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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-40 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Jordan Draper, Nick Halper
-
아티스트
Jordan Draper
-
인원
게임 소개
포이즌 보틀스는 많은 클래식 요소가 얽힌 카드 게임이다. 각 선수는 앞에 3x3 크기의 페이스다운 카드를 가지고 있는데, 그들은 가능한 한 낮은 점수를 얻기 위해 게임이 진행됨에 따라 몰래 바꾸려고 할 것이다.
게임에는 트릭 테이킹부터 시작하여 5가지 단계가 있으며, 먼저 플레이한 슈트의 높은 카드가 승리한다. 트릭에서 독병을 플레이하면 룰이 뒤바뀌어 로우카드가 승리한다.
다음 두 단계인 훔쳐보기 및 스와핑에서는 모든 플레이어가 보드에 있는 카드 중 하나를 볼 수 있으며, 그 다음에는 패자가 보드에 있는 카드를 손에 들고 카드를 교환할 수 있다. 공격으로부터 보호하기 위해 각 플레이어 보드의 카드 하나에 마커가 배치된다.
공격 단계가 끝나고, 트릭의 승자가 상대편 보드로부터 카드를 가져와서 그의 손에서 카드를 맞바꾸고 남은 경기 동안 카드를 위로 향하게 한다. 이것은 각 상대에게 반복된다.
마지막 단계는 드로잉 단계로, 플레이어들은 5개의 카드핸드까지 다시 끌어당긴다. 이 단계들은 플레이어가 카드를 뽑을 수 없을 때까지 반복되며 게임이 즉시 종료된다. 그런 다음 보드를 공개하고 점수를 세지만, 한 선수가 같은 번호의 카드를 연속 또는 열에서 3개를 얻으면 해당 행은 제거되고 0점이 된다. 마찬가지로 플레이어가 3개의 독약이 담긴 행이나 열을 얻는다면 그 행이나 열은 -30점의 가치가 된다. 트릭 테이킹 단계에서 플레이되는 독병은 게임 종료 시 플레이어에게 -3점의 가치가 있습니다.
허풍과 헤비 플레이어 상호작용에 초점을 맞춘 게임에는 하트, 나이, 기억의 요소가 있다.
게임에는 트릭 테이킹부터 시작하여 5가지 단계가 있으며, 먼저 플레이한 슈트의 높은 카드가 승리한다. 트릭에서 독병을 플레이하면 룰이 뒤바뀌어 로우카드가 승리한다.
다음 두 단계인 훔쳐보기 및 스와핑에서는 모든 플레이어가 보드에 있는 카드 중 하나를 볼 수 있으며, 그 다음에는 패자가 보드에 있는 카드를 손에 들고 카드를 교환할 수 있다. 공격으로부터 보호하기 위해 각 플레이어 보드의 카드 하나에 마커가 배치된다.
공격 단계가 끝나고, 트릭의 승자가 상대편 보드로부터 카드를 가져와서 그의 손에서 카드를 맞바꾸고 남은 경기 동안 카드를 위로 향하게 한다. 이것은 각 상대에게 반복된다.
마지막 단계는 드로잉 단계로, 플레이어들은 5개의 카드핸드까지 다시 끌어당긴다. 이 단계들은 플레이어가 카드를 뽑을 수 없을 때까지 반복되며 게임이 즉시 종료된다. 그런 다음 보드를 공개하고 점수를 세지만, 한 선수가 같은 번호의 카드를 연속 또는 열에서 3개를 얻으면 해당 행은 제거되고 0점이 된다. 마찬가지로 플레이어가 3개의 독약이 담긴 행이나 열을 얻는다면 그 행이나 열은 -30점의 가치가 된다. 트릭 테이킹 단계에서 플레이되는 독병은 게임 종료 시 플레이어에게 -3점의 가치가 있습니다.
허풍과 헤비 플레이어 상호작용에 초점을 맞춘 게임에는 하트, 나이, 기억의 요소가 있다.
Poison Bottles is a card game with many classical elements entwined. Each player has a 3x3 grid of facedown cards in front of them, for which they will try to secretly change as the game progresses in hopes to achieve the lowest score possible.
There are five distinct phases in the game, starting with trick taking, where a high card of the first played suit will win. If a poison bottle is played in the trick, the rules are reversed and the low card wins.
In the next two phases, peeking and swapping, every player is allowed to look at any one card on any players board, followed by the losers of the trick swapping one card from their board with a card from their hand. A marker is then placed on one card of each players board to protect it from being attacked.
The attacking phase follows, where the winner of the trick then takes a card from an opponents board, and swaps it with one from his hand, leaving the card face up for the rest of the game. This is repeated for each opponent.
The final phase is the drawing phase, where players draw back up to a five card hand. These phases are repeated until a player cannot draw a card, upon which the game ends immediately. Players then reveal their boards and count up their points, however, if a player manages to get three of the same number card in a row or column, that row is eliminated and now worth 0 points. Similarly, if a player manages to get a row or column of three poison bottles, that row or column becomes worth -30 points. Poison bottles played in the trick taking phase are worth -3 points to that player at the end of the game.
There are elements of hearts, nines, and memory in the game, with a focus on bluffing and heavy player interaction.
There are five distinct phases in the game, starting with trick taking, where a high card of the first played suit will win. If a poison bottle is played in the trick, the rules are reversed and the low card wins.
In the next two phases, peeking and swapping, every player is allowed to look at any one card on any players board, followed by the losers of the trick swapping one card from their board with a card from their hand. A marker is then placed on one card of each players board to protect it from being attacked.
The attacking phase follows, where the winner of the trick then takes a card from an opponents board, and swaps it with one from his hand, leaving the card face up for the rest of the game. This is repeated for each opponent.
The final phase is the drawing phase, where players draw back up to a five card hand. These phases are repeated until a player cannot draw a card, upon which the game ends immediately. Players then reveal their boards and count up their points, however, if a player manages to get three of the same number card in a row or column, that row is eliminated and now worth 0 points. Similarly, if a player manages to get a row or column of three poison bottles, that row or column becomes worth -30 points. Poison bottles played in the trick taking phase are worth -3 points to that player at the end of the game.
There are elements of hearts, nines, and memory in the game, with a focus on bluffing and heavy player interaction.
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