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Overlord: Wargame Rules for the Normandy Campaign – June-August 1944 (1994)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

오버로드(Overlord)는 1944년 6월부터 8월까지 노르망디에서 전술 수준의 전투를 다루는 일련의 미니어처 워게임 규칙이다. 이 규칙은 15mm 미니어처에 가장 적합하지만 1:300 ~ 28mm 스케일에 적합합니다.

경기장의 규모는 1/"10m이며, 1바퀴는 2분 30초, 1모델 군인/차량 1대는 실제 군인/차량 1대와 같다.

이 게임의 기본 단위는 보병 분대, 개인 총기 및 승무원 또는 단일 AFV이다. 보병은 소총 그룹, 경기관총 그룹, 중기관총 그룹, 경박격포 그룹을 나타내는 기지에 여러 번 배치된다. 소대장과 고위 부사관을 대표하는 대장이 단독으로 탑승한다.

연극의 순서는 전통적인 대사를 따른다. 진취성, 이동성, 사격성, 근접 공격성, 사기성. 그러나 워치 앤 슈팅(Watch and Shoot) 단계는 일반적인 화재 단계 이전에 발사하거나 상대의 움직이는 유닛에 대해 기회 사격을 취할 수 있는 단계이다. 워치 앤 슈팅 명령이 있는 유닛만 기회 사격을 할 수 있습니다.

사격은 개별 스탠드에 의해 수행되며, 여러 스탠드의 포화를 결합하는 메커니즘은 없지만, 화재 진압의 결과는 누적된 영향을 미칠 수 있다. 화력전투는 사격대의 무기 종류를 목표 유닛의 덮개 상태를 나타내는 6개의 주요 기둥 중 하나와 상호 참조한 다음 수정된 다이롤의 결과와 상호 참조하는 독특한 시스템을 사용한다. 결과는 스탠드에 대한 개별 사상자를 발생시키거나 별도의 다이롤에서 전체 스탠드를 잃을 수 있습니다. 사상자는 단일 병사의 손실을 의미하기 때문에, 스탠드는 손실되기 전에 여러 명의 사상자가 발생할 수 있다.

유닛이 화재의 표적이 되기 전에, 유닛을 발견해야 합니다. 장치의 가시성은 이동, 사격 등과 같은 활동에 의해 영향을 받을 수 있습니다. 부대는 발견하기가 매우 어려울 수 있는데, 이는 노르망디의 울창한 지형에서 적을 보는 역사적 어려움을 나타낸다. 대형 게임에서는 어떤 유닛이 눈에 띄는지 추적하는 것이 번거로울 수 있다.

사기는 엄격히 역사적 단위의 성과에 기초한다. 파나틱이라는 특별한 범주는 12 SS"의 부대에서만 사용된다.히틀러유겐트 사단. 이는 히틀러 청년단의 세뇌를 통해 주입된 광신주의와 결합된 군대의 상대적 미숙함을 나타낸다. 대부분의 연합군 부대는 경험이 없는 부대로 분류되는데, 이는 훈련을 잘 받았음에도 불구하고 그들이 처음으로 전투를 경험하고 있다는 사실을 나타낸다. 다른 분류로는 엘리트(공수부대 및 친위대 대부분), 베테랑(대부분의 독일 부대), 푸어(독일 오스트바탈리온 부대)가 있다.

대전차 규칙은 상당히 간단하지만 예측 가능한 역사적 결과를 제공하는 경향이 있다. 그 규칙은 탱크 전투를 강조하지 않는 것 같다. 오히려 탱크가 특수 중무기로 추가되지만, 이 규칙은 대형 탱크 대 탱크 행동을 위한 것이 아니다.

게임 플레이는 숨겨진 설정 및 제한된 숨겨진 움직임을 허용하며, 이는 수비수(일반적으로 독일군)가 수적으로 열세일 때 매우 끈질긴 수비를 펼칠 수 있는 능력을 제공한다.

오버로드는 소수의 스쿼드 또는 양쪽에 최대 대대로 구성된 게임을 할 때 사용할 수 있다. 그러나 큰 게임은 느릴 수 있다.

오버로드의 많은 기계들은 디자이너의 다른 2차 세계 대전 전술 규칙에 사용된 기계들과 비슷하다.그레이 스톰, 레드 스틸­
Overlord is a set of miniature wargame rules that cover tactical-level combat in Normandy from June to August, 1944. The rules are suitable for 1:300th to 28mm scale, though they work best for 15mm miniatures.

The ground scale for the game is 1" equals 10 metres, 1 turn equals 2 1/2 minutes, 1 model soldier/vehicle equals 1 real soldier/vehicle.

The basic unit for the game is an infantry squad or individual gun and crew or single AFV. Infantry are mounted in multiples on bases that represent rifle groups, light machine gun groups, heavy machine gun groups, light mortar groups. etc. Leaders, who represent platoon leaders and senior NCOs, are mounted singly.

The sequence of play follows traditional lines: Initiative, Move, Fire, Close Assault, Morale. However, there is a Watch and Shoot phase, where units can elect to fire before the normal Fire phase or hold their fire to take opportunity fire against the opponent's moving units. Only units with Watch and Shoot orders can take opportunity fire.

Firing is done by individual stands; there is no mechanism for combining the fire of several stands, though the results of fire combat can have a cumulative effect. Fire combat uses a unique system where a firing stand's weapon type is first cross-referenced with one of six major columns that represent the cover state of the target unit(s), then cross-referenced with the result of a modified die roll. Results can create individual casualties for a stand or, in a separate die roll, the loss of the entire stand. Because casualties represent the loss of single soldiers, a stand may take several casualties before it is lost.

Before units can be targeted for fire, they must be spotted. The visibility of units can be affected by activities such as moving, firing, etc. Units might be very difficult to spot, which represents the historical difficulty of seeing the enemy in the dense terrain of Normandy. In larger games, keeping track of which units are spotted may be cumbersome.

Morale is strictly based on the performance of historical units. There is a special category called Fanatic that is used solely by units of the 12th SS "Hitlerjugend" division. This represents the relative inexperience of the troops combined with the fanaticism instilled in them through their Hitler Youth indoctrination. Most Allied units are classed as Inexperienced, which represents the fact that, though well-trained, they are experiencing combat for the first time. Other Classifications are Elite (such as Airborne units and most of the SS), Veteran (most German units), and Poor (such as German Ostbattalion units).

The antitank rules are fairly simply, but they tend to provide predictable historical results. The rules don't really seem to emphasize tank combat. Rather, tanks are added in as a specialized heavy weapon, but the rules are not intended for large tank vs. tank actions.

The game play allows for hidden set up and limited hidden movement, which can give the defender (usually the Germans) the ability to mount a very tenacious defense while being strongly outnumbered.

Overlord can be used to play games that consist of only a few squads or up to a full battalion on each side. However, larger games can be slow.

Many of the mechanics for Overlord are similar to the mechanics used in the designer's other WW2 tactical rules, "Grey Storm, Red Steel."

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