-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
사용자 요약:
1977년 애틀랜틱은 &ldquo라는 게임 라인을 제작했다.《일 지오코 델레 바타글리에” (전투 게임)》는 고대 서부/인도 전쟁 주제 중 5개 "보드 워 게임"을 인용한 것이다.
각 세트에는 HO급 장난감 병정 제작 병정, 차량, 액세서리가 포함되어 있으며, 각 전투마다 다른 게임 필드 게임 맵, 관련 규칙, 역사적 소개 노트가 포함되어 있다.
게임맵(68,5x49cm에 68개의 큰 종이 조각)은 가상의 전쟁터를 표현한 3D 디오라마 위에서 찍은 사진이다. 게임 맵 시트의 뒷면에는 패키지에 포함된 부품과 게임 규칙에 대한 어셈블리 다이어그램이 4개 언어로 표시되었으며, 설명을 위한 수많은 삽화가 함께 제공되었다. 주요 전투 규칙은 다음과 같은 체커/체크였다: 그 조각들은 적들의 사각형에 들어가야 그들을 제거할 수 있으며, 예를 들어 어떤 위계적 우선 순위도 있다: 어떤 보병도 말을 탄 것을 제거할 수 없다. 주사위가 아닌 것은 게임 어디에서나 사용되었다.
게시자(번역됨):
리틀 빅 혼 - 1876년 6월 26일 – n°1456
수 족에 대한 작전 동안, 조지 크룩 장군은 많은 인디언들이 리틀 빅 호른의 해안가로 모여들고 있다는 것을 알게 되었다. 따라서 전장에 진입하라는 명령이 내려졌다. 기병, 보병, 포병 등 3개 종대로 나뉘어 인디언 진영 방향으로 집결했다. 제7호마는 조지 암스트롱 커스터 중령이 지휘했다. 그는 개인적인 야망으로 하승진이 받은 명령을 무시하고 군대의 본대를 기다리지 않고 그의 연대를 3열로 나누었다. 사실 그는 그의 연대만으로 인디언 캠프를 포위하기를 원했다. 크레이지 호스와 시팅 불이 이끄는 인디언스는 커스터가 중간에 고립되도록 2개의 측면 기둥을 방해하였다. 1876년 6월 26일 5,000명의 전사들이 커스터와 그의 132명의 병사들을 공격하여 그들을 소탕하였다.
규칙.
게임 시작 방법
두 선수 중 한 명은 미군을, 다른 한 명은 미군을 유지한다.
인도인. 미군이 먼저 움직이지만, 처음에는 군인들이 플레이 맵의 서쪽 밖에 배치된다. 그 인디언스 선수는 2위로 가지만, 지도의 동쪽 경계에 있는 정사각형 위에 이미 그의 피스를 가지고 시작하세요.
이동 방법
A) 각 칸마다 1~4명의 병사를 배치할 수 있다.
B) 각 피스는 한 번에 정사각형으로 이동할 수 있습니다.
C) 각 피스는 대각선으로 움직이지 않고 직선으로만 움직일 수 있습니다.
D) 각 턴은 같은 사각형 위에서 턴을 시작하는 조각만 이동할 수 있다.
E) 차량이나 말은 없는 보병만 집이 있는 광장에 들어갈 수 있다.
적을 제거하는 방법
A) 적의 조각을 제거하기 위해서는 광장에 들어가야 한다.
그들이 서있는 곳.
B) 보병은 다른 보병을 제거한다(말 탄 보병은 제외).
C) 정사각형 안에 있는 모든 적 조각들은 그 안으로 들어가면 제거된다.
"누가 배틀에서 승리하는가"
모든 상대 세력을 제거하는 데 성공한 플레이어가 배틀의 승자입니다.
1977년 애틀랜틱은 &ldquo라는 게임 라인을 제작했다.《일 지오코 델레 바타글리에” (전투 게임)》는 고대 서부/인도 전쟁 주제 중 5개 "보드 워 게임"을 인용한 것이다.
각 세트에는 HO급 장난감 병정 제작 병정, 차량, 액세서리가 포함되어 있으며, 각 전투마다 다른 게임 필드 게임 맵, 관련 규칙, 역사적 소개 노트가 포함되어 있다.
게임맵(68,5x49cm에 68개의 큰 종이 조각)은 가상의 전쟁터를 표현한 3D 디오라마 위에서 찍은 사진이다. 게임 맵 시트의 뒷면에는 패키지에 포함된 부품과 게임 규칙에 대한 어셈블리 다이어그램이 4개 언어로 표시되었으며, 설명을 위한 수많은 삽화가 함께 제공되었다. 주요 전투 규칙은 다음과 같은 체커/체크였다: 그 조각들은 적들의 사각형에 들어가야 그들을 제거할 수 있으며, 예를 들어 어떤 위계적 우선 순위도 있다: 어떤 보병도 말을 탄 것을 제거할 수 없다. 주사위가 아닌 것은 게임 어디에서나 사용되었다.
게시자(번역됨):
리틀 빅 혼 - 1876년 6월 26일 – n°1456
수 족에 대한 작전 동안, 조지 크룩 장군은 많은 인디언들이 리틀 빅 호른의 해안가로 모여들고 있다는 것을 알게 되었다. 따라서 전장에 진입하라는 명령이 내려졌다. 기병, 보병, 포병 등 3개 종대로 나뉘어 인디언 진영 방향으로 집결했다. 제7호마는 조지 암스트롱 커스터 중령이 지휘했다. 그는 개인적인 야망으로 하승진이 받은 명령을 무시하고 군대의 본대를 기다리지 않고 그의 연대를 3열로 나누었다. 사실 그는 그의 연대만으로 인디언 캠프를 포위하기를 원했다. 크레이지 호스와 시팅 불이 이끄는 인디언스는 커스터가 중간에 고립되도록 2개의 측면 기둥을 방해하였다. 1876년 6월 26일 5,000명의 전사들이 커스터와 그의 132명의 병사들을 공격하여 그들을 소탕하였다.
규칙.
게임 시작 방법
두 선수 중 한 명은 미군을, 다른 한 명은 미군을 유지한다.
인도인. 미군이 먼저 움직이지만, 처음에는 군인들이 플레이 맵의 서쪽 밖에 배치된다. 그 인디언스 선수는 2위로 가지만, 지도의 동쪽 경계에 있는 정사각형 위에 이미 그의 피스를 가지고 시작하세요.
이동 방법
A) 각 칸마다 1~4명의 병사를 배치할 수 있다.
B) 각 피스는 한 번에 정사각형으로 이동할 수 있습니다.
C) 각 피스는 대각선으로 움직이지 않고 직선으로만 움직일 수 있습니다.
D) 각 턴은 같은 사각형 위에서 턴을 시작하는 조각만 이동할 수 있다.
E) 차량이나 말은 없는 보병만 집이 있는 광장에 들어갈 수 있다.
적을 제거하는 방법
A) 적의 조각을 제거하기 위해서는 광장에 들어가야 한다.
그들이 서있는 곳.
B) 보병은 다른 보병을 제거한다(말 탄 보병은 제외).
C) 정사각형 안에 있는 모든 적 조각들은 그 안으로 들어가면 제거된다.
"누가 배틀에서 승리하는가"
모든 상대 세력을 제거하는 데 성공한 플레이어가 배틀의 승자입니다.
User summary:
In the year 1977, Atlantic produced, inside their games-line called “Il Gioco delle Battaglie” (The Game of Battles), 5 "board-wargames" of the Old West/Indian Wars theme (code number from 1456 to 1460 in their catalog).
Each set included soldiers, vehicles and accessories from their HO-scale toy soldiers production, plus a different playing field game-map, related rules and historical introductory notes for every battle.
The game-maps (large pieces of paper of 68 for 68,5x49 cm) were photographs from above of 3D dioramas of hypothetical battlefields of battles represented. On the back of the game-map sheets were shown the assembly diagrams for the parts contained in the package and the game rules, in four languages, with numerous illustrations for clarification. The main fight rules were checkers/chess like: the pieces must enter the enemy squares to eliminate them, with some hierarchical precedencies: e.g. no foot soldiers could eliminate horse-mounted ones. Non dice were used anywhere in the games.
From the publisher (translated):
Little Big Horn - June 26, 1876 – n°1456
During the operations against the Sioux, General George Crook learned that a lot of Indians were gathering on the shore of the Little Big Horn. It was therefore given the order to enter the field. Divided into three columns, cavalry, infantry and artillery converged in the direction oi the Indian encampment. The 7th Horse was commanded by lieutenant-colonel George Armstrong Custer. Out of personal ambition he disregarded the orders ha had received and divided his regiment into three Columns without waiting for the main body of the army. As a matter of fact he wanted to surround the Indian camp with his regiment only. The Indians, led by Crazy Horse and Seated Bull, hindered the two side columns so that Custer was isolated in the middle. Five thousand Warriors attacked Custer and his 132 men and wiped them out an 26th June 1876.
RULES
HOW TO START THE GAME
One of the two players keeps the American Army and the other keeps the
Indians. The U.S. Army move first, but initially the soldiers are placed outside the west side of the playing map. The Indians player goes second, but start with his pieces already on the squares on the east border of the map.
HOW TO MOVE
A) On each square the players may place from 1 to a max. of 4 soldiers.
B) Each piece may be moved l square at a time.
C) Each piece may move in a straight line only, never diagonally.
D) Each turn each player can move only the pieces that start the turn on the same square: i.e., at each turn can be moved only the pieces of 1 square (one or more of them).
E) Foot soldiers only (i.e.: no vehicles or horses) may enter the squares where there are houses.
HOW TO ELIMINATE THE ENEMY
A) In order to eliminate the enemy pieces it is necessary to enter the square
where they stand.
B) Foot soldiers con eliminate only other foot soldiers (no horse mounted ones).
C) All the enemy pieces in a square are eliminated by entering it.
WHO WINS THE BATTLE
The player who succeeds in eliminating all opposing forces is the winner of the battle.
In the year 1977, Atlantic produced, inside their games-line called “Il Gioco delle Battaglie” (The Game of Battles), 5 "board-wargames" of the Old West/Indian Wars theme (code number from 1456 to 1460 in their catalog).
Each set included soldiers, vehicles and accessories from their HO-scale toy soldiers production, plus a different playing field game-map, related rules and historical introductory notes for every battle.
The game-maps (large pieces of paper of 68 for 68,5x49 cm) were photographs from above of 3D dioramas of hypothetical battlefields of battles represented. On the back of the game-map sheets were shown the assembly diagrams for the parts contained in the package and the game rules, in four languages, with numerous illustrations for clarification. The main fight rules were checkers/chess like: the pieces must enter the enemy squares to eliminate them, with some hierarchical precedencies: e.g. no foot soldiers could eliminate horse-mounted ones. Non dice were used anywhere in the games.
From the publisher (translated):
Little Big Horn - June 26, 1876 – n°1456
During the operations against the Sioux, General George Crook learned that a lot of Indians were gathering on the shore of the Little Big Horn. It was therefore given the order to enter the field. Divided into three columns, cavalry, infantry and artillery converged in the direction oi the Indian encampment. The 7th Horse was commanded by lieutenant-colonel George Armstrong Custer. Out of personal ambition he disregarded the orders ha had received and divided his regiment into three Columns without waiting for the main body of the army. As a matter of fact he wanted to surround the Indian camp with his regiment only. The Indians, led by Crazy Horse and Seated Bull, hindered the two side columns so that Custer was isolated in the middle. Five thousand Warriors attacked Custer and his 132 men and wiped them out an 26th June 1876.
RULES
HOW TO START THE GAME
One of the two players keeps the American Army and the other keeps the
Indians. The U.S. Army move first, but initially the soldiers are placed outside the west side of the playing map. The Indians player goes second, but start with his pieces already on the squares on the east border of the map.
HOW TO MOVE
A) On each square the players may place from 1 to a max. of 4 soldiers.
B) Each piece may be moved l square at a time.
C) Each piece may move in a straight line only, never diagonally.
D) Each turn each player can move only the pieces that start the turn on the same square: i.e., at each turn can be moved only the pieces of 1 square (one or more of them).
E) Foot soldiers only (i.e.: no vehicles or horses) may enter the squares where there are houses.
HOW TO ELIMINATE THE ENEMY
A) In order to eliminate the enemy pieces it is necessary to enter the square
where they stand.
B) Foot soldiers con eliminate only other foot soldiers (no horse mounted ones).
C) All the enemy pieces in a square are eliminated by entering it.
WHO WINS THE BATTLE
The player who succeeds in eliminating all opposing forces is the winner of the battle.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
545
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
440
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
378
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
345
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18