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BGG랭킹
BGG전체 : 4961
WARGAMES : 293
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-3000 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.27 / 5
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디자이너
Dean Essig, John Kisner
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아티스트
Nicolás Eskubi, Dean Essig
-
인원
게임 소개
튀니지 II는 1942년 11월부터 1943년 5월까지 북서아프리카에서 전개된 작전 전투 시리즈 게임이다.
이 새로운 판은 1995년 더 게이머의 튀니지 오리지널 게임과 유사하지만 전투 순서, 수정된 규칙, 새로운 지도가 특징이다. 단지 몇 유닛의 플레이로 시작하는 플레이의 템포가 탁월할 뿐이다. 이후 몇 달 동안 양측은 극장을 빠르게 보강했다. 롬멜’의 카세린 공세와 몽고메리’s 제8군의 가변 진입에 대한 긴장감이 고조된다. 이 절정에 이어 북아프리카 추축국의 느린 파괴가 뒤따른다.
이 게임의 업그레이드에는 몇 가지 중요한 결정이 수반되었다. 원본은 OCS v2 룰북이 꽤 새로 만들어졌을 때 디자인되었기 때문에 직접적인 재판은 불가능했다. 튀니지 II에서는 최신 시리즈 규칙으로 게임이 어떻게 진행되어야 하는지를 표준화하고, 또한 새로운 OCS 게임으로 더 나은 “fit”로 업데이트했다. 그래서 1942-43년에 세워진 DAK II, Case Blue, 그리고 Silici II의 게임에 따라 단위와 규칙이 변경되었다. 라인강 너머에 대한 최근의 연구도 고려되고 있다.
게임 규모:
턴: 1/2주
16진수: 8km/5마일
부대: 중대 대 여단
게임 인벤토리:
두 개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 3개(전투 2개, 마커 1개 - 840 1/2" 카운터)에는 라인 강 너머에 대한 교체 카운터가 포함되어 있습니다. 북유럽과 한국을 위한 캠페인[16]: 잊혀진 전쟁[4]
56페이지 분량의 OCS 시리즈 규칙 v4.2 규칙 책자
24페이지 분량의 튀니지 II 관련 규칙 책자
두 개의 4면 OCS v4.2 차트 및 표 책자
플레이어 지원 장치 도착 카드 2개
6면 주사위 2개
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 중간
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 2-50시간
이 새로운 판은 1995년 더 게이머의 튀니지 오리지널 게임과 유사하지만 전투 순서, 수정된 규칙, 새로운 지도가 특징이다. 단지 몇 유닛의 플레이로 시작하는 플레이의 템포가 탁월할 뿐이다. 이후 몇 달 동안 양측은 극장을 빠르게 보강했다. 롬멜’의 카세린 공세와 몽고메리’s 제8군의 가변 진입에 대한 긴장감이 고조된다. 이 절정에 이어 북아프리카 추축국의 느린 파괴가 뒤따른다.
이 게임의 업그레이드에는 몇 가지 중요한 결정이 수반되었다. 원본은 OCS v2 룰북이 꽤 새로 만들어졌을 때 디자인되었기 때문에 직접적인 재판은 불가능했다. 튀니지 II에서는 최신 시리즈 규칙으로 게임이 어떻게 진행되어야 하는지를 표준화하고, 또한 새로운 OCS 게임으로 더 나은 “fit”로 업데이트했다. 그래서 1942-43년에 세워진 DAK II, Case Blue, 그리고 Silici II의 게임에 따라 단위와 규칙이 변경되었다. 라인강 너머에 대한 최근의 연구도 고려되고 있다.
게임 규모:
턴: 1/2주
16진수: 8km/5마일
부대: 중대 대 여단
게임 인벤토리:
두 개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 3개(전투 2개, 마커 1개 - 840 1/2" 카운터)에는 라인 강 너머에 대한 교체 카운터가 포함되어 있습니다. 북유럽과 한국을 위한 캠페인[16]: 잊혀진 전쟁[4]
56페이지 분량의 OCS 시리즈 규칙 v4.2 규칙 책자
24페이지 분량의 튀니지 II 관련 규칙 책자
두 개의 4면 OCS v4.2 차트 및 표 책자
플레이어 지원 장치 도착 카드 2개
6면 주사위 2개
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 중간
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 2-50시간
Tunisia II is an Operational Combat Series (OCS) game from Multi-Man Publishing covering the campaign in Northwest Africa from November 1942 through May 1943.
This new edition is similar to the original 1995 Tunisia game from The Gamer's, but features a revised order of battle, modified rules, and new maps. The tempo of play is just outstanding, beginning with just a few units in play. Over the next few months both sides rapidly reinforce the theater. The build-up culminates with Rommel’s offensive at Kasserine and tension over the variable entry of Montgomery’s 8th Army. This climax is followed by the slow destruction of Axis forces in North Africa.
The upgrade of this game involved a handful of important decisions. A straight reprint was out of the question, since the original was designed back when the OCS v2 rulebook was fairly new. In Tunisia II we standardize how the game should be played with the latest series rules, and also have updated it to “fit” better with newer OCS games. So units and rules have been changed to conform to games also set in 1942-43: DAK II, Case Blue, and Sicily II. Recent work on Beyond the Rhine is also factored in.
Game Scale:
Turn: 1/2 week
Hex: 5 miles / 8 Km
Units: Company to Brigade
Game Inventory:
Two 22 x 34" full-color mapsheets
Three dual-side printed countersheets (2 combat, 1 markers - 840 1/2" counters - includes replacement counters for Beyond the Rhine: The Campaign for Northwest Europe [16] and Korea: The Forgotten War [4])
One 56-page OCS Series Rules v4.2 rules booklet
One 24-page Tunisia II specific rules booklet
Two 4-sided OCS v4.2 Charts & Tables booklets
Two Player Aid unit arrival cards
Two 6-sided dice
Complexity: Medium
Solitaire Suitability: Medium
Players: 1 or more
Playing Time: 2-50 Hours
This new edition is similar to the original 1995 Tunisia game from The Gamer's, but features a revised order of battle, modified rules, and new maps. The tempo of play is just outstanding, beginning with just a few units in play. Over the next few months both sides rapidly reinforce the theater. The build-up culminates with Rommel’s offensive at Kasserine and tension over the variable entry of Montgomery’s 8th Army. This climax is followed by the slow destruction of Axis forces in North Africa.
The upgrade of this game involved a handful of important decisions. A straight reprint was out of the question, since the original was designed back when the OCS v2 rulebook was fairly new. In Tunisia II we standardize how the game should be played with the latest series rules, and also have updated it to “fit” better with newer OCS games. So units and rules have been changed to conform to games also set in 1942-43: DAK II, Case Blue, and Sicily II. Recent work on Beyond the Rhine is also factored in.
Game Scale:
Turn: 1/2 week
Hex: 5 miles / 8 Km
Units: Company to Brigade
Game Inventory:
Two 22 x 34" full-color mapsheets
Three dual-side printed countersheets (2 combat, 1 markers - 840 1/2" counters - includes replacement counters for Beyond the Rhine: The Campaign for Northwest Europe [16] and Korea: The Forgotten War [4])
One 56-page OCS Series Rules v4.2 rules booklet
One 24-page Tunisia II specific rules booklet
Two 4-sided OCS v4.2 Charts & Tables booklets
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