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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jose Mendez
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아티스트
Africa Mir
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인원
게임 소개
콜로니얼 스페이스 워즈: 인베이전 (CSW)은 전투 검이라고 불리는 군대 간의 전투를 재현하는 18mm 크기의 공상 과학 전술 워게임이다. 각각은 군인, 드론 또는 다른 생물들로 이루어진 그룹에 의해 형성되며, 게임에서 금속이나 수지 미니어처로 표현된다. 이 모형들은 탁 트인 전쟁터, 군사 시설, 건물 내부 또는 우주선을 모방하는 풍경 요소가 있는 탁상 위를 가로질러 이동한다.
CSW 전투는 각 플레이어가 교대로 행동하는 턴에 의해 해결된다. 차례가 시작될 때, 한 선수는 리더 또는 노드 유닛이 부여한 명령 포인트를 풀에 추가합니다. 그런 다음 사용 가능한 COMMAND 포인트를 사용하여 장치를 활성화할 수 있으며, 각 장치마다 사용할 다수의 COMMAND 포인트가 필요합니다.
대표적인 게임이 서든데스 매치인데, 여기서 승자는 상대편의 유닛 활성화 능력을 제거한 플레이어다. 그러나 여기에 더 많은 경험 있는 선수들을 위한 고급 규칙과 임무에 대한 설명이 더해져 있다.
CSW 전투는 각 플레이어가 교대로 행동하는 턴에 의해 해결된다. 차례가 시작될 때, 한 선수는 리더 또는 노드 유닛이 부여한 명령 포인트를 풀에 추가합니다. 그런 다음 사용 가능한 COMMAND 포인트를 사용하여 장치를 활성화할 수 있으며, 각 장치마다 사용할 다수의 COMMAND 포인트가 필요합니다.
대표적인 게임이 서든데스 매치인데, 여기서 승자는 상대편의 유닛 활성화 능력을 제거한 플레이어다. 그러나 여기에 더 많은 경험 있는 선수들을 위한 고급 규칙과 임무에 대한 설명이 더해져 있다.
Colonial Space Wars: Invasion (CSW) is a sci-fi tactical wargame with 18mm scale miniatures that recreates battles between armies called Combat Swords. Each one is formed by a group of soldiers, drones or other creatures, represented in the game by metal or resin miniatures. These models move across a tabletop with scenery elements that emulate open battlefields, military complexes, the interior of buildings or spacecrafts.
CSW battles are resolved by Turns, in which each player acts alternatively. At the beginning of his Turn, one player will add to his pool the COMMAND points given by his LEADER or NODE units. COMMAND points available can be used then to activate units, and each unit requires a number of COMMAND points to be used.
A typical game is a Sudden Death match, where the winner is the player that eliminates their opponent’s ability to activate units. However, in addition to this a description of advanced rules and missions for more experienced players is given.
CSW battles are resolved by Turns, in which each player acts alternatively. At the beginning of his Turn, one player will add to his pool the COMMAND points given by his LEADER or NODE units. COMMAND points available can be used then to activate units, and each unit requires a number of COMMAND points to be used.
A typical game is a Sudden Death match, where the winner is the player that eliminates their opponent’s ability to activate units. However, in addition to this a description of advanced rules and missions for more experienced players is given.
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