Primitive Politics (number of players 2 to 2,000,000,000)
2) Entrepreneurs
3) Elections
4) Coalitions
5) Coelections
6) Rolling Logs
7) Agenda
The games can be played with a minimum of equipment - pencils, paper, money, playing cards.
The book was originally published be Pelican in 1979. A revised edition was published by OUP in 1997.
Seven games that bring out the politician in all of us.
From the back cover:
"This is a book of games and a book about politics. It is for anyone interested in politics, or who likes playing games - or who thinks the two are synonymous anyway. It is intended also as a useful adjunct for both teachers and students of politics, adding a practical, constructive but enjoyable dimension to their studies.
It is about getting your own way, seizing power, making money, reneging on your promises. Players can be politicians, form parties, fight elections, overthrow governments and make all kinds of deals. From 'Primitive Politics' to 'Rolling Logs' and from 'Elections' to 'Agenda', each game is an attempt to capture the cut and thrust of political double-dealing."
The author hopes that the games in this book will be fun to play and can be enjoyed by people who don't care about politics. However, the games are intended to show some aspect of the political process. Ten fundamental laws of nature that apply to all the games are set out in the first chapter of the book. Each subsequent chapter gives the rules of a new game and includes a discussion on strategy and how the game relates to reality.
The games in this book are:
1) Primitive Politics (number of players 2 to 2,000,000,000)
2) Entrepreneurs
3) Elections
4) Coalitions
5) Coelections
6) Rolling Logs
7) Agenda
The games can be played with a minimum of equipment - pencils, paper, money, playing cards.
The book was originally published be Pelican in 1979. A revised edition was published by OUP in 1997.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
636
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
469
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
401
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
373
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18