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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Todd Sanders
-
아티스트
Todd Sanders
-
인원
게임 소개
조립된 호스트 Ó 이전;그의 황금 왕좌에 앉아 당신에게 말을 건넸소 그 앞에 무릎을 꿇고...
아이시르의 자녀여, 우리의 가장 진실된 화살이여, 우리가 칭송하는 신두여, 너는 태어날 때부터 우리와 함께 살았고, 그 시간 동안, 너는 모든 아버지의 총애를 받게 되었다. 라그나로크 접근... 바람 속에서 느낄 수 있어요 아이시르와 바니르가 다가오는 혼돈에 대비하는 동안, 우리는 당신이 9개의 왕국으로 가서 우리의 국경을 위협하는 모든 것을 멈추기를 요청합니다. 우리는 우리가 할 수 있는 한 모든 지원과 동맹을 빌려줄 것이다. 우리가 찾는 지식을 찾고 보상을 받으세요...
오딘 퀘스트(Odin Quest)는 토드 샌더스가 만든 90장의 타로 크기의 카드 게임으로, 약 1시간 안에 플레이된다.
재생해야 함:
90개의 게임 카드 • 1개의 플레이어 마커 • 7개의 6면 주사위
토큰으로 사용되는 13개의 검은색, 12개의 빨간색, 12개의 노란색, 1개의 흰색 및 1개의 파란색 큐브
설정:
7개의 카드 덱을 워드, 이벤트, 동맹, 적, 충돌, 왕국, 그리고 당신의 액션 카드와 같은 별도의 표시된 덱으로 구분합니다.
9왕국+발&오믈렐을 반지에 넣고 위를 향하게 하세요.
워드, 이벤트, 앨리, 적, 충돌 덱을 섞어서 왕국 아래에 그림 더미로 놓으십시오. 스택의 왕국 위에 있는 왕국 카드의 아이콘과 점에 따라 여러 장의 카드를 그려 넣습니다.
플레이 단계:
1. 탐색: 현재 사용 중인 영역에서 하나의 영역을 시계 방향 또는 시계 반대 방향으로 이동할 수 있습니다. Asbrú 카드(이쪽이 현재 위를 향하고 있는 경우)로 이동하여 카드 상단이 현재 영역에 정렬되도록 Asbrú를 회전시킬 수도 있습니다. 그런 다음 반지를 건너 아스브르ú 카드 하단의 반대편에 있는 카드로 건너갈 수 있습니다. 그런 다음 Asbrú 카드를 Minisbrunr 쪽으로 뒤집습니다.
새로운 왕국에서 위에 있는 카드를 차례대로 뒤집어라. 이벤트에서 당신을 이 왕국 또는 다른 왕국에 배치한 적 카드를 카드 스택 위에 놓습니다.
오딘 퀘스트에는 두 종류의 왕국이 있다.
빛의 왕국, 그곳에서 동맹군을 찾을 수 있을 것이다.
적을 발견할 수 있는 어둠의 왕국
각 영역에서 이벤트를 발생시키거나 Wards를 찾을 수도 있습니다. 이전에 방문한 왕국에 새로운 적이 배치되는 경우가 있습니다.
2. 만남: 점령한 왕국에서는 해당 왕국 위에 있는 카드 스택을 만나게 됩니다. 하나씩 뒤집어서 따로 만나세요. 이전에 이 왕국에서 활동하던 적들을 먼저 만난 후 나머지 카드 스택을 공격합니다.
이벤트 발생 시 - 카드의 지침을 따릅니다. 대부분의 이벤트는 보통 오멘 토큰 - 둠, 두려움 또는 탐욕 - 을 이벤트 또는 인접 카드에 추가합니다.
적이 마주칠 때 - 각 영역에서 적 또는 적이 마주칠 경우 충돌 카드를 하나씩 뽑습니다. 이 카드는 왕국 내 모든 적에게 사용되며 각 적에게 다른 규칙보다 우선하는 특별 조치와 함께 만남을 위한 기본 값을 부여합니다. 다음으로 주사위 7개를 굴려 낮은 것부터 높은 것까지 숫자 순서대로 놓고 적에 대한 기준값에 지정된 값을 더합니다. 이것은 적과 조우 값이 될 것입니다.
이제 몇 가지 제한 사항으로 작업 카드, 연합군 및 워드를 손에서 재생할 수 있습니다. 카드 조합을 플레이한 후, 액션 카드와 Alli 또는 Ward 카드에 표시된 대로 주사위를 굴려 Excounter Value의 합계를 합산합니다. Encounter에 성공하려면 Encounter 값이 Feop 값보다 커야 합니다.
아군과 마주칠 때 - 아군과 마주칠 때 대화에서 액션 카드와 워드 카드만 사용할 수 있습니다. 적과 조우할 때와 비슷한 규칙이 아군 조우 값 및 당신의 조우 값 계산에도 적용됩니다. 아군과 마주칠 때는 충돌 카드를 꺼내지 않습니다.
3. 해상도: 모든 만남이 해결된 후에 왕국은 &ldquo로 간주됩니다.적군이 남아 있지 않으면 클리어” 이 왕국에는 새로운 적, 오멘 토큰, 이벤트가 배치되지 않습니다. 향후 이벤트에서 오멘 토큰을 넣어야 할 경우 이 왕국을 건너뜁니다. 하지만 이 왕국에 대한 모든 이벤트는 현재 오멘 토큰과 함께 여기에 남아있을 것입니다. 당신은 게임에서 당신의 성공이 허락할 때에만 이 오멘 토큰들을 제거할 수 있습니다. 링에서 왕국을 90도 돌리면 이상 없음을 알립니다. 1번 왕국 동안 이 왕국을 이동할 수 있습니다. 원하는 경우 단계를 탐색합니다.
4. Quest End: 9왕국을 모두 정리하고 적을 모두 물리치면 게임이 종료됩니다. 당신이 당신의 임무를 시작한 발&오믈;ll은 절대 허가를 받을 필요가 없습니다.
2개 이하의 액션 카드가 남아 있고 복합된 파일을 폐기하거나 현재 왕국 및/또는 적에 18개 이상의 오멘 토큰이 있는 경우 퀘스트는 종료되고 패배하게 됩니다.
모든 적을 무찌르고 3개 이상의 액션 카드와 폐기 더미를 함께 가지고 있으면 승리했으며 특정 조건에 따라 승리 포인트를 계산할 수 있습니다.
아이시르의 자녀여, 우리의 가장 진실된 화살이여, 우리가 칭송하는 신두여, 너는 태어날 때부터 우리와 함께 살았고, 그 시간 동안, 너는 모든 아버지의 총애를 받게 되었다. 라그나로크 접근... 바람 속에서 느낄 수 있어요 아이시르와 바니르가 다가오는 혼돈에 대비하는 동안, 우리는 당신이 9개의 왕국으로 가서 우리의 국경을 위협하는 모든 것을 멈추기를 요청합니다. 우리는 우리가 할 수 있는 한 모든 지원과 동맹을 빌려줄 것이다. 우리가 찾는 지식을 찾고 보상을 받으세요...
오딘 퀘스트(Odin Quest)는 토드 샌더스가 만든 90장의 타로 크기의 카드 게임으로, 약 1시간 안에 플레이된다.
재생해야 함:
90개의 게임 카드 • 1개의 플레이어 마커 • 7개의 6면 주사위
토큰으로 사용되는 13개의 검은색, 12개의 빨간색, 12개의 노란색, 1개의 흰색 및 1개의 파란색 큐브
설정:
7개의 카드 덱을 워드, 이벤트, 동맹, 적, 충돌, 왕국, 그리고 당신의 액션 카드와 같은 별도의 표시된 덱으로 구분합니다.
9왕국+발&오믈렐을 반지에 넣고 위를 향하게 하세요.
워드, 이벤트, 앨리, 적, 충돌 덱을 섞어서 왕국 아래에 그림 더미로 놓으십시오. 스택의 왕국 위에 있는 왕국 카드의 아이콘과 점에 따라 여러 장의 카드를 그려 넣습니다.
플레이 단계:
1. 탐색: 현재 사용 중인 영역에서 하나의 영역을 시계 방향 또는 시계 반대 방향으로 이동할 수 있습니다. Asbrú 카드(이쪽이 현재 위를 향하고 있는 경우)로 이동하여 카드 상단이 현재 영역에 정렬되도록 Asbrú를 회전시킬 수도 있습니다. 그런 다음 반지를 건너 아스브르ú 카드 하단의 반대편에 있는 카드로 건너갈 수 있습니다. 그런 다음 Asbrú 카드를 Minisbrunr 쪽으로 뒤집습니다.
새로운 왕국에서 위에 있는 카드를 차례대로 뒤집어라. 이벤트에서 당신을 이 왕국 또는 다른 왕국에 배치한 적 카드를 카드 스택 위에 놓습니다.
오딘 퀘스트에는 두 종류의 왕국이 있다.
빛의 왕국, 그곳에서 동맹군을 찾을 수 있을 것이다.
적을 발견할 수 있는 어둠의 왕국
각 영역에서 이벤트를 발생시키거나 Wards를 찾을 수도 있습니다. 이전에 방문한 왕국에 새로운 적이 배치되는 경우가 있습니다.
2. 만남: 점령한 왕국에서는 해당 왕국 위에 있는 카드 스택을 만나게 됩니다. 하나씩 뒤집어서 따로 만나세요. 이전에 이 왕국에서 활동하던 적들을 먼저 만난 후 나머지 카드 스택을 공격합니다.
이벤트 발생 시 - 카드의 지침을 따릅니다. 대부분의 이벤트는 보통 오멘 토큰 - 둠, 두려움 또는 탐욕 - 을 이벤트 또는 인접 카드에 추가합니다.
적이 마주칠 때 - 각 영역에서 적 또는 적이 마주칠 경우 충돌 카드를 하나씩 뽑습니다. 이 카드는 왕국 내 모든 적에게 사용되며 각 적에게 다른 규칙보다 우선하는 특별 조치와 함께 만남을 위한 기본 값을 부여합니다. 다음으로 주사위 7개를 굴려 낮은 것부터 높은 것까지 숫자 순서대로 놓고 적에 대한 기준값에 지정된 값을 더합니다. 이것은 적과 조우 값이 될 것입니다.
이제 몇 가지 제한 사항으로 작업 카드, 연합군 및 워드를 손에서 재생할 수 있습니다. 카드 조합을 플레이한 후, 액션 카드와 Alli 또는 Ward 카드에 표시된 대로 주사위를 굴려 Excounter Value의 합계를 합산합니다. Encounter에 성공하려면 Encounter 값이 Feop 값보다 커야 합니다.
아군과 마주칠 때 - 아군과 마주칠 때 대화에서 액션 카드와 워드 카드만 사용할 수 있습니다. 적과 조우할 때와 비슷한 규칙이 아군 조우 값 및 당신의 조우 값 계산에도 적용됩니다. 아군과 마주칠 때는 충돌 카드를 꺼내지 않습니다.
3. 해상도: 모든 만남이 해결된 후에 왕국은 &ldquo로 간주됩니다.적군이 남아 있지 않으면 클리어” 이 왕국에는 새로운 적, 오멘 토큰, 이벤트가 배치되지 않습니다. 향후 이벤트에서 오멘 토큰을 넣어야 할 경우 이 왕국을 건너뜁니다. 하지만 이 왕국에 대한 모든 이벤트는 현재 오멘 토큰과 함께 여기에 남아있을 것입니다. 당신은 게임에서 당신의 성공이 허락할 때에만 이 오멘 토큰들을 제거할 수 있습니다. 링에서 왕국을 90도 돌리면 이상 없음을 알립니다. 1번 왕국 동안 이 왕국을 이동할 수 있습니다. 원하는 경우 단계를 탐색합니다.
4. Quest End: 9왕국을 모두 정리하고 적을 모두 물리치면 게임이 종료됩니다. 당신이 당신의 임무를 시작한 발&오믈;ll은 절대 허가를 받을 필요가 없습니다.
2개 이하의 액션 카드가 남아 있고 복합된 파일을 폐기하거나 현재 왕국 및/또는 적에 18개 이상의 오멘 토큰이 있는 경우 퀘스트는 종료되고 패배하게 됩니다.
모든 적을 무찌르고 3개 이상의 액션 카드와 폐기 더미를 함께 가지고 있으면 승리했으며 특정 조건에 따라 승리 포인트를 계산할 수 있습니다.
Before the assembled host Óðinnasagrim sat upon his golden throne and addressed you, kneeling before him ...
Child of the Aesir, our truest arrow, our lauded weorðmyndum, you have lived among us since your birthing and, in that time, you have become favored by the allfather. ragnarok approaches... we can feel it in the wind... while the Aesir and Vanir prepare for the coming chaos, we ask you to venture forth into the nine realms and stop all that threatens our borders. We will lend what support and allies as we can. Find the knowledge we seek and be rewarded...
Odin Quest is a solitaire game of Myths and Omens with artwork by Todd Sanders on 90 tarot sized playing cards which plays in about an hour of time.
Needed to play:
90 game cards • 1 player marker • 7 six-sided dice
13 black, 12 red, 12 yellow, 1 white and 1 blue cubes used as tokens
Setup:
Separate the 7 decks of cards into separate marked decks: Ward, Event, Ally, Foe, Conflict, Realms and your Action cards.
Deal the 9 Realms + Valhöll in a ring, face up.
Shuffle the Ward, Event, Ally, Foe and Conflict decks, placing them below the Realms as draw piles. Draw and place, face down, a number of cards as directed by the icons and dots on the Realm cards above the Realms in a stack.
Phases of Play:
1. Explore: From your current Realm you may move one Realm either clockwise or counter clockwise. You may also move to the Asbrú card (if this side is currently face up), rotating Asbrú so the top of the card is aligned with your current Realm. You may then cross the ring to the card opposite to the bottom of the Asbrú card. After doing so, flip the Asbrú card to the Mimisbrunnr side.
At the new Realm, turn over any face down cards which are above it in order, one by one. Put any Foe cards that Events have had you place in this or another Realm on top of the stack of cards.
There are two types of Realms in Odin Quest:
Light Realms, where you will find Allies
Dark Realms where you will find Foes
At each Realm you may also encounter Events or find Wards. Occasionally new Foes will be placed on Realms you have already visited.
2. Encounter: At the occupied Realm you will encounter the stack of cards above that Realm. Turn each over one by one and encounter each separately. Any previously active Foes at this Realm will be encountered first, then the rest of the card stack.
When Encountering Events - Follow the directions on the card. Most Events usually add Omen Tokens - Doom, Fear or Greed to the Event or to neighboring cards.
When Encountering Foes - At each Realm, if a Foe or Foes is encountered, draw one Conflict card. This card is used for all Foes in the Realm and will give each Foe a base value for the encounter as well as a Special Action which overrides other rule texts. Next, roll 7 dice, placing them in numerical order from low to high and adding their specified values to the base value for that Foe. This will be the Foe’s Encounter Value.
You may now play Action Cards, Allies and Wards from your hand with some restrictions. Once you have played your combination of cards, roll the dice as shown on your Action cards, and on any Ally or Ward cards, adding together the total for your Encounter Value. Your Encounter Value must be higher than the Foe value to succeed in the Encounter.
When Encountering Allies - When encountering an Ally you may only use your Action and Ward cards in the Encounter. Similar rules apply to calculating the Ally Encounter Value and your Encounter value as they did for encountering a Foe. You do not draw a Conflict card when encountering Allies.
3. Resolution: After all encounters are resolved the Realm is considered “Cleared” if no Foes remain there. This Realm will never have new Foes, Omen tokens or Events placed on it. If a future Event has you placing Omen tokens, skip this Realm. Any Events on this Realm will remain here however as well any current Omen tokens. You may only remove these Omen tokens as your success in the game allows. Turn the Realm 90 degrees in the ring to signal it is cleared. You may move through this Realm during the 1. Explore phase if you so choose.
4. Quest End: The game ends after you have cleared all Nine Realms and defeated all Foes. Valhöll, where you began your quest, never needs to be cleared.
If you ever have 2 or fewer Action cards remaining in your hand and discard pile combined OR there are currently more than 18 Omen tokens on the Realms and/or Foes, your quest ends and you have lost.
If you have defeated all Foes and have 3 or more Action cards in your hand and discard pile combined, you have won and may calculate your victory points based on certain conditions.
Child of the Aesir, our truest arrow, our lauded weorðmyndum, you have lived among us since your birthing and, in that time, you have become favored by the allfather. ragnarok approaches... we can feel it in the wind... while the Aesir and Vanir prepare for the coming chaos, we ask you to venture forth into the nine realms and stop all that threatens our borders. We will lend what support and allies as we can. Find the knowledge we seek and be rewarded...
Odin Quest is a solitaire game of Myths and Omens with artwork by Todd Sanders on 90 tarot sized playing cards which plays in about an hour of time.
Needed to play:
90 game cards • 1 player marker • 7 six-sided dice
13 black, 12 red, 12 yellow, 1 white and 1 blue cubes used as tokens
Setup:
Separate the 7 decks of cards into separate marked decks: Ward, Event, Ally, Foe, Conflict, Realms and your Action cards.
Deal the 9 Realms + Valhöll in a ring, face up.
Shuffle the Ward, Event, Ally, Foe and Conflict decks, placing them below the Realms as draw piles. Draw and place, face down, a number of cards as directed by the icons and dots on the Realm cards above the Realms in a stack.
Phases of Play:
1. Explore: From your current Realm you may move one Realm either clockwise or counter clockwise. You may also move to the Asbrú card (if this side is currently face up), rotating Asbrú so the top of the card is aligned with your current Realm. You may then cross the ring to the card opposite to the bottom of the Asbrú card. After doing so, flip the Asbrú card to the Mimisbrunnr side.
At the new Realm, turn over any face down cards which are above it in order, one by one. Put any Foe cards that Events have had you place in this or another Realm on top of the stack of cards.
There are two types of Realms in Odin Quest:
Light Realms, where you will find Allies
Dark Realms where you will find Foes
At each Realm you may also encounter Events or find Wards. Occasionally new Foes will be placed on Realms you have already visited.
2. Encounter: At the occupied Realm you will encounter the stack of cards above that Realm. Turn each over one by one and encounter each separately. Any previously active Foes at this Realm will be encountered first, then the rest of the card stack.
When Encountering Events - Follow the directions on the card. Most Events usually add Omen Tokens - Doom, Fear or Greed to the Event or to neighboring cards.
When Encountering Foes - At each Realm, if a Foe or Foes is encountered, draw one Conflict card. This card is used for all Foes in the Realm and will give each Foe a base value for the encounter as well as a Special Action which overrides other rule texts. Next, roll 7 dice, placing them in numerical order from low to high and adding their specified values to the base value for that Foe. This will be the Foe’s Encounter Value.
You may now play Action Cards, Allies and Wards from your hand with some restrictions. Once you have played your combination of cards, roll the dice as shown on your Action cards, and on any Ally or Ward cards, adding together the total for your Encounter Value. Your Encounter Value must be higher than the Foe value to succeed in the Encounter.
When Encountering Allies - When encountering an Ally you may only use your Action and Ward cards in the Encounter. Similar rules apply to calculating the Ally Encounter Value and your Encounter value as they did for encountering a Foe. You do not draw a Conflict card when encountering Allies.
3. Resolution: After all encounters are resolved the Realm is considered “Cleared” if no Foes remain there. This Realm will never have new Foes, Omen tokens or Events placed on it. If a future Event has you placing Omen tokens, skip this Realm. Any Events on this Realm will remain here however as well any current Omen tokens. You may only remove these Omen tokens as your success in the game allows. Turn the Realm 90 degrees in the ring to signal it is cleared. You may move through this Realm during the 1. Explore phase if you so choose.
4. Quest End: The game ends after you have cleared all Nine Realms and defeated all Foes. Valhöll, where you began your quest, never needs to be cleared.
If you ever have 2 or fewer Action cards remaining in your hand and discard pile combined OR there are currently more than 18 Omen tokens on the Realms and/or Foes, your quest ends and you have lost.
If you have defeated all Foes and have 3 or more Action cards in your hand and discard pile combined, you have won and may calculate your victory points based on certain conditions.
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