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0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
사용자 요약:
1977년 애틀랜틱은 &ldquo라는 게임 라인의 일부로 제작했다.《일 지오코 델레 바타글리에” (전투 게임)》는 고대 서부/인도 전쟁 주제 중 5개 "보드 워 게임"을 인용한 것이다.
각 세트에는 HO급 장난감 병정 제작 병정, 차량, 액세서리가 포함되어 있으며, 각 전투마다 다른 게임 필드 게임 맵, 관련 규칙, 역사적 소개 노트가 포함되어 있다.
게임맵(68,5x49cm에 68개의 큰 종이 조각)은 가상의 전쟁터를 표현한 3D 디오라마 위에서 찍은 사진이다. 게임 맵 시트의 뒷면에는 패키지에 포함된 부품과 게임 규칙에 대한 어셈블리 다이어그램이 4개 언어로 표시되었으며, 설명을 위한 수많은 삽화가 함께 제공되었다. 주요 전투 규칙은 다음과 같은 체커/체크였다: 그 조각들은 적들의 사각형에 들어가야 그들을 제거할 수 있으며, 예를 들어 어떤 위계적 우선 순위도 있다: 어떤 보병도 말을 탄 것을 제거할 수 없다. 게임 어디에서도 주사위는 사용되지 않았다.
게시자(번역):
페터만 학살 - 1866년 12월 21일 - n°1459
필 키어니 요새가 건설되는 동안, 식민지 개척자들이 뒤따르는 보즈만 트랙의 방어로 생각되었고, 수 족의 추장인 레드 클라우드가 요새를 포위했고, 종종 건물에 쓸 나무를 자르러 나가는 병사들을 공격했다. 페터만 대위는 수백 명의 병력으로 수족을 격파할 수 있는 능력을 종종 향상시켰다. 공격당한 병사들을 방어하기 위해 그의 기병 사단이 처음으로 출격했을 때, 그는 요새의 지휘관으로서 인디언들을 추격하는 것을 금지했던 캐링턴 대령의 명령을 거역했다. 그는 공격을 가했지만 인디언들은 병사들이 페터만과 그의 부하들을 모두 죽인 천 명 정도의 전사들에게 받은 협곡으로 그들을 쫓아가게 했다.
규칙.
게임 시작 방법
두 선수 중 한 명은 미군을, 다른 한 명은 미군을 유지한다.
인도인. 미군이 먼저 움직이지만, 처음에는 군인들이 플레이 맵의 서쪽 밖에 배치된다. 그 인디언스 선수는 2위로 가지만, 지도의 동쪽 경계에 있는 정사각형 위에 이미 그의 피스를 가지고 시작하세요.
이동 방법
A) 각 칸마다 1~4명의 병사를 배치할 수 있다.
B) 각 피스는 한 번에 정사각형으로 이동할 수 있습니다.
C) 각 피스는 대각선으로 움직이지 않고 직선으로만 움직일 수 있습니다.
D) 각 턴은 같은 사각형 위에서 턴을 시작하는 조각만 이동할 수 있다.
E) 차량이나 말은 없는 보병만 집이 있는 광장에 들어갈 수 있다.
적을 제거하는 방법
A) 적의 조각을 제거하기 위해서는 그들이 서 있는 광장에 들어가야 한다.
B) 보병은 다른 보병을 제거한다(말 탄 보병은 제외).
C) 정사각형 안에 있는 모든 적 조각들은 그 안으로 들어가면 제거된다.
"누가 배틀에서 승리하는가"
모든 상대 세력을 제거하는 데 성공한 플레이어가 배틀의 승자입니다.
1977년 애틀랜틱은 &ldquo라는 게임 라인의 일부로 제작했다.《일 지오코 델레 바타글리에” (전투 게임)》는 고대 서부/인도 전쟁 주제 중 5개 "보드 워 게임"을 인용한 것이다.
각 세트에는 HO급 장난감 병정 제작 병정, 차량, 액세서리가 포함되어 있으며, 각 전투마다 다른 게임 필드 게임 맵, 관련 규칙, 역사적 소개 노트가 포함되어 있다.
게임맵(68,5x49cm에 68개의 큰 종이 조각)은 가상의 전쟁터를 표현한 3D 디오라마 위에서 찍은 사진이다. 게임 맵 시트의 뒷면에는 패키지에 포함된 부품과 게임 규칙에 대한 어셈블리 다이어그램이 4개 언어로 표시되었으며, 설명을 위한 수많은 삽화가 함께 제공되었다. 주요 전투 규칙은 다음과 같은 체커/체크였다: 그 조각들은 적들의 사각형에 들어가야 그들을 제거할 수 있으며, 예를 들어 어떤 위계적 우선 순위도 있다: 어떤 보병도 말을 탄 것을 제거할 수 없다. 게임 어디에서도 주사위는 사용되지 않았다.
게시자(번역):
페터만 학살 - 1866년 12월 21일 - n°1459
필 키어니 요새가 건설되는 동안, 식민지 개척자들이 뒤따르는 보즈만 트랙의 방어로 생각되었고, 수 족의 추장인 레드 클라우드가 요새를 포위했고, 종종 건물에 쓸 나무를 자르러 나가는 병사들을 공격했다. 페터만 대위는 수백 명의 병력으로 수족을 격파할 수 있는 능력을 종종 향상시켰다. 공격당한 병사들을 방어하기 위해 그의 기병 사단이 처음으로 출격했을 때, 그는 요새의 지휘관으로서 인디언들을 추격하는 것을 금지했던 캐링턴 대령의 명령을 거역했다. 그는 공격을 가했지만 인디언들은 병사들이 페터만과 그의 부하들을 모두 죽인 천 명 정도의 전사들에게 받은 협곡으로 그들을 쫓아가게 했다.
규칙.
게임 시작 방법
두 선수 중 한 명은 미군을, 다른 한 명은 미군을 유지한다.
인도인. 미군이 먼저 움직이지만, 처음에는 군인들이 플레이 맵의 서쪽 밖에 배치된다. 그 인디언스 선수는 2위로 가지만, 지도의 동쪽 경계에 있는 정사각형 위에 이미 그의 피스를 가지고 시작하세요.
이동 방법
A) 각 칸마다 1~4명의 병사를 배치할 수 있다.
B) 각 피스는 한 번에 정사각형으로 이동할 수 있습니다.
C) 각 피스는 대각선으로 움직이지 않고 직선으로만 움직일 수 있습니다.
D) 각 턴은 같은 사각형 위에서 턴을 시작하는 조각만 이동할 수 있다.
E) 차량이나 말은 없는 보병만 집이 있는 광장에 들어갈 수 있다.
적을 제거하는 방법
A) 적의 조각을 제거하기 위해서는 그들이 서 있는 광장에 들어가야 한다.
B) 보병은 다른 보병을 제거한다(말 탄 보병은 제외).
C) 정사각형 안에 있는 모든 적 조각들은 그 안으로 들어가면 제거된다.
"누가 배틀에서 승리하는가"
모든 상대 세력을 제거하는 데 성공한 플레이어가 배틀의 승자입니다.
User summary:
In the year 1977, Atlantic produced, as part of their games-line called “Il Gioco delle Battaglie” (The Game of Battles), 5 "board-wargames" of the Old West/Indian Wars theme (code number from 1456 to 1460 in their catalog).
Each set included soldiers, vehicles and accessories from their HO-scale toy soldiers production, plus a different playing field game-map, related rules and historical introductory notes for every battle.
The game-maps (large pieces of paper of 68 for 68,5x49 cm) were photographs from above of 3D dioramas of hypothetical battlefields of battles represented. On the back of the game-map sheets were shown the assembly diagrams for the parts contained in the package and the game rules, in four languages, with numerous illustrations for clarification. The main fight rules were checkers/chess like: the pieces must enter the enemy squares to eliminate them, with some hierarchical precedencies: e.g. no foot soldiers could eliminate horse-mounted ones. No dice were used anywhere in the games.
From the publisher (Translated):
Fetterman Massacre - December 21, 1866 - n°1459
During the construction of fort Phil Kearney, conceived as a protection of the Bozemann's Track followed by the colonizers, Red Cloud, the chief of the Sioux, besieged the fort and often attacked the soldiers going out to chop wood for the building. Captain Fetterman had often boosted of being able to destroy the Sioux with only hundred men. On occasion of the first sally of his cavalry division in defense of the attacked soldiers he disobeyed Colonel Carrington's order, who, as commandant of the fort, had prohibited from pursuing the Indians. He gave assault, but the Indians let the soldiers pursue them into a gorge where Fetterman and his men were received by about a thousand warriors who killed them all.
RULES
HOW TO START THE GAME
One of the two players keeps the American Army and the other keeps the
Indians. The U.S. Army move first, but initially the soldiers are placed outside the west side of the playing map. The Indians player goes second, but start with his pieces already on the squares on the east border of the map.
HOW TO MOVE
A) On each square the players may place from 1 to a max. of 4 soldiers.
B) Each piece may be moved l square at a time.
C) Each piece may move in a straight line only, never diagonally.
D) Each turn each player can move only the pieces that start the turn on the same square: i.e., at each turn can be moved only the pieces of 1 square (one or more of them).
E) Foot soldiers only (i.e.: no vehicles or horses) may enter the squares where there are houses.
HOW TO ELIMINATE THE ENEMY
A) In order to eliminate the enemy pieces it is necessary to enter the square where they stand.
B) Foot soldiers con eliminate only other foot soldiers (no horse mounted ones).
C) All the enemy pieces in a square are eliminated by entering it.
WHO WINS THE BATTLE
The player who succeeds in eliminating all opposing forces is the winner of the battle.
In the year 1977, Atlantic produced, as part of their games-line called “Il Gioco delle Battaglie” (The Game of Battles), 5 "board-wargames" of the Old West/Indian Wars theme (code number from 1456 to 1460 in their catalog).
Each set included soldiers, vehicles and accessories from their HO-scale toy soldiers production, plus a different playing field game-map, related rules and historical introductory notes for every battle.
The game-maps (large pieces of paper of 68 for 68,5x49 cm) were photographs from above of 3D dioramas of hypothetical battlefields of battles represented. On the back of the game-map sheets were shown the assembly diagrams for the parts contained in the package and the game rules, in four languages, with numerous illustrations for clarification. The main fight rules were checkers/chess like: the pieces must enter the enemy squares to eliminate them, with some hierarchical precedencies: e.g. no foot soldiers could eliminate horse-mounted ones. No dice were used anywhere in the games.
From the publisher (Translated):
Fetterman Massacre - December 21, 1866 - n°1459
During the construction of fort Phil Kearney, conceived as a protection of the Bozemann's Track followed by the colonizers, Red Cloud, the chief of the Sioux, besieged the fort and often attacked the soldiers going out to chop wood for the building. Captain Fetterman had often boosted of being able to destroy the Sioux with only hundred men. On occasion of the first sally of his cavalry division in defense of the attacked soldiers he disobeyed Colonel Carrington's order, who, as commandant of the fort, had prohibited from pursuing the Indians. He gave assault, but the Indians let the soldiers pursue them into a gorge where Fetterman and his men were received by about a thousand warriors who killed them all.
RULES
HOW TO START THE GAME
One of the two players keeps the American Army and the other keeps the
Indians. The U.S. Army move first, but initially the soldiers are placed outside the west side of the playing map. The Indians player goes second, but start with his pieces already on the squares on the east border of the map.
HOW TO MOVE
A) On each square the players may place from 1 to a max. of 4 soldiers.
B) Each piece may be moved l square at a time.
C) Each piece may move in a straight line only, never diagonally.
D) Each turn each player can move only the pieces that start the turn on the same square: i.e., at each turn can be moved only the pieces of 1 square (one or more of them).
E) Foot soldiers only (i.e.: no vehicles or horses) may enter the squares where there are houses.
HOW TO ELIMINATE THE ENEMY
A) In order to eliminate the enemy pieces it is necessary to enter the square where they stand.
B) Foot soldiers con eliminate only other foot soldiers (no horse mounted ones).
C) All the enemy pieces in a square are eliminated by entering it.
WHO WINS THE BATTLE
The player who succeeds in eliminating all opposing forces is the winner of the battle.
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