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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-30 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

요미는 손놀림이 손놀림으로 대체되는 카드 형태의 격투 게임이다. 격투 게임처럼 자신의 캐릭터, 매치업, 상대를 알아야 합니다. 각 캐릭터는 카드 덱과 동일한 규칙을 따르는 덱을 가지고 있다. 이렇게 하면 번호가 매겨진 카드는 일반적인 동작이고, 페이스 카드는 특별한 동작이며, 에이스는 슈퍼 동작입니다.

좀 더 구체적으로 말하면, 요미는 다년간의 테스트와 토너먼트를 배경으로 토너먼트 플레이를 할 수 있도록 특별히 설계되고 균형 잡힌 경쟁 카드 게임이다. 그것은 평가와 요미의 기술을 테스트합니다. 가치 평가는 움직임(또는 카드)이 게임 진행 과정에서 변화함에 따라 상대적인 가치를 판단할 수 있는 능력을 말합니다. 게임의 제목인 요미는 당신의 상대방이 무의식적으로 빠지는 패턴을 인용하고 인용하는 능력을 말한다. 이것은 높은 수준의 플레이가 가능한 흥미롭고 균형 잡힌 플레이가 되도록 고안되었습니다.

요미 스타터-세트2는 두 개의 캐릭터 덱을 갖추고 있어 플레이어가 즉시 대결할 수 있다. 개별 문자 덱을 사용하면 서로 다른 페어링 간에 새로운 일치를 수행할 수 있습니다.

게임 모드

1v1, 메인 모드
마블 vs 캡콤과 같은 비디오 게임에서 영감을 얻은 2v2 팀 배틀
자동화된 상대방을 상대로 기본 기술을 익히는 솔로 모드
King of Fighters와 같은 비디오 게임에서 영감을 받은 3v3 모드(여러 캐릭터로 1v1로 재생 가능)


게임플레이

각 플레이어는 데크를 섞고 7장의 카드를 먼저 뽑는다.
턴은 동시에 이루어지며, 선수들은 한 턴에 한 장의 카드를 뽑는다.
각 플레이어는 전투 카드를 아래로 향하게 한 다음 동시에 카드를 공개한다.
전투를 해결하다. 공격을 차단하면 카드를 뽑을 수 있고, 공격이나 던지기로 치면 손에서 더 많은 카드를 조합할 수 있으며, 공격을 피하면 한 번의 움직임으로 반격할 수 있습니다.
허세 단계. 전투에서 누가 이겼는지 결정된 후 콤보가 나오기 전에, 콤보에 맞을 가능성이 있는 플레이어는 페이스다운 조커나 블러프 카드를 플레이할 수 있다. 공격자가 콤보를 마친 후 해당 페이스다운 카드를 표시합니다. 조커라면 콤보는 아무 데미지도 않습니다. 조커가 아닌 카드라면, 평상시처럼 콤보가 완전히 데미지를 줍니다.
파워업: 플레이어는 에이스가 있는지 덱을 검색하기 위해 페어, 3종류 또는 4종을 버릴 수 있습니다(슈퍼 무브). 또한, 만약 그들이 회전하는 연쇄 콤보 (2,3,4,5와 같은 순차적 정상 공격)를 수행한다면, 그들은 또한 에이시스를 검색할 수 있다.


게임은 한 플레이어가 0으로 줄어들거나 한 플레이어가 덱의 마지막 카드를 뽑으면 종료된다. 그럴 경우 시간이 초과돼 수명이 가장 높은 선수가 승리한다.
Yomi is a fighting game in card form in which physical dexterity is replaced by hand management skills. Just like in a fighting game, you have to know your character, know the matchup, and know your opponent. Each character has a deck that follows the same conventions as deck of playing cards. This makes it easy to learn the contents of your deck: numbered cards are normal moves, face cards are special moves, and aces are super moves.

More specifically, Yomi is a competitive card game specifically designed and balanced to hold up to tournament play with many years of playtesting and tournaments behind it. It tests the skills of valuation and Yomi. Valuation refers to your ability to judge the relative value of moves (or cards) as they change over the course of the game. Yomi, the game's title, refers to your ability to "read" the patterns that your opponent unconsciously falls into. It's designed for high level play to be as interesting as possible and as balanced as possible.

Yomi Starter-Set 2 features two character decks, allowing players to face off immediately. Individual character decks allow new matches to be fought between different pairings.

Game Modes

1v1, the main mode
2v2 Team Battle, inspired by video games such as Marvel vs Capcom
A solo mode to learn basic proficiency against an automated opponent
A 3v3 mode (can be played as 1v1 with multiple characters) inspired by video games such as King of Fighters


Gameplay

Each player shuffles their deck and draws an opening hand of seven cards.
Turns are simultaneous and players draw one card per turn.
Each player plays a combat card face down, then reveals the cards simultaneously.
Resolve combat. Blocking an attack lets you draw a card; hitting with an attack or throw allows you to combo more cards from your hand; dodging an attack lets you hit back with a single move.
Bluff phase. After it's resolved who won combat, but before any combos are played, the player who might get hit by a combo can play a facedown Joker or bluff card. After the attacker finishes their combo, reveal that facedown card. If it's a Joker, the combo does no damage. If it's a non-Joker card, the combo does full damage as usual.
Power up: Players can discard pairs, 3-of-a-kinds, or 4-of-a-kinds to search their decks for Aces (super moves). Also, if they performed any chain combos (straights of sequential normal attacks, such as a 2,3,4,5) that turn, they can also search for Aces.


The game ends when one player is reduced to 0 life, or when one player draws the last card of their deck. In that case, time is out and the player with the highest life wins.

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