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아티스트
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게임 소개
사용자 요약:
1977년 애틀랜틱은 &ldquo라고 불리는 15개의 게임 라인을 제작했다.《일 지오코 델레 바타글리에” (전투 게임)》는 고대 서부/인디언 전쟁 테마(카탈로그에 1456년부터 1460년까지의 코드 번호)의 5개 "보드 워 게임"을 인용한 것이다.
각 세트에는 1/72-HO 규모의 장난감 병정, 차량 및 대서양 생산 액세서리가 포함되어 있으며, 모든 전투를 위한 다양한 게임 필드 게임 맵, 관련 규칙 및 역사적 소개 노트가 포함되어 있다.
게임맵(68,5x49cm에 68개의 큰 종이 조각)은 가상의 전장을 담은 3D 입체영상의 위에서 찍은 사진이다. 게임 맵 시트의 뒷면에는 패키지에 포함된 부품과 게임 규칙에 대한 어셈블리 다이어그램이 4개 언어로 표시되었으며, 설명을 위한 수많은 삽화가 함께 제공되었다.
주요 전투 규칙은 다음과 같은 체커/체크였다: 플레이어 피스는 자신의 병사를 제거하기 위해 적의 사각형으로 들어가야 하며, 몇 가지 위계적 우선 순위(예: 어떤 보병도 말에 탄 병사를 제거할 수 없다). 주사위가 아닌 것은 게임 어디에서나 사용되었다.
게시자(번역):
아파치 패스 - 1862년 7월 15일 – n°1460
코치스가 이끄는 기병과 치리카후아 사이에 일어난 몇 번의 충돌 이후, 그 당시 가장 끔찍한 전투 중 하나가 아파치 고개에서 일어났다. 5,000명의 치리카와와 님브렌조스 전사들이 제임스 헨리 칼튼 장군이 이끄는 의용병 사단에 매복 공격을 가했다. 몇몇 인디언들은 군인들이 협곡에서 그들을 쫓도록 내버려두었다. 병사들은 고갯길에 들어서자마자 사방에서 날아오는 총성과 인디언들이 산 절벽을 굴려 죽게 한 거대한 바위에 맞았다. 코치스와 제롬이 이끄는 인디언들은 그의 독특한 전략적인 움직임 덕분에 백성들에게 승리를 안겨준 늙은 추장 망가스 콜로라다스의 지시를 따랐다.
규칙.
게임 시작 방법
두 선수 중 한 명은 아메리칸스를, 다른 한 명은 인디언스를 지켜낸다. 미국 플레이어가 먼저 움직이지만, 처음에는 군인들이 플레이 맵의 서쪽 바깥에 배치된다. 그 인디언스 선수는 2위로 가지만, 지도의 동쪽 경계에 있는 정사각형 위에 이미 그의 피스를 가지고 시작하세요.
이동 방법
A) 각 사각형마다 1~4개의 병정 조각을 배치할 수 있습니다.
B) 각 피스는 한 번에 정사각형으로 이동할 수 있습니다.
C) 각 피스는 대각선으로 움직이지 않고 직선으로만 움직일 수 있습니다.
D) 각 턴은 같은 사각형 위에서 턴을 시작하는 조각만 이동할 수 있다.
E) 차량이나 말은 없는 보병만 집이 있는 광장에 들어갈 수 있다.
적을 제거하는 방법
A) 적의 조각을 제거하기 위해서는 그들이 서 있는 광장에 들어가야 한다.
B) 보병은 다른 보병대(예: 말에 탄 보병은 제외)만 제거한다.
C) 한 개의 상대편 피스만 사각형에 들어가도 사각형 안의 모든 적 피스는 제거된다.
"누가 배틀에서 승리하는가"
모든 상대 세력을 제거하는 데 성공한 플레이어가 배틀의 승자입니다.
1977년 애틀랜틱은 &ldquo라고 불리는 15개의 게임 라인을 제작했다.《일 지오코 델레 바타글리에” (전투 게임)》는 고대 서부/인디언 전쟁 테마(카탈로그에 1456년부터 1460년까지의 코드 번호)의 5개 "보드 워 게임"을 인용한 것이다.
각 세트에는 1/72-HO 규모의 장난감 병정, 차량 및 대서양 생산 액세서리가 포함되어 있으며, 모든 전투를 위한 다양한 게임 필드 게임 맵, 관련 규칙 및 역사적 소개 노트가 포함되어 있다.
게임맵(68,5x49cm에 68개의 큰 종이 조각)은 가상의 전장을 담은 3D 입체영상의 위에서 찍은 사진이다. 게임 맵 시트의 뒷면에는 패키지에 포함된 부품과 게임 규칙에 대한 어셈블리 다이어그램이 4개 언어로 표시되었으며, 설명을 위한 수많은 삽화가 함께 제공되었다.
주요 전투 규칙은 다음과 같은 체커/체크였다: 플레이어 피스는 자신의 병사를 제거하기 위해 적의 사각형으로 들어가야 하며, 몇 가지 위계적 우선 순위(예: 어떤 보병도 말에 탄 병사를 제거할 수 없다). 주사위가 아닌 것은 게임 어디에서나 사용되었다.
게시자(번역):
아파치 패스 - 1862년 7월 15일 – n°1460
코치스가 이끄는 기병과 치리카후아 사이에 일어난 몇 번의 충돌 이후, 그 당시 가장 끔찍한 전투 중 하나가 아파치 고개에서 일어났다. 5,000명의 치리카와와 님브렌조스 전사들이 제임스 헨리 칼튼 장군이 이끄는 의용병 사단에 매복 공격을 가했다. 몇몇 인디언들은 군인들이 협곡에서 그들을 쫓도록 내버려두었다. 병사들은 고갯길에 들어서자마자 사방에서 날아오는 총성과 인디언들이 산 절벽을 굴려 죽게 한 거대한 바위에 맞았다. 코치스와 제롬이 이끄는 인디언들은 그의 독특한 전략적인 움직임 덕분에 백성들에게 승리를 안겨준 늙은 추장 망가스 콜로라다스의 지시를 따랐다.
규칙.
게임 시작 방법
두 선수 중 한 명은 아메리칸스를, 다른 한 명은 인디언스를 지켜낸다. 미국 플레이어가 먼저 움직이지만, 처음에는 군인들이 플레이 맵의 서쪽 바깥에 배치된다. 그 인디언스 선수는 2위로 가지만, 지도의 동쪽 경계에 있는 정사각형 위에 이미 그의 피스를 가지고 시작하세요.
이동 방법
A) 각 사각형마다 1~4개의 병정 조각을 배치할 수 있습니다.
B) 각 피스는 한 번에 정사각형으로 이동할 수 있습니다.
C) 각 피스는 대각선으로 움직이지 않고 직선으로만 움직일 수 있습니다.
D) 각 턴은 같은 사각형 위에서 턴을 시작하는 조각만 이동할 수 있다.
E) 차량이나 말은 없는 보병만 집이 있는 광장에 들어갈 수 있다.
적을 제거하는 방법
A) 적의 조각을 제거하기 위해서는 그들이 서 있는 광장에 들어가야 한다.
B) 보병은 다른 보병대(예: 말에 탄 보병은 제외)만 제거한다.
C) 한 개의 상대편 피스만 사각형에 들어가도 사각형 안의 모든 적 피스는 제거된다.
"누가 배틀에서 승리하는가"
모든 상대 세력을 제거하는 데 성공한 플레이어가 배틀의 승자입니다.
User summary:
In the year 1977, Atlantic produced, inside their 15 games-line called “Il Gioco delle Battaglie” (The Game of Battles), 5 "board-wargames" of the Old West/Indian Wars theme (code numbers from 1456 to 1460 in their catalog).
Each set included 1/72-HO scale toy soldiers, vehicles and accessories from Atlantic production, plus a different playing field game-map, related rules and historical introductory notes for every battle.
The game-maps (large pieces of paper of 68 for 68,5x49 cm) were photographs from above of 3D dioramas of hypothetical battlefields of the battles represented. On the back of the game-map sheets were shown the assembly diagrams for the parts contained in the package and the game rules, in four languages, with numerous illustrations for clarification.
The main fight rules were checkers/chess like: the player pieces must enter the enemy squares to eliminate his soldiers, with some hierarchical precedencies: e.g. no foot soldiers can eliminate horse-mounted ones. Non dice were used anywhere in the games.
From the publisher (Translated):
Apache Pass - July 15, 1862 – n°1460
Following up several encounters that had taken place between the Cavalry and the Chiricahuas led by Cochis, one of the most awful battles of that time broke out in Apache Pass. Five thousand Chiricahuas and Mimbrenjos warriors laid an ambush to a division of volunteers led by General James Henry Carleton. A few Indians let the soldiers pursue them in a gorge. The soldiers had hardly entered the pass when they were received by shots coming from all sides and by huge rocks that the Indians let roll dawn the cliffs of the mountain to crush them to death. The Indians led by Cochis and Jerome followed the instructions of Mangas Coloradas, the old chief who let his people gain the victory thanks to his peculiar strategic moves.
RULES
HOW TO START THE GAME
One of the two players keeps the Americans and the other keeps the Indians. The American player moves first, but initially the soldiers are placed outside the west side of the playing map. The Indians player goes second, but start with his pieces already on the squares on the east border of the map.
HOW TO MOVE
A) On each square the players may place from 1 to a max. of 4 soldier pieces.
B) Each piece may be moved l square at a time.
C) Each piece may move in a straight line only, never diagonally.
D) Each turn each player can move only the pieces that start the turn on the same square: i.e., at each turn can be moved only the pieces of 1 square (one or more of them).
E) Foot soldiers only (i.e.: no vehicles or horses) may enter the squares where there are houses.
HOW TO ELIMINATE THE ENEMY
A) In order to eliminate the enemy pieces it is necessary to enter the square where they stand.
B) Foot soldiers con eliminate only other foot soldiers (e.g.: no horse mounted ones).
C) All the enemy pieces in a square are eliminated even if only a single adversary piece enter the square.
WHO WINS THE BATTLE
The player who succeeds in eliminating all opposing forces is the winner of the battle.
In the year 1977, Atlantic produced, inside their 15 games-line called “Il Gioco delle Battaglie” (The Game of Battles), 5 "board-wargames" of the Old West/Indian Wars theme (code numbers from 1456 to 1460 in their catalog).
Each set included 1/72-HO scale toy soldiers, vehicles and accessories from Atlantic production, plus a different playing field game-map, related rules and historical introductory notes for every battle.
The game-maps (large pieces of paper of 68 for 68,5x49 cm) were photographs from above of 3D dioramas of hypothetical battlefields of the battles represented. On the back of the game-map sheets were shown the assembly diagrams for the parts contained in the package and the game rules, in four languages, with numerous illustrations for clarification.
The main fight rules were checkers/chess like: the player pieces must enter the enemy squares to eliminate his soldiers, with some hierarchical precedencies: e.g. no foot soldiers can eliminate horse-mounted ones. Non dice were used anywhere in the games.
From the publisher (Translated):
Apache Pass - July 15, 1862 – n°1460
Following up several encounters that had taken place between the Cavalry and the Chiricahuas led by Cochis, one of the most awful battles of that time broke out in Apache Pass. Five thousand Chiricahuas and Mimbrenjos warriors laid an ambush to a division of volunteers led by General James Henry Carleton. A few Indians let the soldiers pursue them in a gorge. The soldiers had hardly entered the pass when they were received by shots coming from all sides and by huge rocks that the Indians let roll dawn the cliffs of the mountain to crush them to death. The Indians led by Cochis and Jerome followed the instructions of Mangas Coloradas, the old chief who let his people gain the victory thanks to his peculiar strategic moves.
RULES
HOW TO START THE GAME
One of the two players keeps the Americans and the other keeps the Indians. The American player moves first, but initially the soldiers are placed outside the west side of the playing map. The Indians player goes second, but start with his pieces already on the squares on the east border of the map.
HOW TO MOVE
A) On each square the players may place from 1 to a max. of 4 soldier pieces.
B) Each piece may be moved l square at a time.
C) Each piece may move in a straight line only, never diagonally.
D) Each turn each player can move only the pieces that start the turn on the same square: i.e., at each turn can be moved only the pieces of 1 square (one or more of them).
E) Foot soldiers only (i.e.: no vehicles or horses) may enter the squares where there are houses.
HOW TO ELIMINATE THE ENEMY
A) In order to eliminate the enemy pieces it is necessary to enter the square where they stand.
B) Foot soldiers con eliminate only other foot soldiers (e.g.: no horse mounted ones).
C) All the enemy pieces in a square are eliminated even if only a single adversary piece enter the square.
WHO WINS THE BATTLE
The player who succeeds in eliminating all opposing forces is the winner of the battle.
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