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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-360 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
아나톨리아 함대는 지중해 동부 및 흑해-발칸 해역을 장악하기 위한 현대 전투 시뮬레이션 게임이다. 북대서양조약기구(NATO), 러시아, 터키 함대가 이 지역의 다른 해군들과 대치하고 있다. 함선을 기동부대로 편성하여 적의 주요 함선, 항공모함, 잠수함을 무력화시켜야 합니다. 당신의 항공자산은 방어 임무와 공격 임무에 신중하게 배정되어야 한다. 가장 중요한 것은 보급선과 보급선을 보호해야 합니다. 그렇지 않으면 함대는 전투 효율을 유지할 수 없습니다.
각 8시간의 게임 턴은 3개의 다른 단계(서브, 표면, 공기)로 나뉘며 각 플레이어는 교대로 자신이 원하는 단계를 선택한다. 나토 소속 선수가 "을 선택할 경우;항공기는 모든 폭격, 해상 타격, 잠수정 대잠수함, 요격 작전을 수행한다.
플레이어는 또한 자신의 유닛을 사용하여 공격이 이루어질 수 있도록 적군을 탐지하고 인용한다. 함정과 항공기는 유닛이 자신들에게 충분히 가까이 이동하면 항상 탐지되지만, 잠수함을 탐지하기 위해서는 플레이어가 굴러야 한다.
선택적 규칙에는 핵무기와 물류가 포함된다.
아나톨리아 함대는 현대 해군의 지휘와 통제에 관련된 무수한 요소들을 종합적으로 시뮬레이션한 것이다. 아나톨리안 플릿은 테크니컬 용어 게임 컴퍼니의 해상 게임 계열을 이어간다.
각 8시간의 게임 턴은 3개의 다른 단계(서브, 표면, 공기)로 나뉘며 각 플레이어는 교대로 자신이 원하는 단계를 선택한다. 나토 소속 선수가 "을 선택할 경우;항공기는 모든 폭격, 해상 타격, 잠수정 대잠수함, 요격 작전을 수행한다.
플레이어는 또한 자신의 유닛을 사용하여 공격이 이루어질 수 있도록 적군을 탐지하고 인용한다. 함정과 항공기는 유닛이 자신들에게 충분히 가까이 이동하면 항상 탐지되지만, 잠수함을 탐지하기 위해서는 플레이어가 굴러야 한다.
선택적 규칙에는 핵무기와 물류가 포함된다.
아나톨리아 함대는 현대 해군의 지휘와 통제에 관련된 무수한 요소들을 종합적으로 시뮬레이션한 것이다. 아나톨리안 플릿은 테크니컬 용어 게임 컴퍼니의 해상 게임 계열을 이어간다.
Anatolian Fleet is a simulation game of modern day combat for control of the eastern Mediterranean and the Black Sea-Balkan sub-theatre by Naval Task groups. NATO, Russian and Turkish Fleets are pitted against each other and the other minor navies of the region. You must form your ships into Task Forces and attempt to cripple the enemy’s capital ships, carriers, and submarines. Your air assets must be carefully assigned to defensive and offensive missions. Most important, you must protect your supply and replenishment ships, or your fleet will be unable to maintain combat effectiveness.
Each 8-hour game turn is broken into 3 distinct phases (sub, surface, and air) and each player takes turns choosing which phase they wish to conduct. Ex. if the NATO player chooses "Air", they conduct all bombing, shipping strikes, anti-sub, and interception actions for all their aircraft.
Players also use their units to attempt to "detect" enemy forces so that an attack can be made. Ships and aircraft are always detected once a unit moves close enough to them, but players have to roll to try to detect subs.
Optional rules include nuclear weapons and logistics.
Anatolian Fleet is a comprehensive simulation of the myriad elements involved in modern naval command and control. From Technical Term Game Company Anatolian Fleet continues the line of naval games originally from Victory Games Fleet Series.
Each 8-hour game turn is broken into 3 distinct phases (sub, surface, and air) and each player takes turns choosing which phase they wish to conduct. Ex. if the NATO player chooses "Air", they conduct all bombing, shipping strikes, anti-sub, and interception actions for all their aircraft.
Players also use their units to attempt to "detect" enemy forces so that an attack can be made. Ships and aircraft are always detected once a unit moves close enough to them, but players have to roll to try to detect subs.
Optional rules include nuclear weapons and logistics.
Anatolian Fleet is a comprehensive simulation of the myriad elements involved in modern naval command and control. From Technical Term Game Company Anatolian Fleet continues the line of naval games originally from Victory Games Fleet Series.
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